ملایر 42 معدن فعال دارد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر از فعال بودن 42 فقره معدن در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 50 فقره از معادن شهرستان راکد و متروکه است.
کد خبر: ۵۶۵۸۹۹
ملایر 42 معدن فعال دارد

داریوش صفاری در کارگروه توسعه معادن شهرستان ملایر افزود: 9 فقره از معادن شهرستان ملایر در بخش مرکزی واقع شده است.

وی افزود: 17 فقره معدن در بخش مرکزی، 15 فقره در بخش سامن و یک فقره معدن در بخش زند قرار دارد.

صفاری با اشاره به اهمیت مواد معدنی و صنایع وابسته به آن در شهرستان، اظهار کرد: 30 درصد پروانه های بهره برداری صادره در ملایر مختص صنایع وابسته به مواد معدنی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 80 واحد صنعتی از صنایع وابسته به مواد معدنی با یک هزار و 297 نفر شاغل در ملایر در حال فعالیت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به وجود یک مجتمع سیلیس کوبی در شهر ازندریان گفت: این مجتمع پایه و اساس راه اندازی شهرک شیشه امام رضا(ع) است، چرا که تامین کننده مواد اولیه شهرک است و در این راستا مشکلات مربوط به این مجتمع باید مرتفع شود.

وی کمبود شن و ماسه را یکی از معضلات موجود در شهرستان ملایر دانست و اظهار کرد: در حال حاضر بخش زیادی از شن و ماسه مورد نیاز شهرستان از بروجرد و شهرهای اطراف ملایر وارد می شود.

صفاری با بیان اینکه 90 درصد سازه‌های در حال ساخت ملایر بتنی است تا فلزی، تصریح کرد: این امر نیاز به شن و ماسه را در سطح شهرستان بیشتر کرده است.

وی افزود: برای تامین شن و ماسه در حال حاضر سه معدن در شهرستان وجود دارد که متاسفانه این معادن دارای معارضین محلی است و اهالی روستاهای این معادن به دنبال اداره معدن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها