آبله‌ مرغان بزرگسالی‌‌،‌ خطرناک نیست

کمتر کسی است که با دیدن صورتی پر از دانه‌های قرمزرنگ و ملتهب، یاد آبله مرغان نیفتد و دلهره ابتلا به آن را نداشته باشد. حالا هر چقدر هم که بدانیم این بیماری قابل درمان است، اما اگر در کودکی به آن مبتلا نشده باشیم، آن‌قدر نامش برایمان آزاردهنده می‌شود که باز هم از ابتلا به‌آن هراس داریم.
کد خبر: ۵۶۵۹۳۵
آبله‌ مرغان بزرگسالی‌‌،‌ خطرناک نیست

نام دیگر آبله مرغان بیماری واریسلاست؛ یک بیماری عفونی ویروسی که اغلب خفیف بوده و با بثورات جلدی، خارش‌دار و تب خفیف دیده می‌شود.

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی با‌ارائه این توضیح در گفت‌وگو با جام‌جم در مورد دانه‌های شایع که هنگام آبله مرغان روی بدن ظاهر می‌شود، می‌گوید: این بثورات به صورت دانه‌های آبدار است.

علائم و نشانه‌های بیماری بعد از یک دوره کمون اولیه دو تا سه هفته‌ای بروز می‌کند و شامل تب و سردرد خفیف است که چند ساعت بعد از بروز بثورات جلدی ایجاد می‌شود که گاهی به تاول هم می‌انجامد.

آبله‌مرغان، بیماری شایع دوران کودکی است و به طور عمده در کودکان زیر 10 سال و در اواخر زمستان و اوایل بهار مشاهده می‌شود، اما در سال‌های اخیر کودکان در 10 سال اول زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند، به دلیل این که خانواده‌ها کم‌جمعیت‌تر شده‌اند و تماس‌های کودکان با هم کمتر شده است. پس کسانی که تا ده سالگی به آبله مرغان مبتلا شوند اگر بعد از بیست سالگی با بیمار آبله مرغانی در تماس باشند، حتما به این بیماری دچار می‌شوند. برای همین است که در سال‌های اخیر وفور موارد آبله مرغان را در بزرگسالان بیشتر مشاهده می‌کنیم.

خودش خوب می‌شود؟

به عقیده متخصصان، نکته مهم این است که آبله‌مرغان یک بیماری خود محدودشونده است و در عرض یک هفته تا 10 روز کاملا بهبود می‌یابد و هر چه سن ابتلا به آبله‌مرغان کم باشد، شدت این بیماری کاهش پیدا می‌کند.

دکتر مردانی در این باره مثالی می‌زند: شاید مادری که کودکش در پنج سالگی مبتلا شده، نیازی به مراجعه به پزشک نداشته باشد، ولی اگر همان کودک در هجده سالگی آبله مرغان بگیرد، آنقدر علائمش شدید است که حتما باید به بیمارستان برود. این بیماری با وجود این که خودمحدودشونده و قابل بهبود است، ولی گاهی عوارضی دارد که منجر به بستری شدن فرد در بیمارستان می‌شود.

عوارض دیگر

علاوه بر زونا، یکی از عوارض این بیماری در بزرگسالان، عفونت ثانویه است که به علت باکتری استرپتوکوک و استافیلوکوک بر اثر خارش پیدا کردن ضایعات بثوری ایجاد می‌شود.

دکتر مردانی با بیان این جملات توضیح می‌دهد: عارضه دیگر، سینه‌پهلو یا پنومونی است. در برخی از موارد‌هم در مغز التهاب ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر، این بیماری در بزرگسالان به اختلالاتی در مخچه منجر می‌شود، به طوری که مبتلایان دو هفته بعد از بیماری تلوتلو می‌خورند؛ چراکه مخچه مرکز تعادل بدن است، اما خوشبختانه این عارضه با درمان سرپایی بهبود می‌یابد.

فقط در افرادی که نقص ایمنی دارند، آبله‌مرغان در بعضی موارد به مرگ منجر خواهد شد. البته این علائم در سنین پایین خیلی بعید است که بروز کند.

با این حال توصیه می‌شود، افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، مثلا کورتون با دوز بالا مصرف می‌کنند یا شیمی‌درمانی می‌شوند یا بیماران مبتلا به ایدز در صورت ابتلا به آبله‌مرغان به بیمارستان بروند.

آبله‌ مرغان کور نمی‌کند

به گفته دکتر مردانی، یکی از باورهای غلط درباره بیماری این است که آبله‌مرغان مبتلایان بزرگسال را کور می‌کند، در حالی که آنها این بیماری را با آبله اشتباه گرفته‌اند و آبله هم سال‌هاست در جهان ریشه‌کن شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

حال پرسش این است که چه زمانی فرد مبتلا به آبله‌مرغان باید به پزشک مراجعه کند؟ دکتر مردانی در این باره توضیح می‌دهد: توصیه شده است علاوه بر بیماران یاد شده اگر فرد مبتلا دچار سرفه، تشنج، تنفس سریع، خواب‌آلودگی غیرطبیعی یا تعادل نداشتن در راه رفتن شد، حتما به پزشک مراجعه کند. بخصوص اگر تب بیمار بالا باشد یا ضایعات و بثورات پوستی او رنگ تیره پیدا کند، این مراجعه ضروری است، چراکه احتمال عفونت وجود دارد.

دارودرمانی نیاز نیست مگر

به گفته این متخصص عفونی، با مراجعه به پزشک اگر فرد عفونت ثانویه نداشته باشد اصلا احتیاجی به دارودرمانی ندارد و معمولا درمان در چنین شرایطی حمایتی است.

در کودکان زیر هشت سال، معمولا درمان ضدویروس پیشنهاد نمی‌دهیم چون خود به خود بهبود می‌یابند ولی در افراد بالای 18 سال حتما از داروی ضدویروس «آسیکلوویر» استفاده می‌کنیم. این دارو به مدت هفت روز با دوز 800‌میلی‌گرم و پنج بار در روز باید مصرف شود.

دکتر مردانی تاکید می‌کند: ثابت شده اگر بیمار مبتلا به آبله‌مرغان این دارو را مصرف کند، چند فایده دارد، ازجمله این که دوره بیماری‌اش را کوتاه می‌کند، دوم این که علائم بیماری را به حداقل می‌رساند و سوم این که از انتشار ثانویه این بیماری به افراد دیگر جلوگیری می‌کند. یعنی از نشر ویروس‌های بثورات جلدی پیشگیری می‌کند و در صورت تب بالا باید از استامینوفن استفاده شود. همچنین مبتلایان نباید به هیچ وجه از آنتی‌بیوتیک استفاده کنند مگر زمانی که بثورات پوستی عفونی شده باشد.

برای رهایی از شر خارش

اما توصیه دکتر مردانی برای کاهش خارش دانه‌های آبدار در این بیماران این است: اگر مبتلایان خارش دارند، از داروهای ضدخارش باید استفاده کنند. داروهایی هم وجود دارد که دانه‌های روی بدن را خشک می‌کند. حمام‌کردن در فواصل نزدیک نیز به این افراد توصیه می‌شود به شرط این که از لیف یا کیسه استفاده نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۸۳
طاهره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۱
۰
با سلام ،چه مدت بعد از آبله مرغان میشه حامله شد
ل، سپهر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
۱
۱
درود
متشكرم برای نشر مقاله ی پرمحتواو نسبتاً كاملتان
سوال؛ اگركسی نداندكه واكسن ابله مرغان زده یاخیر میتواند برای واكسیناسیون اقدام كند؟
سپاس
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۴
۱
اقا دست شما درد نكنه .واقعا ممنون
هانیه
United States
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۱
۶
باسلام.این بیماری صددرصد به فردی كه در تماس هست با فرد دیگر مبتلا می شود یا به ایمنی بدن شخص برمیگردد???
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
۸
۴
خیلی خوب بود ممنون
روفیا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
۱
۰
واقعا عالی بود
خیلی خیلی ممنون : )
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
خیلی ممنون
رقیه خاتون
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
متشكر از لطف شما
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۱
۱
ابله مرغان تا 14 روز واگیردار است ایا این حرف درست است یا اینكه میگویند وقتی سله میبنده تازه واگیردار میشود
با تشكر از اطلاع رسانیتان
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
۱
۲
خوب بود مرسی
حجت
United States
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
۱
۰
منبع تقریبا كاملی بود
ممنون :)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
۰
۱
سلام ممنون خوب بود من 3 ماه پیش آبله مرغون شدیدی گرفتم الان جاش بصورت سوراخ روی پوستم مونده پیش هر كی میرم یه نظری میده الان روشن كننده سی گل با صابون جوانه گندم استفاده می كنم منافذ پوستم خیلی بازتر از قبل شده شما چی پیشنهاد می كنید
لیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
سلام، ببخشید آبله مرغان در بزرگسالی چند روز طول می كشه تا خوب شه ، یكی از دوستان گرفته از دو ماه پیش هنوز خوب نشده
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
سلام من یه ماه پیش ابله مرغان گرفتم هر وقت غذا می خورم حالم بهم میخوره
نسیم مسعودی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
۰
۴
سلام پسرم تازه مبتلا شده من وشوهرم ودوتا دخترم كه یكی 23 ساله و یكی 13 ساله هست هیچكدام مبتلا نشدیم در ضمن من دیابتی هستم و در بچگی واكسن هم نزدم دكتر چه كار باید انجام بدم
Mahtab
Belgium
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
۰
۳
سلام.وقتتون بخیر
دختری 25 ساله هستم ك حدود 1 هفتس ابله مرغان گرفتم طبق دستور پزشك دارو مصرف كردم و دوره ی مصرف تمام شده ولی دونه ها چركی هستن. میخواستم بدونم برای تسریع خوب شدن چ كار كنم؟كپسول داكسی سایكلین میتونم بخورم؟
محمد
-
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
بدون نظرپزشك استفاده نكنید
علی اكبر
-
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۱
۱
اون كسی كه تازه با فردبیمار دچار تماس شده باید چكار كنه ؟ بگید كه دارم از استرس و دلهره میمیرم من 16 سالمه
خیلی نگرانم
مهسیما
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۵
۳
من الان ۱۸ سالمه آبله مرغان هم نگرفتم ممكنه كه به بیماری بدتری دچار شم
مرجان
-
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
۳
۰
سلام من سه روزه آبله مرغان گرفتم.تاول و بقیه چیزاش هیچی.فقط از امروز چشمام یهو اشك ریزش پیدا میكنه و شدیدا میسوزه.میخوام بدونم خطرناك نیست؟باكسی این تجربه رو داشته؟بابد برم پیش متخصص چشم؟
فرناز
-
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
۲
۱
با سلام و خسته نباشید,اگر فرد مبتلا به آبله مرغان از ماسك استفاده كند احتمال سرایت به دیگران وجود دارد یاخیر؟
hastighamkhar
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۲
سلام من18سالمه یك هفتس ابله مرغان گرفتم به جز آب چیزدیگه ای نمیتونم بخورم وبی حال وفشارم پایینه. پیش دكترعمومی رفتم فقط سرم وامپول زد.جوشایی هم كه زده خیلی درد میكنند راهنمایی میخواستم خطرناكه
بیتا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
من 14 سالمه ولی هنوز ابله مرغان نگرفتم چیكار كنیم بگیریم تا در بزرگسالی درد. زیادی نداشته باشیم
میكروبیولوژیست
Germany
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
دوست عزیز بهتر است كه این كار را انجام ندهید ، به چند دلیل ، اول اینكه 14 سالگی برای این بیماری باز هم سن ایده آلی نیست ، دوم و مهمتر اینكه شما اگر یكبار در عمرتان به این بیماری مبتلا شوید علی رغم اینكه به آبله ایمن خواهید شد اما عامل عفونی این امكان را دارد كه در سنین بالاتر به شكل بیماری دیگری و البته بسیار دردناكتر ظهور كند ، نام آن بیماری زونا است ، در نتیجه این انتخاب شما بسیار ناصحیح و نامناسب و اصطلاحا های ریسك است ، لذا بهترین كاری كه میتوان كرد این است كه همیشه اصول بهداشتی را در مواجهه با افراد بیمار رعایت كنیم ،تا از ابتلا به آبله و زونا در امان باشیم.
Rozhin
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
سلام من روز ٥شنبه پیش دوستم رفتم و چند ساعتی پیش اون بودم و اون از روز شنبه علائم ابله مرغان پیدا كرد و مریض شده میخواستمم ببینم چه قدر احتمال داره من ابله مرغان بگیرم؟
سلامتی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
دوستان لطف كنید اطلاع رسانی كنید،ای كاش تمامی پزشكان حتما اشاره می كردند بعد ابله مرغان بیماری زونا وجود دارد ،ك از اون بدتر است و در سن پیری اگر بروز كند مشكلات زیادی ایجاد كرده،دوستان لطفا انقدر اصرار به گرفتن این بیماری نكنند تا در بزرگسالی به ان مبتلا نشوند زیرا در صورت گرفتن این بیماری احتمال گرفتن زونا وجود دارد كه اگر در صورت بزند منجر به كوری میشود و بسیار دردناك و ازاردهنده است ، بهتر است از واكسن در فواصلی كه پزشكان توصیه میكنند برای ابله مرغان استفاده شود
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
از لحاظ خوراكی،چه چیز مضر است؟
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
سلام ببخشید من ۱۶سال دارم وآبله مرغان گرفته ام.آیا در ۱۶سالگی بایدبه دكتر مراجعه كنم یانه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۱
۱
سلام من 22سال دارم و مبتلا به آبله مرغان شدم ب جز جوش هایی ك سرتا پامو گرفته و میخاره شدیدا و درد خفیف در ناحیه پشت سر (بالای گردنم دقیقا) هیچ مشكل دیگه ای ندارم
برای كمتر شدن خارش چكار كنم؟
آیا جای جوش ها میمونه؟
اگه جاش موند چطور از بین ببرمشون؟
اصلا لازمه به پزشك مراجعه كنم؟
لیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
سلام، زونا دوره درمانش چند روزه است و آیا صد در صد باعث كوری چشم می شود، یكی از دوستان گرفته از دو ماه پیش اما خوب نشده
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۱
۰
سلام، ببخشید زونا خیلی زمان می بره تا فرد خوب بشه ؟
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
ببخشید اما یكی از دوستان گرفته از دو ماه پیش هنوز خوب نشده احتمال داره كه خیلی زمان ببره ؟
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۲
سلام من چهار روز كه آبله مرغان گرفتم 26 سالمه و جوشهای زیادی توی صورتم زده برای از بین بردن این جوشها باید چكار كنم؟خبلی میترسم كه جاش بمونه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۰
۰
سلام من 23 سالمه و سه روزه ك دونه های آبله مرغون بیرون زده از پوستم.از روز اول تا الان كه سه روز میشه دونه ها زیاد نشدن شاید سر جمع 50 تا بیشتر نباشن و علائمی مثل بدن درد و تب و بی حالی ندارم فقط میخارن.البته بدن درد و تب رو از یه هفته قبل بیرون ریختن داشتم تا اینكه با اومدن دونه خوب شدن.
احتمال اینكه زیاد بشن هست؟
دكترم گفته حموم نرم ولی اگ فقط در حد دوش باشه اشكال داره؟
سوگل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۲
سلام بیست و یك سال دارم بتازگی ابله مرغان گرفتم.از دوشب پیش از ظهور دانه ها تب و لرز داشتم و الان ك دانه ها دراومدن و ابدارشدن هم باز گاهی تب و لرز شدید و احساس ضعف و بیحالی دارم .طوری كه اگ سرپا باشم حتما باید دراز بكشم تا حالم سرجاش بیاد. بنظرتون لازمه به دكتر مراجعه كنم یا وایستم تاخودش خوب شه؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۱
سلام
من چند تا سوال داشتم
من امروزه كه آبله مرغان گرفتم آیا اگر آدم دیگری پیشم باشه با تنفس به اون منتقل میشه؟
من اولش نفهمیدم كه آبله مرغونه و جوشاشو كندم آیا بعد از تموم شدن دوره آبله مرغون جوشا از بین میرن یا میمونن؟اگر میمونن راه درمانش چیه؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
ببخشید برای خارش كمتر چكار كنیم؟؟؟
فاطی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
۰
۱
سلام من سه روزهست دانه زده اما قبلش كوچكترین نشانه از ابله نداشتم واصلا جز دوستم باكسی برخوردنداشتم چطورمبتلاشدم پشت گردنم یكیش ورم زیادی كرده چه كاركنم
مائده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
سلام ببخشید اگر به دانه ها سرما بخوره مشكلی ایجاد میشه؟
Meli
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
سلام . من موقع خواب چند تا از جوشام كنده شدن،جاشون میره یا میمونه؟
Meli
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۳
ببخشید من منظور تون رو نفهمیدم میره یا نه ؟
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۴
سلام من تو بچگیام1بار ابله مرغان گرفته بودم الان 26 سالمه 3روز ابله مرغان گرفتم یعنی میشه 2 بار ابله مرغان بگیری؟ بدجور بدنم خارش داره چیكار كنم شب اصلا نتونستم بخوابم ممنونم اگه راهنمایم كنین.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۲
راهنمایی هاتون عالیه میخواستم بپرسم اگه تو آبی كه حموم میزنیم آویشن بریزیم مشكلی نداره باتشكر رضا آزادی ام از رودان
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۱
۱
سلام من شب خوابیده بودم انگار خاروندم روی بینیمو خیلی باز شد جاش میمونه یا میره؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۱
۴
سلام داداشم 10 سالشه و4روزه آبله مرغون گرفته . من 17 سالمه وتا الان آبله مرغون نگرفتم میخواستم بپرسم با زدن واكسن آبله مرغون امكانش هست نگیرم؟لطفاراهنماییم كنیدچكار كنم تا ازش نگیرم .ممنون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۰
سلام بله من دركودكی واكسن زدم ولی چون امتحان دارم سعی كردم ازش دورباشم تا ازش نگیرم.ببخشید سوال دیگه ایی داشتم من ماسك میزنم واصلااز روز اول كه دونه هاش ظاهر شدنزدیكش نشدم ولی خارش های خیلی كمی دارم ولی هیچ دونه ایی ظاهر نشده امكانش هست نگیرم ؟اگر بگیرم علائم آن در من كی ظاهر میشه ؟خیلی نگرانم لطفابازم راهنماییم كنید.ممنون
یاشارمنصوری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
۲
۰
سلام.
من الان 14سال دارم و دچار آبله مرغان شده ام. من و خانواده چهارشنبه هفته بعد می خواهیم به مسافرت برویم اما متاسفانه خواهرم برادرم و از همه بدتر پدرم هم نگرفته است ایا با این شرایط می توان به مسافرت رفت یا اصلا مبتلا به این بیماری می شوند؟
ندا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
۰
۰
من 20 سالمه...هنوز آبله مرغان نگرفتم...نگرانم...چرا نگرفتم...البته دوست ندارم ولی بعضیا میگن اگه نگیری بده
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
سلام
من ۲۲سالمه
حدود یك ماه پیش پسر خاله كوچیكم آبله مرغان گرفته بود و من باهاش تماس نداشتم
دیروز بعد از خواب بعد از ظهر سردرد و سرگیجه شدید همراه تب داشتم
و الان روی بدنم و صورتم جوش های ریز تاولی زدم
بنظر شما این آبله مرغان هست؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
سلام مادرم ابله گرفته خانومم بارداره به نظر شما میتونیم تا پایان درمان با هم رفت و امد داشته باشیم ؟
بهزاد
United States
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
سلام من سه روزه گرفتم از امشب كه شب چهارمه تاول ها ی دفعه زیاد شدن.
و خارش بیشتر ایا این عادیه.
ممنون...
بهزاد
United States
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
ببخشد تمام بدنم تاول زده خیلی میخاره باید برم دكتر.
نوزده سالمه
ن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
سلام
من ٣٠ سالمه دو سه روزه بیحالم تب و لرز داشتم قفسه سینمم درد میكنه زیر قلبم
امروزم كلی جوش قرمز زده صورتم
فكنم ابله باشه
كی خوب میشه ؟
نارنی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
۰
۰
سلام من حدود ۷روز آبله گرفتم خارش اصلا نداشتم ولی سردرد داشتم تب هم نداشتم یعنی در حالت كلی بیماری راحتی بود فقط جوش زیاد زدم مخصوصا روی بدنم صورتم یكی دو تا الان جوش هاخشك شدن ولی میخام بدونم باید جوش ها خودشون كنده بشن چكار كنم خوب شدم یا نه
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
۰
۰
سلام
من امروز روز چهارمم كه آبله مرغون گرفتم
۱۵سالم هنوز میخاره و میسوزه
بعد فاصله بین تاول ها خیلی كمه میترسم وقتی خشك بشن بهم بچسبن و یه زخم رو تشكیل بدن
یع همچین چیزی ممكنه؟
پویا
United Kingdom
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
۰
۰
باسلام
ببخشید من امروز رفتم خونه اقواممون كه ندانسته دخترعموم ابله مرغان گرفته بود ولی سریع اومدم ایا واگیریش به من میرسه
مروارید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
سلام، من از روز سوم آبله مرغان گرفتم، از روز پنجم دونه ها بیشتر شدن، احساس خارش ندارم
الان دونه های صورتم كم كم قهوه ای دارن میشن، اما بدنم نه، دكتر گفت چون تو 20 سالگی گرفتی باید از اول آنتی بیوتیك میخوردی، من هیچ كدوم رو نخاروندم ایا امكان عفونت هست؟
مهدی چمن گیری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۰
من ۱۴ سالمه دچار ابله مرغان شدم تب ندارم خارشم ندارم فقط تعدادشون زیاده دكتر هم رفتم گفته حمام نرو حموم رفتم مشكلی دارم بعد یه سوال دیگه هم داشتم میخواستم بدون چند روز طول نیكشه تا خوب شم ممنون☺
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
۰
۱
سلام پسر نه ساله من از اول عید آبله گرفت.امروز ك ۱۲ فروردین هستش من علائم آبله رو دارم.الان دوسوال دارم یكی اینكه آیا ممكنه من خفیف دچار بشم و زود خوب بشم و اینكه دیروز مهمون داشتم آیا ممكنه اون هام دچار بشن؟
شیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۱
سلام خسته نباشین من26 سالمه 1ماه و 6روز ابله گرفتم اصلا جاهاش نمیره 3تاشم تو خواب كندم میشه راهنمایم كنین جاهاشون تا كی میرن خیلی كلافه شدم
Dariish
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۰
۰
سلام ببخشید من2 روزه طب دارم غده لنفم(پشت گردن) هم بزرگ شده دونه های آبدار صورتی هم همه جای بدنم در اومده آیا من استامنیفون كدیین بخورم یا ویروس درمانی بكنم 16 سالمه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
۱
۰
سلام خسته نباشین.من 18سالم هس وحدود 3ماه پیش ابله گرفتم ولی جای جوش ها روی بدنم باقی مونده و پاك نمیشود آیا كرم وپمادی هس معرفی كنین ك جای لكه هارو ببره.با تشكر
نگار
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
۰
۰
سلام تروخدا اسم این پمادهای ضد خارشو بگید من دارم دیونه میشم
حسام
Saudi Arabia
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۱
۰
سلام من 14سالمه دچار ابله شدم بدنم نمیخاره ولی جوش زیادی زدم تب شدید دارم سرمم خیلی درد میكنه میخواستم بدونم برم دكتر یا نه
مروارید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
سلام، خسته نباشید، من دوهفته از ابتلا ب آبله مرغون گذاشته و روی صورتم برخی جاها قرمز كه دكتر كرم ترمیم كننده داده، سه جاهم بدون اینكه من بخارونم و بكنم كمی گود شده،این گودرفتگی ها بامرور زمان خوب میشوند؟چون من دستكاری نكردم
محمد امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
با سلام و خسته نباشید بنده ابله مرغان گرفتم زیر گلوم ورم كرده دونه های ابله مرغان تو این دو روز زیاد شده و خارش هم دارم آیا احتمال داره زودتر شفا پیدا كنم پماد كا لا مین و استامنفیون 325 هم میخورم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
سلام من18سالمه و آبله مرغون گرفتم اوایل خارشای شدید داشتم اما با مصرف سیتریزین حل شد اما حالا صورتم عفونت داره و زیر اون زخما عفونت سفیده راه كار شما چیه؟ممنون
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
من رفتم دكتر پماد كالامین و استامینوفن 325 برام نوشته پماد مصرف كردم اما جوشام خوب نشده میخواستم بدونم برم دكتر دوباره یا لازم نیست
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۰
۰
الان 4 روز گذشته
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۰
۰
با سلام. من 30 سالمه. از دیروز بدن و صورتم پر از دونه شده. شدید میخاره . آنتی بیوتیك دكتر برام داده و پماد و محلول. دوتا بچه دارم میخواستم ببینم اونا هم از من میگیرن حتما ؟ تا چند روز طول میكشه تا من خوب بشم ؟ ممنون
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۰
سلام. من در كودكی مبتلا به آبله مرغان شدم ولی الان یكی دو روزه كه بدن درد دارم و بی حس و هرازگاهی درد میپیچه توی بدنم و امروز خیلی یكدفعه جاهای مختلف بدنم شروع به زدن جوش های آبدار كرده و گلودردم هم شروع شده میخواستم ممكنه من بازم به آبله مبتلا شده باشم؟ 22 سالمه
سایدا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
عزیزم امكانش هست دوباره بگیری در صورتی ك سیستم دفاعی بدنت ضعیف باشه
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۰
سلام چند روزه علائم ابله مرغان دارم تازه فهمیدم باید دكتر برم یا نه 13 سالمه
عسل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
سلام خسته نباشید من دوروزه دچارابله شدم مامانم میگن كه من توبچگی گرفتم ولی دوباره توسن٢٣سالگی گرفتمش تمام صورت و كف سر وبدن جوشای تاولی زده رفتم دكتراستامینوفن باهیدروكسی زین داده صبح حالت تهوع شدید داشتم نمیدونم چیكاركنم اگه میشه راهنماییم كنید ممنون
Farhad
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۱
اگر در محیط كار كسی دچار آبله مرغان بود چگونه از ابتلای خود مان به این بیماری جلوگیری كنیم
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
۰
۰
با سلام
من 24 سالمه و ابله مرغون گرفتم. ولی الان بعد از 3 روز سرگیجه دارم. این میتونه خطرناك باشه؟
ممنون
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
۱
۰
سلام من 3 روزه كه بدنم داره جوش آبدار ریز می زنه مثل روی شكم و دست و كمر و بینی . به نظر شما این علامت ابله مرغانه . 27 سالمه. باید به دكتر مراجعه كنم. البته چند روز پیش شیرینی زیاد خوردم.
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
۰
۰
سلام وقتتون بخیر .من تازه ابله مرغون شدم ایا حمام برم
Titi
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
۰
۰
سلام من ۱۴ ساله هستم تا حالا هم آبله مرغان نگرفته بودم. اما الان ۲ روزه كه دونه ها از شكم ام شروع شدن و دارن زیاد میشن‌. اما تب و سر گیجه ندارم و بی حال هم نیستم. دونه ها یكمی هم می خارن .اول مال گزیدگی پشه كوره بودن اما الان كم كم دارن آبدار میشن. امكانش هست آبله مرغان نباشه
أمیر حسین خزایی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
۰
۰
سلام من 17 سالمه چند روز پیش با یكی از دوستام دو سه ساعت بودم و دو روز بعد ایشون رو دیدم ابله مرغان گرفته همون موقع در حد كمتر از یك دقیقه باهاش حرف زدم الان تنم خیلی میخاره دوره امتحانات هم هست إمكانش هست ابله گرفته باشم ؟؟ خیلی میترسم بعد از خارش چند روز طول میكشه متوجه بشیم ابله گرفتی یا نه ؟!؟ ممنون أز راهنماییتون خیلی میترسم
سمیرا
United States
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
۰
۰
سلام وقتتون بخیر من ۱۷سالمه و امروز ابلی مرغان گرفتم میخوام بدونم چن روز میكشه درست شه تو رعده سنی های ما
سنا
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
۱
۰
سلام
من ۲ روز تب دارم با خستگی زیاد امروزم رو صورت و شكمم جوش در اومده
به نظرتون ابله هست؟؟تازگی ها با هیچكس كه ابله گرفته در تماس نبودم
مجید كارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۴
۰
۰
ببخشید من روز اولم اگر در اب دریا بروم برای شنا كردن ایا ضرری دارد

نیازمندی ها