استقلال 3 گام تا جام

8 تیم برتر آسیا معرفی شدند

شگفتی روز دوم از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حذف شدن الهلال عربستان بود.
کد خبر: ۵۶۵۳۶۵
8 تیم برتر آسیا معرفی شدند
تیم فوتبال استقلال با برتری در در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه چهار بر دو الشباب را از پیش روی برداشت و به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا پیوست.
 

به گزارش «تابناک»، پرونده مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2013 در دو شب گذشته با برگزاری هشت دیدار در دو منطقه غرب و شرق آسیا بسته شد تا به این ترتیب، چهره هشت تیم برتر این مسابقات برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شود.

با پایان رقابت‌های این مرحله تیم‌های بوریرام تایلند، اف‌سی سئول کره‌جنوبی، الاهلی عربستان، الشباب عربستان، کاشیوا ریسول ژاپن، گوانگژو چین، لخویا قطر و استقلال ایران با برتری مقابل حریفان خود به عنوان هشت تیم برتر قاره کهن، راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند.

در آخرین دیدار از این مرحله استقلال که با توجه به برتری پرگل در بازی رفت در امارات، صعودش به مرحله بعدی را تقریباً قطعی کرده بود، در دیدار برگشت با خیالی آسوده قدم به میدان گذاشت و در یک بازی بی‌دردسر با کسب نتیجه تساوی بدون گل (مجموع چهار بر دو) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

شگفتی روز دوم از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، حذف شدن الهلال عربستان یکی از مدعیان قهرمانی این جام توسط لخویا بود تا قطر یک نماینده در جمع هشت تیم برتر آسیا داشته باشد؛ افزون بر اینکه در روز نخست هم حذف بنیادکار ازبکستان توسط نماینده تایلند، یکی از شگفتی‌های جام را رقم زد.

در مجموع، در این مرحله از جام عربستان با صعود تیم‌های الشباب و الاهلی دو نماینده دارد اما کشورهای ایران (استقلال)، ژاپن (کاشیوا ریسول)، کره‌جنوبی (اف‌سی سئول)، چین (گوانگجو اورگرانده)، تایلند (بوریرام یونایتد) و قطر (لخویا) تنها یک نماینده در مرحله یک‌چهارم نهایی دارند.

بنا به اعلام مسئولان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابتها روز سی‌ام خرداد ماه برگزار می‌شود و تیم‌های حاضر در این مرحله رقیبان خود را خواهند شناخت.

* نتایج کامل دیدارهای برگشت مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

سه‌شنبه 31 اردیبهشت:

الشباب عربستان سه ـ الغرافه قطر صفر (مجموع پنج بر یک به سود الشباب)
الاهلی عربستان دو ـ الجیش قطر صفر (مجموع سه بر یک به سود الاهلی)
بنیادکار ازبکستان صفر ـ بوریرام یونایتد تایلند صفر (مجموع دو بر یک به سود بوریرام)
اف سی سئول کره‌جنوبی سه ـ بیجینگ گوان چین یک (مجموع سه بر یک به سود اف سی سئول)

چهارشنبه یکم خرداد:

گوانگژو چین سه ـ سنترال کوئست استرالیا صفر (مجموع پنج بر یک به سود گوانگژو)
کاشیوا ریسول ژاپن سه ـ چونبوک موتورز کره‌جنوبی دو (مجموع پنج بر دو به سود کاشیوا ریسول)

لخویا قطر دو ـ الهلال عربستان دو (مجموع سه بر دو به سود لخویا)

استقلال ایران صفر ـ الشباب امارات صفر (مجموع چهار بر دو به سود استقلال)

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، سی‌ام خرداد در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و تیم‌های برتر حریفان خود را خواهند شناخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها