کاپیتان تیم ملی تکواندو بعد از حذف از مسابقه های جهانی در گوشه ای از تالار گریست.
کد خبر: ۵۸۰۱۸۲
اشک کاپیتان به دلیل حذف از پیکارهای جهانی درآمد

در دومین روز از رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در شهر پوئبلا، مسعود حجی زواره در وزن 74 - کیلو گرم (وزن پنجم) که با کسب سه پیروزی مقابل نمایندگان کاستاریکا، ازبکستان و کوبا به دور چهارم رسیده بود، با قبول شکست 5 بر یک مقابل نماینده روسیه از دور مسابقات حذف شد.

این مبارزه تا راند سوم با نتیجه مساوی یک بر یک ادامه داشت که در این راند حریف روسی یک ضربه بالا زد که به سر حجی زواره خورد و سه امتیاز بدست آورد تا نتیجه چهار بر یک شود. در ادامه مبارزه هم داور یک اخطار به حجی زواره و یک امتیاز به حریف روس داد تا نتیجه 5 بر یک شده و مبارزه به پایان برسد.

کاپیتان تیم ملی بعد از این شکست و حذف از مسابقات از فرط ناراحتی در گوشه ای سالن نشست و گریست.

حجی زواره پس از برد 8 بر صفر مقابل "کارلوس سالاس" از کاستاریکا در دور اول ، برد 2 بر یک برابر "دیمتری کیم"، نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از ازبکستان در دور دوم ، در دور سوم "انگل مورا" از کوبا را شکست داد و به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کرد.

حجی زواره در این مرحله مقابل نماینده روسیه قرار گرفت که با قبول شکست برابر این حریف از دور رقابت‌ها حذف شد. او در صورت پیروزی دراین مبارزه مدال برنزش را قطعی می کرد. در این وزن تکواندوکار مکزیکی قهرمان شد. نماینده روس مقام نایب قهرمانی را کسب کرد و تکواندوکاران تونس و کره جنوبی هم به صورت مشترک در جای سوم قرار گرفتند.

کاپیتان تیم ملی تکواندو در حالی در وزن پنجم از دور مسابقات حذف شد که علیرضا نصرآزادانی در دوره قبل این رقابت‌ها در کره جنوبی در همین وزن مدال طلا را کسب کرده بود.

در اولین روز از مسابقات قهرمانی جهان ایران دو نماینده داشت که در بخش مردان هادی مستعان در وزن دوم توانست مدال نقره را کسب کند.فریده رشیدی در بخش بانوان هم با دو پیروزی و یک شکست از دور مسابقات حذف شد.

امشب(چهارشنبه) و بامداد فردا(پنج شنبه) در سومین روز از مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان ، تیم ایران دو نماینده خواهد داشت که در بخش مردان بهنام اسبقی در وزن چهارم مقابل "استفان موندونگا" نماینده گابن قرار می گیرد و در بخش بانوان شکرانه ایزدی در وزن ششم برابر تکواندوکاری از قزاقستان مبارزه خواهد کرد.

بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان با حضور 872 ورزشکار مرد و زن از 134 کشور از روز دوشنبه ( 24 تیر) در سالن تازه تاسیس "سنتر اکس پوزیتور" شهر پوئبلای مکزیک آغاز شده است.

تیم ملی تکواندوی ایران با 8 ورزشکار در بخش مردان و 4 ورزشکار در بخش زنان در این رقابت‌ها حضور دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها