عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این‌که افزایش قیمت دارو برای تامین اجتماعی ۱۲۰۰ میلیارد تومان بار مالی داشته است، گفت: برای تامین داروی بیماران سرطانی و خاص ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۷۹۴۱۹
اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای داروی بیماران خاص

صمدا‌لله فیروزی در گفت‌وگو با فارس درباره تعهدات تامین اجتماعی در تامین داروها با وجود افزایش قیمت‌ها افزود: اگر شرایطی مانند افزایش قیمت دارو در جامعه اتفاق می‌افتد باید تامین اجتماعی نیز در آن لحاظ شود و از خدمات دولتی مانند یارانه دارو بهره ببرد.

وی بیان کرد: افزایش قیمت داروها در مرحله نخست 1200 میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی بار مالی داشت که این عدد در مقابل بودجه 31 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی در سال 92 رقم قابل توجهی است.

فیروزی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست افزایش قیمت‌های دارو سه حالت را برای کمک به بیمه شدگان در نظر گرفته‌ایم که تامین بار مالی بیماران خاص و سرطانی در اولویت قرار گرفته است و در این خصوص 150 میلیارد تومان اختصاص داده شده که از پانزدهم تیر ماه پرداخت شده است.

به گفته وی، موضوع داروهای با قیمت بالا و کمک‌های دولتی برای تامین داروهای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نیز از مواردی است که در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
۰
۰
امروز رفتیم داروی اربیتوكس رو بگیریم میگن سهم شما میشه 26/000/000 ریال ! حالا ما باید ماهی دو بار استفاده كنیم برای همسرم.... شما بیا قضاوت كن با مسافر كشی و یك پسر تحصیل كرده بیكار و هزار تا مشكل دیگه از كجا بیاریم ؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
۰
۰
قبلا 20 روز یكبار داروی ردیتوكس ایرانی برای بیمار سرطانیمون تهیه میكردیم ( پدرم) كه سهم ما هر نوبت میشد 300 تومن، در حال حاضر این دارو نیست و مشابه خارجیش مابه التفاوت 4 میلیون تومانی داره كه بیمه هم زیر بار نمیره، این رو هم قضاوت كن كه یه بازنشسته كه كلا ماهی 500 - 600 تومن حقوق میگیره چطور باید این مبلغ رو پرداخت كنه ؟

نیازمندی ها