وزیر نفت گفت: در بیانیه پایانی وزیران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز که به اجلاس سران برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد، جمهوری اسلامی ایران با اجماع به عنوان میزبان بعدی اجلاس سران انتخاب شد.
کد خبر: ۵۷۵۱۵۰
ایران، میزبان بعدی سران مجمع صادرکنندگان گاز

رستم قاسمی در پایان نشست فوق العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز در مسکو افزود: در این نشست فوق العاده وزیران نفت و انرژی درباره بیانیه اجلاس سران تبادل نظر کردند و سپس این بیانیه به تصویب رسید.

رئیس نشست فوق العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای مجمع صادرکنندگان گاز ادامه داد: در این نشست موضوع بهره گیری از انرژی گاز به عنوان انرژی پاک و منطبق با معیار های زیست محیطی و تاثیر آن در اقتصاد جهانی مورد تاکید قرار گرفت.

قاسمی گفت: در این نشست میزان تولید ، قیمت گذاری گاز در جهان و ارسال آن به کشورهای مصرف کننده بررسی شد و با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مقرر شد دبیرخانه مجمع گزارشی را درباره  آخرین وضعیت تولید و مصرف و قیمت های منطقه ای گاز تا نشست آبان ماه 1392 در تهران آماده کند.

وزیر نفت همچنین درباره دیدارهای دو جانبه با روسای هیات های کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز گفت: دراین دیدارها مهمترین موضوعات دوجانبه درباره تولید و مصرف انرژی و سرمایه گذاری و همکاری در میادین مشترک به ویژه با کشورهای همسایه گفتگو شد.

اجلاس سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز که هر دو سال یکبار برگزار می شود فردا به میزبانی روسیه و با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مسکو برگزار می شود.

رئیس جمهور کشورمان قرار است پیش از ظهر دوشنبه وارد فرودگاه ونوکوو  مسکو شود و بلافاصله برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز راهی کاخ کرملین خواهد شد.

دیدارهای دو جانبه با سران کشورهای شرکت کننده در مجمع صادرکنندگان گاز از جمله دیدار با رئیس جمهور روسیه و همچنین دیدار با نخبگان سیاسی و رسانه ای روسیه ، نشست های خبری و همچنین دیدار با ایرانیان شاغل در روسیه از جمله برنامه های سفر دو روزه آقای احمدی نژاد به مسکو خواهد بود.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها