13 نفر برای انتخابات ثبت نام کردند؛

فدراسیون کشتی در انتظار رییس بعدی

با تصمیم اعضای شورای فنی تیم های ملی

حضور ملی پوشان در لیگ کشتی آزاد ممنوع

با تصمیم شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد آزادکاران اعزامی به رقابتهای جهانی مجارستان مجاز به حضور در فصل جاری لیگ برتر کشتی آزاد نخواهند بود.
کد خبر: ۵۷۰۹۲۵
حضور ملی پوشان در لیگ کشتی آزاد ممنوع

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، با نظر اعضای شورای فنی تیمهای ملی در جلسه روز 13 خرداد ماه، با توجه به برگزاری رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی 2014 اینچوان کره جنوبی در سال 93 و فشردگی برنامه های تمرینی و مسابقات کشتی گیران برتر اوزان مختلف در سال 2014 میلادی(سالهای 1392 و 1393) و ضرورت انجام دوره های استراحت و بازسازی پس از رقابتهای جهانی، و نیز انجام تمرینات زمستانه(پایه)برای کشتی گیران ملی پوش، مقرر گردید آزادکاران شرکت کننده در رقابتهای جهانی 2013، مجاز به  حضور در فصل جاری لیگ برتر کشتی آزادنخواهند بود.

بر این اساس، شناسایی بیش از پیش استعدادهای بالقوه در رقابت های لیگ و امکان میدان دادن به جوانان مستعد،  امکان جذب بنگاه های اقتصادی(حامیان مالی) که از سقف توانایی محدودتری برخوردار هستند، جلوگیری از تداخل برنامه ها و تعهدات لیگی کشتی گیران با برنامه های فنی تیم ملی، کاهش اثرات منفی انگیزشی ناشی از منافع مادی حاصل از تعهدات کشتی گیران در لیگ بر حضور با  تمام وجود  آزادکاران ملی پوش در رقابت های جهانی و سایرقابتهای اصلی، از دیگر دلایل شورای فنی برای حضور نداشتن آزادکاران اعزامی به رقابتهای جهانی مجارستان، در فصل جاری لیگ برتر کشتی آزاد است.

در پی این تصمیم، شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد با هدف اولویت بخشی همه جانبه به پوشیدن پیراهن ملی نسبت به سایر موقعیتهای فنی برای کشتی گیران  در کشور،  ونیز جبران نسبی منافع مادی کشتی گیران تیم ملی شرکت کننده در رقابتهای جهانی مجارستان از عدم حضور در لیگ سالیانه ی باشگاههای  کشتی کشور، به فدراسیون کشتی اعلام نمود با اتخاذ تدبیری مناسب تلاش نماید تا به منظور کسب حداقل میزان دریافتی ممکن در ازاء پوشیدن پیراهن ملی  به هر کشتی گیرملی پوش، ( که بطور حتم باید بیش از متوسط  دریافتی  چنین کشتی گیرانی از لیگ باشگاههای  کشتی کشور در یک سال باشد)، فدراسیون کشتی بصورت جدی و با استفاده از تمامی ظرفیت ها جذب حامیان مالی ویژه ای  را برای تیم های ملی کشتی  کشور دنبال کند.

اجرای این رویکرد موجب می شود پوشیدن پیراهن تیم ملی ضمن اینکه  نمادی از بالاترین جایگاه فنی یک کشتی گیر در یک وزن در یک سال محسوب شود (فارغ از نتایج رقابتهای جهانی)، صرفاً به جهت تیم ملی شدن، بالاترین دریافتی و انگیزه ی مادی را نیز برای چنین کشتی گیری به همراه داشته باشد. این امر همچنین تهدیدهای فنی، جسمی، روانی، و مدیریتی ناشی از حضور کشتی گیران برتر درلیگ را نیز بر شرایط فنی تیم های ملی کاهش می دهد.

البته این توجه فنی ویژه به کشتی گیران برتر هر وزن، صرفاً رویکردی حمایتی از شرایط فنی تیمهای ملی بوده، و دلیلی بر انتخاب کشتی گیران ذیربط خارج از  مفاد "فرایند انتخاب تیمهای ملی کشتی کشور " برای سال آینده محسوب نمی شود.

لازم به توضیح است این موضوع در صورت پیشنهاد مدیر امور فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی، در شورا فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها