رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته 100 درصد بودجه بهزیستی به این سازمان اختصاص یافت، اظهار کرد: امسال مستمری مددجویان 20 درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۸۰۲۲۴
افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

 همایون هاشمی با اشاره به این که هم اکنون 140 هزار مسکن برای مددجویان سازمان بهزیستی در حال ساخت است، گفت: بر اساس برنامه قرار بود ساخت 200 هزار واحد مسکونی انجام و به مددجویان واگذار شود. امیدواریم نیمه دوم امسال جشن اتمام این 200 هزار واحد مسکونی را برگزار کنیم.

وی افزود: علت تاخیر واگذاری این تعداد مسکن به مددجویان، تاخیر در اجرا بود، چرا که مصوبه دولت چند ماه دیرتر از موعد ابلاغ شد.

هاشمی در مورد پرداخت بن‌های ماه مبارک رمضان به مددجویان نیز خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی در کنار خدمات توانمندسازی به موضوع معیشت مددجویان نیز توجه کرده است چرا که باید به مددجو به عنوان یک ارگانیسم انسانی توجه شود، بنابراین با آغاز ماه مبارک رمضان سرانه 30 هزار تومان به حساب مددجویان مستمری بگیر سازمان و نیز تعدادی از مددجویان غیرمستمری‌بگیر پرداخت شد.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: این سرانه برای مددجویان مستمری‌بگیر به حساب طرح آفتاب‌شان واریز شد و در مورد مددجویان غیرمستمری بگیر نیز به صورت بن کارت کاغذی به آنها پرداخت شد.

به گفته وی، این پرداخت ششمین پرداخت بن غیرنقدی به صورت فراگیر و جدای از مستمری به مددجویان سازمان بهزیستی است.

هاشمی به بیمه تکمیلی مددجویان سازمان بهزیستی اشاره و اظهار کرد: ساز و کار اجرای بیمه تکمیلی در خود سازمان بهزیستی وجود دارد، بنابراین صندوق بیمه و درمان را به صورت تکمیلی در هر استان ایجاد کرده‌ایم و قرار است هزینه‌هایی که هر ساله به بیمه‌ها پرداخت می‌شد به استان‌ها بپردازیم تا خود سازمان‌ها بیمه تکمیلی مددجویان را پوشش دهند.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سال گذشته هفت میلیارد تومان برای پوشش بیمه تکمیلی مددجویان این سازمان توزیع شد،‌ عنوان کرد: دبیرخانه دائمی بیمه و درمان در سازمان بهزیستی راه‌اندازی شده است و اگر 35 درصد اعتبار بیمه تکمیلی در سال گذشته را افزایش دهیم، امسال بالغ بر 10 میلیارد تومان برای این بیمه اختصاص می‌یابد.

وی در مورد اجرا و توقف طرح آفتاب نیز خاطر نشان کرد: به علت ترافیک کاری و نیز نزدیک شدن ماه مبارک رمضان وقفه‌ای در این موضوع ایجاد شد، اما استان‌های ایلام، لرستان، کردستان، سمنان، در دستور اجرای این طرح قرار دارند. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها