مقامات اکوادور، مردم را از اطراف کوه آتشفشانی در مرکز این کشور تخلیه کردند.
کد خبر: ۵۷۹۸۵۹

در پی فوران ستونی از خاکستر از دهانه آتشفشان تانگوراهوا در اکوادور، مقامات این کشور اعلام کردند 200 نفر را از اطراف این کوه تخلیه کرده‌اند.

یکی از مسئولان کشوری اکوادور نیز گفت: انفجار به فوران خاکستر و پرتاب سنگ‌های گداخته منجر و آثار آن تا فاصله چند صد کیلومتری حس شد.

مقامات اکوادور همچنین در پی فوران این کوه آتشفشانی، هشدار نارنجی رنگ اعلام کرده‌اند که به مسئولان اجازه خرید کالا و فراهم کردن مقدمات لازم برای کمک‌های بشردوستانه را در صورت نیاز می‌دهد.

ساکنان شهر کوچک پِنیپه در استان چیمبورازوی اکوادور نیز از محل تخلیه شدند. علاوه بر فوران آتشفشان، بارش شدید باران نیز باعث گل آلود شدن جاده‌ها شده و برای تردد مردم مشکلاتی ایجاد کرده است. اکنون بیش از 13 سال از زمان فعال شدن آتشفشان تانگوراهوا می‌گذرد. این آتشفشان 5000 متری در فاصله 135 کیلومتری جنوب شرق کیتو، پایتخت اکوادور قرار دارد. / واحد مرکزی خبر

سرقت 20 خزنده از پارکی در استرالیا

20 خزنده از جمله یک بچه تمساح از باغ وحشی در استرالیا سرقت شد.

لیز وِلا، یکی از مسئولان «پارک خزندگان استرالیا» در شمال سیدنی گفت: شامگاه شنبه 20 خزنده که بیشتر آنها مار و مارمولک بود، به سرقت رفت.

وی گفت: سارقان همه موانع و دیوارها را شکسته و با هدف دزدیدن این حیوانات به این باغ وحش آمده بودند.

این سرقت حداکثر هفت دقیقه طول کشید. هنوز انگیزه‌های این دزدی مشخص نشده است، اما معمولا جوان‌هایی که می‌خواهند در خانه‌هایشان خزندگانی داشته باشند یا دوستانشان را تحت تأثیر قرار دهند، دست به چنین سرقت‌هایی می‌زنند. با این حال این نگرانی وجود دارد که این حیوانات در بازار سیاه به فروش برسند ؛ هر چند که از فروش همه این خزندگان نهایتا ده هزار دلار استرالیا (6970 یورو) به دست می‌آید.

به گفته کارکنان این پارک، هیچ یک از خزندگان ربوده شده، خطرناک نیست اما این خطر وجود دارد که بیرون از محیط سازگار با بدنشان، بویژه در این فصل از سال (زمستان در نیمکره‌جنوبی) زنده نمانند./ واحد مرکزی خبر

مرگ نوجوان آمریکایی در جشن تولد

یک نوجوان جمعه شب در تیراندازی در جشن تولد یک دختر پانزده ساله در خانه‌ای در شهر همیلتون ایالت نیوجرسی کشته شد و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

حدود صد نفر در سالگرد تولد این دختر شرکت کرده بودند که تیراندازی ساعت 11 و 30 دقیقه شب صورت گرفت. یک‌پسر هفده ساله دیگر نیز به علت اصابت چندین گلوله به بدنش تحت عمل جراحی پنج ساعته قرار گرفت و حال وی وخیم است. سه قربانی دیگر یک پسر هجده ساله و دو پسر هفده ساله بودند که از ناحیه پا با گلوله زخمی شدند./ واحد مرکزی خبر

حمله مادر عصبانی با قیچی به فرزند

وحشی‌ترین مادر دنیا با قیچی به فرزند شیرخوارش‌ حمله کرد.

بشیائو بائو، نوزاد هشت ماهه چینی به‌خاطر گاز گرفتن مادرش هنگام شیر خوردن، این تاوان وحشتناک را پس داد. مادر وی که هیچ‌گونه بیماری روانی نداشته 90 بار با قیچی به او حمله می‌کند. این نوزاد توسط دو عمویش در حالی که غرق در خون بود، به بیمارستان منتقل و نزدیک به صد بخیه به وی زده می‌شود. پزشکان حال این نوزاد را وخیم اعلام کرده‌اند./ باشگاه خبرنگاران جوان

پدر شکنجه‌گر اردنی بازداشت شد

پلیس امارات از دستگیری یک مرد اردنی به اتهام شکنجه پنج دخترش و سوزاندن با سیگار خبر داد.

بنا بر اعلام پلیس امارات، این مرد سی و پنج ساله اردنی با همراهی تعدادی از اعضای خانواده‌ خود از جمله دو خواهرش بارها دختران را مورد ضرب و جرح قرار داده و آنان را با سیگار سوزانده است. در گزارش پلیس آمده است: این دختران ده تا شانزده ساله در حالی که روی زانوهایشان اثرات سوختگی وجود داشت، مجبور بودند با زانو راه بروند و با چوب و طناب مورد ضرب و جرح قرار می‌گرفتند. این مرد با اقدامات وحشیانه‌ای نظیر شکستن بینی و کوبیدن سر دخترانش به دیوار یا زمین، آنها را شکنجه می‌کرده‌ است.

اواخر ماه گذشته هنگامی که مادر این دختران برای دیدن آنان به امارات آمده بود، با دریافت پیامی از آنان از وضع نامناسب جسمی‌شان باخبر شد و پلیس را مطلع کرد.

پدر این دختران که مدت 12 سال است به عنوان نگهبان زندان در نیروی پلیس شارجه فعالیت کرده، 20 روز پیش همراه دو خواهرش دستگیر شد. همسر سابق این مرد گفت: در طول زندگی مشترکمان او عادت داشت با من همچون زندانی رفتار و مرا روز و شب شکنجه کند تا این که از او جدا شدم. این مرد همسرش را به دلیل به دنیا نیاوردن پسر مقصر می‌دانسته و شکنجه کرده است. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها