زورخانه‌گردی در شبهای رمضان‌ اصفهان

رئیس هیات ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان از طرح یک ماهه زورخانه گردی در شبهای ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۱۲۱
زورخانه‌گردی در شبهای رمضان‌ اصفهان

رضا اخروی در گفت‌وگو با مهر گفت: طرح زورخانه گردی که قدمت 700 ساله دارد در شب‌های ماه رمضان در 30 زورخانه در اصفهان برگزار می‌شود.

وی پوریای ولی را بنیانگذار ورزش زورخانه‌ای دانست و اظهار داشت: در این ماه هر شب ورزشکاران به همراه مرشد خود به یکی از زورخانه‌های اصفهان رفته و به عنوان مهمان در زورخانه میزبان به انجام حرکات ورزشی می‌پردازند.

رئیس هیات ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان بیان کرد: در این طرح به طور متوسط 50 نفر شرکت داشته و هر شب اصفهان میزبان شهرهای هم جوار خود می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه  ورزشکاران زورخانه‌ای از شهرهای شوشتر، تهران، شیراز، مشهد، یزد و نائین در طرح زورخانه گردی شرکت می‌کنند اظهار کرد: طرح شبانه زورخانه گردی با نام خدا شروع، با مدح و منقبت مولا علی (ع) ادامه و با دعا و نیایش پایان می‌یابد.

رئیس هیات ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان افزود: شنا رفتن، نرمش و خم گیری، میل گرفتن، پا زدن، چرخیدن، کباده زدن و سنگ گرفتن جزء ورزش‌های زورخانه‌ای بوده و هرکدام با نظم و ترتیب خاصی اجرا می‌شود.

اخروی گفت: زنگ زدن توسط مرشد زورخانه در شروع، عوض شدن حرکات ورزشکاران و پایان ورزش انجام می‌شود.

رئیس هیات ورزش‌ پهلوانی و زورخانه‌ای اصفهان با بیان اینکه اشعار خوانده شده توسط مرشد دارای موضوع است، گفت: پند واندرز، اشعار شاهنامه، اشعار مناسبتی(اعیاد، شهادت و تولد ائمه)، مدح و ستایش از مهم ترین موضوعات این اشعار به شمار می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها