مسابقات قهرمانی 2013 جهان- پائوبلا مکزیک

قربانی 8 اخطاره شد

ناگفته هایی از زبان سرمربی تیم ملی تکواندو در آستانه رقابت های جهانی؛

کریمی : شومن و توصیه پذیر نیستم

سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است؛ از زمان حضورش در تیم ملی به عنوان سرمربی شایسته سالاری را مد نظر داشته و به کسی باج نمی دهد.
کد خبر: ۵۷۷۵۴۷
کریمی : شومن و توصیه پذیر نیستم

مرتضی کریمی در آستانه اعزام تیم ملی به رقابت های قهرمانی جهان تکواندو در مکزیک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: خوشبختانه بازیکنان برای مسابقات جهانی هر روز آماده تر می شوند و در روزهای آخر تمرینات سنگین تر با شدت و حجم بیشتر اما زمان کمتر را هفته گذشته قبل از سفر مشهد مد نظر قرار دادیم و پس از آن تست بدنی داریم و با برگزاری چند جلسه تمرین سبک عازم رقابت ها خواهیم شد. در این اردوها روزهای دوشنبه مخصوص تمرین تکواندوکارن با سیستم الکترونیکی بود.

وی در خصوص رقابت های انتخابی تیم ملی افزود: دو سال قبل با آماری که دارم در انتخابی ها، 300 تکواندوکار در مسابقات قهرمانی کشور و 700 نفر در رقابت های آزاد کشوری شرکت داشتند که نفرات اول تا چهارم آنها به فاصله یک هفته با تکواندوکاران تیم ملی که استراحت داشتند، قهرمانان و منتخبین لیگ انتخابی زدند که در نهایت هیچ یک به اردوی تیم ملی راه نیافتند.اما برای این دوره ما خواستار آن شدیم تا همه مدعیان از ابتدا در انتخابی ها شرکت کنند.وی در پاسخ به این سوال که چرا رقابت های آزاد کشوری را برگزار نکردند، گفت: چون زمان نداشتیم، از بهترین ها و مقام آوران دعوت کردیم اما بازیکنانی هم، به کادر فنی معرفی می شدند که بدون در نظر گرفتن سوابق به آنها اجازه حضور در انتخابی ها را دادیم تا در حق تکواندوکاری اجحاف نشود.

کریمی با بیان اینکه رویه نامناسبی در تیم ملی حکم فرما شده بود که ملی پوشان در لیگ کمتر بازی می کردند، تصریح کرد: بعد از انتخابی اول تیم ملی 42 بازیکن به اردوها دعوت شدند و به آنها اعلام کردیم باید در لیگ به میدان بروند و با بررسی عملکردشان آنهایی که ضعیف بودند خط خوردند.

وی با اشاره به بازی کردن اردونشینان تیم ملی در لیگ، افزود: به دلیل خواستار این مورد شدیم؛ اول آنکه بازیکنان نسبت به تیم های باشگاهی خود و تیم ملی تعهد پذیر باشند سپس هم با توجه به مشکلات مالی، فدراسیون روی خلوت کردن اردوها ما را تحت فشار قرار داد.

وی یادآور شد: یازده تکواندوکار طی 2 مرحله لیگ خط خوردند که برگزاری انتخابی دیگری با شرایط یکسان و بدون کوچکترین خطایی در داوری ها بین 31 بازیکن، 19 نفر در اردوها باقی ماندند که پس از تورنمنت اسپانیا و تونس 6 بازیکن حذف شدند و 12 نفر در اردوها باقی ماندند که در نهایت هم با بررسی ها نفرات اصلی تیم ملی انتخاب شدند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه با توجه به شناخت قبلی از تکواندوکاران هدایت تیم ملی را پذیرفته، گفت: با توجه به اینکه در لیگ برتر مربی بودم و باید حریفان مختلف را آنالیز می کردم تا حدودی نقاط ضعف و قوت بازیکنان را شناسایی کرده بودم و با یک شناخت قبلی سرمربیگری تیم ملی را پذیرفتم. ضمن انکه با مطالعه داشته های قبلی و فعلی تکواندو را نیز بررسی کردم.

وی افزود: بعد از انتخابی های زیادی که برگزار کردیم و اردوهای ماراتن مانندی که داشتیم، در حالی که قبلا هم اعلام کرده بودیم، شایسته سالاری را مدنظر قرار داده و توانستیم هشت بازیکن منتخب خود را برای مسابقات جهانی معرفی کنیم.

وی با اشاره به حضور بهترین ها در اردوی تیم ملی تکواندو برای رقابت های جهانی مکزیک تصریح کرد: با اینکه تیم جوان و بی تجربه ای برای مسابقات برون مرزی داریم اما با وجود اردوهای سنگین و خوب برای آنها می توانم بگویم این تکواندوکاران بهترین های ایران برای پیکارهای جهانی هستند که با توجه به گروه فکر و کادر فنی مجرب این تیم در حال حاضر تجربه بالایی دارد.

کریمی با تاکید بر شایسته سالاری به جای بازیکن سالاری گفت: در اردوهای قبلی این طور بوده که بازیکنی که قهر می کرده برای بازگرداندنش به تمرینات با خواسته هایش موافقت می شد اما من در این دوره چون به کسی باج ندادم و توصیه پذیر نبودم حالا مورد انتقاد قرار گرفته ام!
وی در مورد اعتصاب چندی قبل اعضای تیم ملی و قهر یوسف کرمی خاطر نشان کرد: پولادگر در مورد این موضوع با من صحبت کرد و از او خواستم که همچون گذشته اگر خواهان نتیجه گیری تیم ملی است از کادر فنی تیم ملی حمایت کند. بازیکنی که با جنجال بخواهد در تیم ملی عضویت داشته باشد نمی تواند برای تیم چاره ساز شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو بارد شایعه دخالت هادی ساعی و غلامحسن ذوالقدری در امور کادر فنی تیم ملی گفت: ساعی و ذوالقدر در کار کادر فنی دخالت نمی کنند اما من برای هر کار مهمی از انها مشورت می گیرم و آنها هم به من کمک فکری می دهند. هر بار که آنها در تمرینات تیم ملی حاضر می شوند از نظراتشان استفاده می کنیم و حضورشان موجب بالا رفتن انگیزه بازیکنان می شود.

 

زمانی که ساعی درگیر انتخابات شورای شهر بود با هم تماس تلفنی داشتیم و بحث کدورتی بین من و فدراسیون در کار نیست.

وی افزود: بودن نفراتی چون غلامحسن ذوالقدری، هادی ساعی، اصغر رحیمی، هادی افشار در کنار من موجب شده تفکر قوی و تجربه بالایی در کنار ملی پوشان باشد که یکی از نقاط قوت این تیم ملی تکواندو است. بازکنان جوان تیم به خود باوری خوبی رسیده اند و پذیرفته اند می توانند کار بزرگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات این اردو را تحمل کردیم تا تیم ملی وارد حاشیه نشود، گفت: در این مدت بسیاری از پیشکسوتان و بازیکنان قدیمی از تیم ملی کنونی تکواندو انتقاد کردند. بارها اعلام کردم که انتقاد پذیرم اما موافق تخریب تیم نیستم چون به این تیم ملی اعتقاد دارم و میدانم رشد کرده است.

وی ادامه داد: هیچ یک از بازیکنان و مربیان قبلی تیم ملی در این مدت حتی به اردوی تیم ملی هم سر نزدند و این اواخر هم شروع به تخریب تیم کردند. اما از آنجا که هدف و اعتقاد این تیم بالاتر از این تخریب ها است هیچ گونه خللی در کار ما ایجاد نکرد و ما مصمم هستیم تا بهترین مدال را در رقابت های جهانی داشته باشیم.

کریمی با ابراز ناراحتی از صحبت های بیژن مقانلو مربی سابق تیم ملی گفت: انتقاد باید سازنده باشد. وقتی مقانلو که از دوستان قدیمی من است برایم اصطلاح (شو من) را بکار می برد،طبیعی است که ناراحت شوم. در زمان مربیگری مهماندوست، من با وجود انتقادات تنها کسی بودم که در اردوهای آنها شرکت می کردم و به من احترام می گذاشتند و دوستم داشتند. در زمان انتخاب فریبرز عسکری برای سرمربیگری تیم ملی به وی تبریک گفتم اما از فدراسیون هم انتقاد می کردم.

وی در پاسخ به این سوال که در این مدت چندین بار پیش بینی های متفاوتی از نتایج تیم ملی در رقابت های جهانی را در رسانه ها اعلام کرده، افزود: حالا هم می گویم روی کاغذ در مقایسه با تیم ملی قبلی که قهرمان جهان شده، بین 6 تیم اول مسابقات جهانی هستیم مثل تیم ملی فوتبال که قبل از صعود به جام جهانی کارشناسان شانس کمی برای آنها در نظر گرفته بودند اما عملا نتیجه دیگری بدست آمد.

وی گفت: 6 بازیکن این تیم برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفته اند و مجموع بازیکنان نیز برای اولین بار رقابت های جهانی را تجربه خواهند کرد اما با تمریناتی که داشتیم و پیشرفت تکواندوکاران می گویم ما مدعی قهرمانی جهان هستیم چون این تیم بزرگ شده و بزرگ فکر می کند و قرار است در جهان بزرگی کند. بدون حاشیه ای و با روند طبیعی مسابقات می توانیم جایگاهی بین سه تیم نخست داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی در مورد انصراف علیرضا نصر آزادانی از تیم ملی خاطر نشان کرد: اگر نصر از همان اول و قبل از انتخابی ها می گفت
که خواهان مسابقه دادن در وزن پنجم تیم ملی است ما قبول می کردیم اما او با تخریب همه، ما را بازی داد!

وی در مورد شایعاتی در خصوص حضور امید عمیدی شاگرد او در تیم استیل البرز و در ترکیب اصلی تیم ملی و رد مسئله شاگرد بازی در تیم ملی، گفت: پیام قبادی در وزن ششم در اردوها رو به افت رفت و در مسابقه با تیم ملی نوجوانان بد نتیجه گرفت در انتخابی آخر هم از عمیدی باخت و ما وی را جایگزین کردیم در صورتیکه پیش از ان وی قبادی گزینه اصلی ما بود. به همین دلیل مشکلاتی در اوزان چهارم، پنجم و ششم داشتیم و این شایعاتی بود که آقایان برای تیم ساختند.

وی در پاسخ به این سوال که کادر فنی جدید تیم ملی از ابتدای ورود تصمیم به کنار گذاشتن ملی پوشان با سابقه را داشته، افزود: این طور نیست و ما خواهان چنین تیمی از ابتدا نبودیم و ناخواسته تیم ملی فعلی تکواندو جوان شده است. اگر انتخابی های گذشته را بررسی کنیم می بینیم که آنها در واقع انتصابی بوده اند.

کریمی تصریح کرد: اگر محمد باقری معتمد به تیم ملی اضافه می شد مشکلات این چنینی به وجود نمی آمد و ما بی تقصیریم. در واقع برخی ها نمی خواستند که با شرایط سخت اردوها بسازند و ما هم به بازیکنی نگاه ویژه نداشتیم.

فقط کافی بود به درخواسته های یوسف کرمی پاسخ مثبت می دادیم آن وقت همه مشکلات تیم ملی پایان می پذیرفت!
وی گفت: بازیکنان قدیم تیم ملی این طور نبودند و احترام به بزرگان سرلوحه کار آنها بود چون پیش از این مربی تیم ملی بودم و می دانم قبلا مشکلات این چنینی نداشتیم.

وی در خصوص آینده تکواندو افزود: در بازگشت از مسابقات جهانی برای آینده تیم ملی 2 تیم خوب خواهیم داشت چون همه مصدومان قبلی بهبود خواهند یافت به جمع بهترین ها باز می گردند. اگر تعریفی در کار نباشد با سرمایه گذاری که انجام شده همه اعتبار خود را برای این تیم بکار بسته ایم چون تا به حال کسی جرات چنین کاری را نداشته است.

سرمربی تیم ملی گفت: قبل از اینکه فکر کنم در مسابقات جهانی چه نتیجه ای خواهم گرفت، یک تیم جوان و بی حاشیه را ساخته ام که در صورت حمایت قطعا در المپیک و بازی های آسیایی مدال اور خواهد شد.
وی با بیان اینکه از لحاظ آماری هم مدت زمان کمی است که تیم ملی را در اختیار گرفته و زمانی نداشته،یادآور شد: زمانی که رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی شد، تیم نائب قهرمان جهان را تحویل گرفت و با سه سال کار کردن روی آن که تقریبا 60 درصد ترکیب تیم ملی همیشه یکسان بود توانست قهرمان جهان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها