رضایی در جمع مردم تبریز:

باید قول‌های بی‌عمل پایان یابد

رضایی در برنامه رویکردها:

باید در اجرای قانون تبعیض قایل نشویم

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مهمترین میثاق بین دولت و مردم قانون اساسی است و باید در اجرای قانون تبعیض قایل نشویم یعنی همه مواد این قانون را اجراء کنیم و ارزش یکسانی بدهیم.
کد خبر: ۵۷۰۳۱۹
باید در اجرای قانون تبعیض قایل نشویم

محسن رضایی با حضور در برنامه رویکردها و برنامه‌ها شبکه چهار سیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اقدامات شما برای قانون اساسی به عنوان میثاق بین مردم و مسئولان چیست، اظهار داشت: اولین میثاق ما با خداوند است و نباید شرک بورزیم و تابع هوای نفس خود باشیم چرا که اگر به قانون اساسی نیز وفادار بمانیم اما خودپرست باشیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه کسانی که 34 سال پیش قانون اساسی را نوشتند، افرادی اندیشمند و با سواد بودند، یادآور شد:‌ مردم نیز در رفراندومی این قانون اساسی را تأیید کرده‌اند و باید همه موارد آن را اجرا کنیم.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: در شرایط امروز باید بازگشت و رجوع مجدد به زندگی مردم از زبان و ادبیات گرفته تا معماری و معیشت صورت گیرد و عدالت این نکته را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید قانون اساسی را اجرا کند اما در اجرا دچار ابهام است، تصریح کرد: ما یک قانون اساسی و یک قانون مجلس داریم که در واقع ابزاری برای تحقق قانون اساسی است.

رضایی ادامه داد: رئیس جمهور باید برای اصولی که خلاء داشته و اجرا نمی‌شود، قانون تهیه کند و به طور مثال برای برخورد با جرم سیاسی ما نیاز به قانون داریم.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از رؤسای جمهوری قبلی حدود و قلمرو بخش تعاونی، خصوصی و دولتی را در اصل 44 مشخص نکرده‌اند، افزود: اولین کار ما این است که کلیه اصول مغفول مانده را که قانون ندارد، برایش قانون تعیین کنیم.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در همین زمینه به لزوم قانون‌محوری در اجرای عدالت و آزادی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: درخت آزادی هنوز در کشور ما کاشته نشده است چرا که تبدیل به قانون نشده و فقط یک حس آرمان‌خواهی است؛ بنابراین بر خلاف کسانی که در عین برخورداری از قدرت شعار آزادی دادند و به آن عمل نکردند، ما به سمت عمل به آزادی می‌رویم.

رضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها چیست، اظهار داشت: اولین مشکل هدفمند شدن یارانه‌ها این بود که هدفش شفاف بیان نشد که آیا به دنبال شفاف‌سازی قیمت‌ها و تعادل اقتصادی یا جبران است و چون این موضوع تعریف نشده، در حال حاضر دچار ابهام است.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه جبران به این معنا نیست که شما پولی را تزریق کنید که باعث ایجاد گرانی شود و این یک تسلسل در گرانی است، گفت: دوستان قسمت دوم را به صورت اسمی جبران کردند در حالی که اگر واقعی بود، پولی که دست مردم می‌رسید گرانی ایجاد نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه اگر ما تعهدات قبلی را زیر پا بگذاریم بی‌ثباتی ایجاد شده و دولت‌های بعدی نیز اقدامات ما را نادیده می‌گیرند، افزود: بنابراین با اصلاحات جزئی این 45 هزار تومان را پرداخت خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه ما مرحله دوم را به صورت تولیدی و درآمدی در هدفمندی ادامه خواهیم داد، تصریح کرد:‌در واقع پیش از اینکه تقاضا بالا برود ما ابتدا عرضه را بالا می‌بریم و این نه تنها ضد تورمی است بلکه باز حل مشکل اشتغال خواهد شد و هم پول نقد به دست مردم می‌رسد.

وی در همین زمینه به ذکر مثالی پرداخت و گفت: اگر این طرح را از فروردین 93 آغاز کنیم، از شهریور به بعد به همه ایرانی‌ها 110 هزار تومان داده می‌شود که 45 هزار تومان آن تورمی و 65 هزار تومان آن به دلیل تولیدی عمل کردن ضد تورم است.

این نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص لزوم توجه به تخصص‌های علمی یادآور شد: نباید پست‌های سرنوشت‌ساز را در کشور با روابط جناحی و دوستی تنظیم کرد چرا که آموزش و پرورش آینده ایران را می‌سازد.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش را از خود این وزارتخانه که سابقه معلمی داشته باشد انتخاب خواهم کرد، گفت: ما 700 هزار معلم داریم.

رضایی اولین مسأله فرهنگیان را رسیدگی به شغل و درآمد آنان عنوان کرد و افزود: باید کاری کنیم که معلمان غیر از تدریس دغدغه دیگری نداشته باشند و ما با ترکیبی از کمک به معلمان قدرت خرید و رفاه آنان را بالا خواهیم برد.



نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم درباره اولویت کاری دولتس در عرصه سیاست خارجی گفت: وضعیت ما در سیاست خارجی به این صورت است که ما در مقابل بوکسوری که گارد گرفته قرار گرفتیم.

رضایی افزود: بحث بستن تنگه هرمز که پیش آمد، همان کاری بود که آمریکا می‌خواست در حالی که ما باید با فکر و تدبیرمان این بوکسور را بی‌ خاصیت کنیم.

وی با طرح استراتژی قیچی در سیاست خارجی ادامه داد: عده‌ای می‌گویند باید در برابر آمریکا و غرب کوتاه بیاییم و عده‌ای نیز تنها مقاومت را مطرح می‌کنند اما من معتقدم هر دو حالت دارای اشکالاتی است.

رضایی تصریح کرد: این طور نیست که وحدت شکننده‌ای که آمریکا در جهان به وجود آورده را نتوانیم بشکنیم؛ ما باید اقداماتی انجام دهیم که این بوکسور گارد گرفته به مذاکره روی آورد.

وی خاطرنشان کرد: یک لبه این استراتژیک قیچی دیپلماسی قوی است که در این رابطه یک اتاق دیپلماسی به وجود می‌آورم؛ البته بحث بعدی این است که حال چه طرحی را باید دنبال کنیم که از یک طرف عزت‌مان را حفظ کنیم و از طرف دیگر به خواسته‌هایمان برسیم.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به روند مذاکره کنونی اظهار داشت: در حال حاضر ما برای مذاکره آماده‌ایم اما این غرب است که مذاکرات را کش می‌دهد.

رضایی افزود: ما با بهبود اقتصادمان می‌توانیم کاری کنیم که آنان وارد مذاکرات جدی با ما شوند و چنین استنباط کنند که تنها راه حل میز مذاکره است؛ ما از یک طرف نباید به دنبال ماجراجویی باشیم و از طرف دیگر هم نباید ساده‌انگارانه مسائل را ببینیم.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سوال که ریشه‌های تورم در کاهش ارزش پول ملی چیست، گفت: گرانی در کشور ما دو علت دارد؛ یکی از آنها ساختاری‌ است و مورد دیگر مقطعی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه "ما از اول انقلاب نتوانستیم تورم را در حدود ۲تا ۳ درصد نگه داریم"، افزود: یک مسأله چاره‌اندیشی برای گرانی‌ها، رفع علل ساختاری این گرانی‌هاست.

رضایی افزود: در واقع تولید ملی ما با مسائلی درگیر است که آن مسائل از ظرفیت و کشش ضعیفی برخودار هستند؛ ما باید کشش تولید را طوری کنیم که سفته‌بازی‌ها نتوانند بر تولیدکنندگان غلبه کنند و این مسأله با تولید ملی قابل حل است.

وی در ادامه افزود: یکی از علل مقطعی گرانی‌ها نیز تحریم‌های اقتصادی است که اگر طولانی شود بسیار خطرناک خواهد شد و به علل ساختاری تبدیل می‌شود.مسئله بعدی کسری بودجه و همچنین یارانه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه گرانی یک اژدهای پنج سره است، گفت: هر کسی که بر دولت‌های قبل روی کار امد به دنبال آن بود که یکی از این سرها را کنترل کند، مثلا تلاش کردند کسری بودجه را از بین ببرند که در کنار آن مشکلات دیگر به وجود آمد، این اژدها زمانی مهار می‌شود که تمام پنج سر را با هم در کنترل بگیریم، من هیچ زمانی را برای بهبود وضعیت اقتصادی اعلام نمی‌کنم اما هدف گذاری‌هایی که بیان کردم را تامین خواهم کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها