یک متخصص تغذیه برای کاهش تشنگی در روزهای ماه رمضان، حذف ادویه، غذاهای سرخ کردنی و چرب را پیشنهاد کرد.دکتر احمد درستی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مصرف غذاهایی از قبیل کله‌‌پاچه، سیراب شیردان یا غذاهای چرب سرخ‌ کردنی موجب می‌شود تا بدن مقدار زیادی چربی و اسیدهای نوکلئیک دریافت کند که به مشکلات گوارشی، افت سلامتی و همچنین تشنگی شدید منجر می‌شود. همچنین مصرف غذاهای سرخ‌ کردنی همراه با ادویه‌ زیاد و مصرف گوشت و مواد پروتئینی بیش از حد در وعده سحر به تشنگی در طول روز دامن می‌زند.
کد خبر: ۵۷۷۳۶۹

وی مصرف سس مایونز، سوسیس و کالباس را در وعده سحری نامناسب دانست و افزود: مصرف این مواد علاوه بر تشنگی، منجر به مشکلات گوارشی ازجمله ترش کردن می‌شود، اما غذاهای آبکی و نوشیدن مایعات فراوان همزمان با غذا خوردن، دسترسی آنزیم‌های گوارشی به غذا را کاهش داده و منجر به بیماری‌ها و نارسایی‌های گوارشی می‌شود که اگر این نکات برای تغذیه در ماه رمضان رعایت شود، روزه به بهبود سلامت افراد کمک می‌کند.

خانم‌ها درمان فیبروم را جدی بگیرند

یک متخصص زنان گفت: برخی زنان فیبروم را به عنوان بیماری زنانه جدی نمی‌گیرند غافل از این که درمان نشدن آن می‌تواند به کم‌خونی، اختلال دفع و فشار به کلیه‌ها منجر شود.

مریم کاشانیان در گفت‌وگو با فارس افزود: فیبروم(رشد بی‌اندازه بافت رحم) معمولا با جراحی کاملا درمان می‌شود و در موارد خاصی مانند بیماری‌های پیشرفته قلبی ـ عروقی، دیابت، بیماری‌های خونی و دیگر بیماری‌هایی که امکان جراحی وجود نداشته باشد، از درمان‌های دارویی استفاده می‌شود.همچنین جراحی باز یا لاپارتومی یکی از روش‌های جراحی است که فیبروم‌ها به هر تعداد و هر اندازه‌ای که باشد برداشته می‌شود، ولی برش روی شکم داده می‌شود و فرد دوره نقاهت طولانی‌تری را باید طی کند.

کاشانیان تاکید کرد: از آنجا که برخی از انواع فیبروم ایجاد خونریزی می‌کند زمینه بروز کم‌خونی در بیمار ایجاد می‌شود. یا با بزرگ شدن فیبروم به روده یا مثانه فشار وارد شده و به اختلال دفع منجر و در عین حال برای کلیه مشکل‌ساز می‌شود. البته در 20 درصد موارد، فیبروم پس از درمان دوباره بازگشت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها