محققان سوییسی می گویند که یک الگوریتم جدید رایانه ای ساخته شده است که نابینایان با استفاده از پژواک صوت حاصل از آن می توانند محیط اطراف خود را تشخیص دهند.
کد خبر: ۵۷۲۵۵۳
کمک به نابینایان با استفاده از یک الگوریتم جدید رایانه ای

این الگوریتم با استفاده از پژواک صوت نقشه محیط اطراف انسان ها را ترسیم می کند.

الگوریتم به مجموعه ای از دستورالعمل ها و فرمول هایی گفته می شود که با زبان رسا و دقیق به همراه جزییات لازم و به صورت مرحله به مرحله اجرا می شود. هر مرحله از الگوریتم هدف خاصی را دنبال می کند.

برخی حیوانات مانند خفاش ها، نهنگ ها و دلفین ها با استفاده از پژواک صوت - انتشار یک صدا و گوش داد به پژواک آن - از محیط اطراف خود نقشه ذهنی ترسیم می کنند و برخی از نابینایان نیز می توانند از بازتاب صدای بشگن یا صدای کلیک زبان خود، نقشه ذهنی محل قرار گرفتن خود ترسیم کنند.

دانشمندان می گویند که از این الگوریتم جدید می توان برای تولید یک تجربه صوتی دقیق تر در فضا استفاده کرد. از آنجایی که هر اتاق مشخصه صوتی منحصر به فردی دارد، می توان محیط اطراف یک فرد را از طریق یک نرم افزار موقعیت یاب صوتی که بر روی تلفن هوشمند وی نصب می شود، مشخص کرد.

به گفته محققان، این فناوری نوعی سیستم موقعیت یابی فوق منطقه ای ارایه می دهد.این الگوریتم می تواند از یک اتاق ساده محدب یک نقشه سه بعدی با دقت چند میلیمتر ارایه دهد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها