مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد:

آزمون پروژه عملی ۷ کدرشته کارشناسی ارشد از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی یا پروژه عملی هفت کدرشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده و آزمون آنها در روزهای ۱۳ تا ۱۶ تیرماه برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۶۱۸۸
آزمون پروژه عملی ۷ کدرشته کارشناسی ارشد از فردا

حسین توکلی گفت: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۲ تعداد ۸۹۶ هزار و ۱۲۵ نفر ثبت نام کردند که حدود ۵۱ درصد آنها زن و ۴۹ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه شمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۹۱ همواره روند صعودی داشته است، خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ برای اولین بار در این سالها شاهد کاهش تعداد داوطلبان بودیم به طوریکه امسال تعداد ۳۴هزار و ۹۰ نفر کمتر از آزمون سال ۹۱ ثبت نام کردند.

توکلی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ تعداد ۷۴۱ هزار و ۲۳۲ نفر در جلسه امتحان حاضر شدند و ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ نفر غائب بودند.

به گفته وی، از مجموع داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۳۶۲ هزار و ۹۳۸ نفر مجاز به انتخاب رشته شناخته شدند که از ۲۹۰ هزار و چهار نفر از این افراد، انتخاب رشته خود را انجام دادند.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: نظر به اینکه برخی از رشته های امتحانی یا کدرشته محل های دارای شرایط خاص آزمون کارشناسی ارشد نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه و آزمون مرحله دوم داشتند اطلاعیه ای از طرف سازمان سنجش در همین رابطه برای اطلاع داوطلبان از تاریخ و نحوه شرکت در مرحله دوم این آزمون منتشر شد.

وی افزود: آزمون مرحله دوم کدرشته امتحانی مجموعه هنرهای موسیقی (۱۳۶۰) آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۲ از روز سه شنبه، ۲۸ خردادماه تا شنبه، اول تیرماه ۹۲ در دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش برگزار شد.

توکلی با بیان اینکه توزیع کارت آزمون مرحله دوم تعدادی از رشته های کارشناسی ارشد سال ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است، اظهارداشت: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام، مشخصات فردی و یا شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود اقدام کنند.

وی درباره زمان اجرای آزمون عملی این رشته ها نیز توضیح داد: آزمون اسکیس معماری از کدرشته امتحانی ۱۳۵۲ و تصویرسازی از کد ۱۳۵۸ در نوبت صبح فردا، پنج شنبه، ۱۳ تیرماه و آزمون اسکیس معماری منظر از کد ۱۳۵۲ و نقاشی از کد ۱۳۵۸ در نوبت بعدازظهر فردا برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهارداشت: در صبح روز جمعه، ۱۴ تیرماه ۹۲ نیز آزمون مطالعات فرهنگ و معماری ایران از کد ۱۳۵۲، تجزیه و تحلیل نمایشنامه از کد ۱۳۵۷ و ارتباط تصویری از کد ۱۳۵۸ برگزار خواهد شد.

وی افزود: آزمون اسکیس داخلی از کد ۱۳۵۲، نمایشنامه نویسی از کد ۱۳۵۷ و تصویر متحرک یا انیمیشن از کد ۱۳۵۸ نیز در نوبت بعدازظهر روز جمعه، ۱۴ تیرماه اجرا می شود.

توکلی، زمان برگزاری آزمون پروژه عملی مجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری از کد ۱۳۵۰ ، اسکیس طراحی شهری از کد ۱۳۵۱ و طراحی فرش از کد ۱۳۶۳ را صبح روز شنبه، ۱۵ تیرماه ۹۲ ذکر کرد.

وی تاکید کرد: داوطلبان رشته نمایش عروسکی از کد ۱۳۵۶ نیز باید در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه، ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۲ در جلسه آزمون عملی شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با یادآوری اینکه مصاحبه و آزمون عملی رشته بازیگری برای داوطلبان مرد و زن در دو روز جداگانه صورت می گیرد، گفت: مصاحبه و آزمون پروژه عملی بازیگری از کدرشته امتحانی ۱۳۵۷ برای خواهران در نوبت صبح و بعدازظهار روز شنبه، ۱۵ تیرماه ۹۲ و برای برادران در صبح و بعدازظهر روز یکشنبه، ۱۶ تیرماه ۹۲ برگزار خواهد شد. (ایرنا)
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها