چانینگ تاتوم جزو آن دسته از بازیگران جوانی قرار می‌گیرد که توانست خیلی سریع تبدیل به یکی از موفق‌ترین چهره‌های روز سینما شود. این بازیگر سی و سه ساله فعالیت بازیگری را از دوران نوجوانی با حضور در مجموعه‌های تلویزیونی شروع کرد. اولین فیلم مهم و موفق او «شروع» (2006) دو سال پس از آغاز کار بازیگری‌اش در تلویزیون، روی پرده سینماها رفت. این کمدی موزیکال، ششمین فیلمی بود که از وی به نمایش عمومی درآمد و سال 2008 صاحب یک قسمت دوم هم شد.
کد خبر: ۵۷۶۶۴۷

تاتوم در فیلم‌های متفاوتی با حال و هوای مختلف بازی کرده و نمی‌توان گفت که بازیگر ژانر خاصی است. این در حالی است که در یکی، دو سال اخیر به عنوان بازیگری معرفی می‌شود که می‌تواند قهرمان اصلی فیلم‌های ژانر اکشن باشد. موفقیت مالی دو قسمت اول و دوم اکشن علمی تخیلی و ماجراجویانه ـ جی‌آی‌جو ـ در سال‌های 2009 و 2012، باعث طرح چنین موضوعی شده است. در عین حال، تاتوم با سینمای مستقل و غیرمتعارف هم بیگانه نیست و در دو فیلم استیون سودربرگ، فیلمساز کانادایی (تاثیرات جانبی و مجیک مایک)، «دشمنان مردم» و «منطقه توقف» هم بازی کرده است.

درام تاریخی و ضدجنگ «عقاب» (2011) این بازیگر سال قبل روی پرده سینماهای تهران رفت. منتقدان و تحلیلگران اقتصادی سینما از سال 2012 به عنوان بهترین سال فعالیت چانینگ تاتوم اسم می‌برند. در کنار «مجیک مایک»، فیلم‌های «قول» و «خیابان جامپ 21» او هم با فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماها روبه‌رو شدند. «قول» یک کار درام رمانتیک خانوادگی و «خیابان جامپ 21» یک اکشن پرسروصدا بود. این فیلم دومی، نسخه دوباره‌سازی شده یک مجموعه موفق دهه 80 میلادی تلویزیون است که قرار است قسمت دوم آن هم ساخته شود. در نسخه اصلی تلویزیونی جانی دپ در همان نقشی بازی کرد که تاتوم در نسخه سینمایی به عهده گرفت. او یک پلیس جوان و کم‌تجربه است که کارهای احمقانه انجام می‌دهد. نکته جالب، حضور خود جانی دپ به عنوان بازیگر مهمان در نسخه سینمایی «خیابان جامپ 21» است. دپ تهیه‌کننده این مجموعه فیلم هم هست. تاتوم برای سال جاری میلادی، اکشن درام «فوکس کچر» را هم روی پرده سینماها می‌فرستد که قصه شرح‌حال گونه آن درباره مارک شولتز،کشتی‌گیر قهرمان بازی‌های المپیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها