آیت الله مکارم شیرازی:

شرکت در انتخابات از واجبات است

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات امری لازم و از واجبات است گفت:شرکت در انتخابات موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی است .
کد خبر: ۵۶۷۰۶۸
شرکت در انتخابات از واجبات است

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مکارم شیرازی  امروز در آغاز درس خارج فقه خود  در مسجد  اعظم  با بیان اینکه در روزهای گذشته به نقل از  بنده  مطالبی  در خروجی سایت های خبری  منتشر شد گفت : این مطالب حقیقت ندارد و اینجانب از هیچ شخص خاصی در انتخابات حمایت نکرده ام و نخواهم کرد.

وی افزود : در مورد اشخاصی که شورای نگهبان پسندیده و تایید کرده  است  ما  تنها ویژگی های  رئیس جمهوری  را  بیان  می کنیم  و  مصداق  تعیین  نمی کنیم ، تاکنون هم درخصوص  هیچ  کسی اظهار نظری نکرده ام و نخواهیم کرد چون  تعیین  مصداق  ،  اصلا  مصلحت نیست و اگر از زبان ما هم چیزی را نقل کنند درست نیست.

وی بابیان اینکه یکی از پایه های تقویت نظام  جمهوری  اسلامی  برگزاری انتخاباتی باشکوه  است  گفت : انتخاب رئیس جمهوری مسئولیت آفرین است و کسی را که انتخاب می کنیم  باید  با  دقت  انجام شود چرا که به مدت چهار سال شریک اعمال او خواهیم بود .

آیت الله مکارم شیرازی  با بیان اینکه نباید در انتخاب خود دچار حب  و  بغض های  جناحی شویم افزود: نباید بدون شناخت افراد و بی حساب و کتاب وارد شویم و گرفتار حب و بغض ها  و جناح گرایی شویم چون اگر اینگونه انتخاب شود و خلاف قانون کند ما هم که او را انتخاب کردیم شریک  اعمال او هستیم.

وی با بیان اینکه رای سفید انداختن هم درست نیست افزود:رای سفید انداختن هم درست نیست  نباید دچار وسواس در انتخاب افراد برای پست ریاست جمهوری شویم  باید تحقیق  کنیم  و کسی هم که تحقیق و بعد انتخاب کند عندلله معذور است.

این مرجع تقلید ، دیانت ، تقوای الهی ، تجربه اجرایی ، مشورت ، حل مشکلات مردم ، شجاعت و سعه صدر را  از ویژگی های رئیس جمهور اصلح بر شمرد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت : رئیس جمهور حتی الامکان از همه جناح های وفادار به نظام  دعوت و کاری کند دولت او  جامعت داشته باشد.

وی با بیان  اینکه باید رئیس جمهوری اهل مشورت باشد افزود : اهل مشورت بودن نیز یکی دیگر از شرایط رئیس جمهور است که باید در همه کار ها  مشورت  بگیرد و استبداد رای  نداشته باشد، کسانی که استبداد رای داشته باشند هلاک می شوند .

وی حل مشکلات مردم را مهمترین شاخصه یک رئیس جمهوری دانست و تاکید کرد: کسی که رئیس جمهور می شود باید حل مشکلات مردم را در اولویت نخست خود قرار بدهد مخصوصا حل مشکل گروههای مستضعف جامعه.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: رئیس جمهور باید برنامه جدی برای حل مساله تورم و بیکاری جامعه داشته باشد گرچه خیلی از مشکلات موجود در جامعه به تحریم ها برمی گردد ولی برخی از آنها در نوع مدیریت و بی انصافی برخی ها در داخل است که باید برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها