ادعایی که باردیگر رنگ باخت

کشورهای غربی همواره بر این ادعا بوده‌اند که سیاست‌های آنها موجب انزوای جهانی ایران شده است و راه خروج از این مسئله نیز تمکین و دوری ایران از فرهنگ مقاومت و پیشرفت به چرخه سازشکاری است.
کد خبر: ۵۶۶۳۶۹
ادعایی که باردیگر رنگ باخت

این ادعا در حالی مطرح شده است که روند تحولات حقایقی مغایر با این ادعا را آشکار می‌سازد. مهمترین رویداد در هفته‌های اخیر در ایران  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است انتخابات‌هایی که در تمام مراحل آن ملت ایران ایفای نقش داشته و شاید بتوان گفت که از شاخصه‌های انحصاری انتخابات در ایران در برابر انتخابات در سایر کشورها آن است ملت ایران ضمن حضور در پای صندوق‌های رأی امر برگزاری و نظارت بر انتخابات را نیز بر عهده دارد.  

نکته مهم در فرآیند انتخابات پیش روی تکرار دوباره ابطال ادعای انزوای جهانی ایران است. این امر در دو وجهه قابل تاکید است. نخست آنکه جهانیان اذعان دارند که بیداری اسلامی منطقه و نیز حرکت‌های آزادی خواهانه در جهان برگرفته از پیام‌های انقلابی و اسلامی ملت ایران است.

اکنون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده ملت ایران در تمام مراحل برگزاری انتخابات الگوهای جدیدی را پیش روی ملت‌های منطقه و جهان  قرار می‌دهد.ملت ایران با حماسه سیاسی انتخاباتی بار دیگر به ملتهای منطقه نشان می‌دهد که با تکیه بر وحدت ملی و حرکت در مسیر مقاومت می‌توان به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافت.

نکته مهم آنکه ملت ایران به جهانیان از جمله ملتهای منطقه می آموزند  که بدون دخالت خارجی و براساس دموکراسی بومی و مردمی می‌توان برای آینده کشور تصمیم گرفت و ادعای غرب که می‌گوید هیچ امری بدون حضور غرب عملی نیست، را ابطال ساخت. این امور موجب شده تا توجه افکار عمومی جهان به انتخابات ایران بیشتر از گذشته باشد چرا که آنها به دنبال آموختن درسهای جدید از حماسه سیاسی ملت ایران هستند.

دوم آنکه محافل رسانه‌ای و سیاسی جهان نیز از مد‌ت‌ها پیش پردازش انتخابات ایران را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. این امر چنان است که حتی مقامات آمریکایی از جمله جان کری وزیر خارجه آمریکا رسما به دخالت در روند انتخابات ایران مبادرت می‌ورزد. واکنش‌های گسترده جهانی از رسانه‌ها گرفته تا مقامات سیاسی و مردمی نشانگر اهمیت و جایگاه جهانی ایران است.

این امر صراحتا آشکار می سازد که ایران دارای چنان اهمیت و جایگاهی در معادلات جهانی است که نه ملت‌ها و نه رسانه‌ها و دولتها نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند این امر را می‌توان نشانه‌ای دیگر بر شکست ادعای انزوای ایران دانست که ناکامی دیگری برای غرب و تحرکات آنها برای منزوی نشان دادن ایران است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها