فراخوان بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی، چهارمین دوره کتاب سال قرآنی دانشجویان و دومین دوره انتخاب کتاب الکترونیک دانشجویی از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره کتاب سال دانشجویی اعلام شد.
کد خبر: ۵۶۶۷۶۵
بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی فراخوان داد

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، بنا بر این فراخوان، دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند تا اول مهرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.

این جشنواره هر ساله همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، جلب همکاری و حمایت ناشران حوزه دانشگاهی، به منظور چاپ آثار دانشجویی، تقویت بنیه علمی دانشجویان، با ارائه آثار مکتوب و حمایت از دانشجویان نوقلم برای تولید اندیشه‌های جدید برگزار می‌شود.

شرایط شرکت در بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی

بر اساس فراخوان بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، امکان شرکت تمامی مقاطع تحصیلی، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده، انتشار کتاب در سال 91 یا 92 و ارسال دوجلد از کتاب به دبیرخانه، الزامی بودن ارسال کپی متن اصلی آثار ترجمه شده و نامحدود بودن ارسال تعداد عناوین و موضوعات، از شرایط ارائه اثر به دبیرخانه کتاب سال دانشجویی است.
 
از دیگر شرایط شرکت در این جشنواره، تکمیل فرم ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی به آدرس www.isba.ir و ارسال اصل اثر (دو جلد) به همراه فرم ثبت نام اینترنتی از طریق پست به صندوق پستی جشنواره است.
 
کتاب الکترونیک شرکت داده شده در جشنواره، باید دارای مجوز ارشاد و هولوگرام مربوط باشد.

برای شرکت در چهارمین دوره کتاب سال قرآنی دانشجویان نیز اثری پذیرفته خواهد شد که از سال 89 به بعد به چاپ رسیده باشد.
 
یادآور می شود آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده اند، صرفاً یک جایزه تعلق خواهد گرفت.

تجلیل از ناشر برگزیده و جوانترین مولف و مترجم دانشجو

براساس این فراخوان، ناشران می‌توانند مستقیماً آثار دانشجویی را به دبیرخانه ارسال کنند و از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته باشند، تجلیل خواهد شد.

در این جشنواره همچنین از جوانترین پدیدآورنده، مولف و مترجم تقدیر به عمل خواهد آمد.

موضوعات ویژه بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی

موضوعات ویژه بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی، به مناسبت نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به موضوع حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی و گردشگری، شامل محورهای بازاریابی و تبلیغات گردشگری، با تأکید بر بازارهای هدف، مدیریت خدمات و تسهیلات گردشگری و شناسایی و معرفی توانمندیها و فرصت های سرمایه گذاری گردشگری اختصاص دارد.
 
در بخش کتاب سال قرآنی دانشجویان آثار انتشاریافته با موضوعات میان رشته ای و با موضوع کلی قرآن و علوم و با محورهایی چون قرآن و حقوق، قرآن و طب، قرآن و روانشناسی، قرآن و سایر علوم، پذیرفته می شوند.

مزایا

از جمله مزایای این جشنواره ،اهدای لوح تقدیر و جوایز ویژه جشنواره به صاحبان آثار برگزیده است.

همچنین صاحبان آثار منتخب به عضویت کانون برگزیدگان جشنواره سازمان انتشارات پذیرفته خواهند شد و تعدادی از نسخ کتابهای برگزیده توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد خریداری خواهد شد و کتابهای برگزیده به سازمانها، وزارتخانه ها و دانشگاهها کشور جهت هر گونه حمایت معرفی خواهند شد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی، اصل اثر به همراه فرم ثبت نام اینترنتی را به آدرس پستی جشنواره در تهران،‌ خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک72، صندوق پستی:1163-13145 سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ارسال کنند.
 
گفتنی است؛ بیستمین دوره کتاب سال دانشجویی از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی با حمایت ستاد برگزاری هفته کتاب، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور، سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها