فیفا بازی ایران و کره را تحلیل کرد؛

گوچی، تماشایی ترین بازیکن فردا

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در گزارشی از رضا قوچان نژاد به عنوان تماشایی ترین بازیکن این روز نام برد.
کد خبر: ۵۷۱۹۰۹
گوچی، تماشایی ترین بازیکن فردا


این فدراسیون درگزارش خود آورده است: «نیازی به گفتن نیست که بازی اولسان چیزی بیش از یک مسابقه برای تصاحب جایگاه نخست گروه اول است».
به نوشته فیفا، دو تیم ایران و کره جنوبی در نیم قرن گذشته به بزرگترین رقبای آسیا تبدیل شده اند که تا کنون ۲۶ بار برابر هم قرار گرفته اند از جمله در شش بازی مقدماتی جام جهانی.
دراین بازی با توجه به اینکه تیم میزبان با کسب یک تساوی هم صعود خواهدکرد بنابراین بیشترین فشار روی تیم مهمان خواهدبودچراکه تیم ایران برای دریافت جواز صعود مستقیم چاره ای جز برد ندارد. دو تیم چهار سال پیش هم در همین مرحله برای جام جهانی ۲۰۱۰ برابر هم قرار گرفتند. در آن زمان تیم کره که قبلا صعود خود را مسجل کرده بود، بازی باخته را به تساوی یک بر یک تبدیل کرد و امیدهای ایران را برای صعود از بین برد.
ایران برای بازی سه شنبه با قدرت کامل ظاهر خواهد شد درحالیکه چوی کانگ هی سرمربی کره، پارک جونگ وو را به دلیل محرومیت و کیم نامیل را به دلیل مصدومیت دراختیار ندارد.اما کواک تائه وی کاپیتان این تیم که دردقایق پایانی بازی هفته گذشته مقابل ازبکستان تعویض شد، آماده است و می تواند بازی کند.
سایت فیفا در ادامه، بازی رضا قوچان نژاد را در این روز تماشایی دانسته و نوشته است: پس از غیبت اشکان دژاگه مهاجم تیم فولام به دلیل مصدومیت، اکنون همه مسوولیت گلزنی تیم ایران بر دوش قوچان نژاد است. در چند بازی گذشته مهاجم استاندارد لیژ بلژیک نیز به خوبی پاسخ اعتماد کارلوس کی روش سرمربی تیم ایران را داده به طوریکه در بازی با قطر گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند در مصاف با لبنان هم یکی از ۴ گل ایران را به نام خود ثبت کرد.
در دیگر بازی این گروه ازبکستان در حالی میزبان قطر است که تلاش می کند باپیروزی امیدهایش رابرای صعود حفظ کند. ازبکستان در صورت پیروزی شاید بتواند به عنوان یکی از دو تیم نخست گروه به جام جهانی صعود کند در حالیکه در صورت شکست یا تساوی به عنوان تیم سوم گروه باید خودش را برای بازی پلی آف آماده کند.
ازسوی دیگرتیم قطر هم بدون تردید تسلیم نخواهد شد گرچه فهد ثانی سرمربی این تیم مهاجم مطرح خود سباستین سوریا را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نخواهد داشت.
روز سه شنبه دو بازی دیگر هم در گروه دوم برگزار می شود و طی آن استرالیا با عراق و اردن با عمان بازی خواهد کرد تا تکلیف سه سهمیه صعود خودکار به جام جهانی از آسیا و تیم هایی که به بازی پلی آف می روند، مشخص شود.
در گروه دوم وضعیت استرالیا کاملا متفاوت از مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ است. این تیم شانس زیادی برای صعود از گروه دوم به عنوان تیم دوم گروه بعد از ژاپن دارد ولی اگر برابر عراق شکست بخورد، عمان که اکنون در فاصله یک امتیازی از آن قرار دارد، می تواند با شکست اردن، به عنوان تیم دوم گروه صعود کند.
دراین گروه اردن هم با وجود شکست سنگین ۴ بر صفر از استرالیا، امیدوار است با شکست عمان در مکان سوم قرار بگیرد و راهی بازی پلی آف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها