59 درصد دختران با خانواده احساس راحتی نمی‌کنند

بر اساس تحقیقات وزارت بهداشت، فاصله گرفتن بین نوجوان و والدین می‌تواند زمینه‌ساز رفتارهای پرخطر باشد و آمارها نشان می‌دهد ۵۹ درصد دخترهای جامعه ما و ۴۰ درصد پسرها با خانواده احساس راحتی نمی‌کنند.
کد خبر: ۵۷۹۵۰۴

رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات این تحقیق افزود: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد 39.4 درصد پسرها ابراز کرده‌اند که در صحبت کردن با پدرهایشان احساس راحتی نمی‌کنند و این مقوله در دخترها به بالای 59 درصد رسیده است.

گلایل اردلان با تاکید بر این‌که این آمارها ما را بر آن می‌دارد که نه تنها باید روی نوجوان و جوان کار کنیم بلکه باید آموزش والدین را هم در این زمینه بر عهده بگیریم، تصریح کرد: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند وارد این مساله شود بلکه دستگاه‌های دیگر نیز باید ما را در این زمینه یاری کنند.

وی از توزیع یک‌سری متون آموزشی برای ارتباط گرفتن والدین با فرزندان از طریق شهرداری و فرهنگسراها خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت رابطان و مراقبان بهداشتی در فرهنگسراها یک‌سری کلاس‌های آموزشی برای ارتباط والدین با فرزندان برگزار می‌شود.

رئیس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت با اشاره این‌که برای همگانی شدن هر طرح ابتدا باید آن را به طور آزمایشی اجرا کرد تا کم و کاستی‌ها برطرف شود، افزود: دوره‌های آموزشی را با بهره‌گیری از رابطان بهداشتی برای ارتباط گرفتن والدین با نوجوانان و جوانان در دانشگاه علوم پزشکی البرز به صورت پایلوت اجرا کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها