تلویزیون و رادیو در روز ولادت امام علی(ع) بیش از 15 برنامه اختصاصی به مخاطبان ارائه می‌کنند

جشن میلاد امام علی (ع) و روز پدر در رسانه ملی

شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی امشب و فردا به مناسبت سالروز میلاد امام اول شیعیان و روز گرامیداشت مقام پدر، برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌اند. برخی از این برنامه‌ها به صورت ویژه به همین مناسبت تولید شده است و برخی دیگر همان برنامه‌های همیشگی است که به مناسبت این روز حال و هوای تازه‌ای پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۶۵۲۰۲

جُنگ رادیویی به جای ورزش و مردم

شبکه یک در برنامه‌های متعددی سالروز میلاد فرخنده امام علی (ع) و روز پدر را جشن می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به پخش فیلم سینمایی، سخنرانی دکتر ازغدی در برنامه «طرحی برای فردا» درباره امام علی (ع) و یک جُنگ صبحگاهی در این شبکه اشاره کرد.

برنامه ورزش و مردم که از سال 1358 از شبکه یک سیما پخش می‌شود این هفته به دلیل برگزاری جشن میلاد و گرامیداشت روز پدر پخش نمی‌شود و جای خود را به یک جنگ شاد و دیدنی می‌دهد. این جنگ ساعت 9 و 10 دقیقه صبح آغاز می‌شود و با موسیقی شاد و بخش‌های جذاب تا ساعت 12 میزبان تماشگران شبکه یک است.

جشن کلاه‌قرمزی و عموهای شبکه 2

شبکه دو با چند برنامه ویژ‌ه روز پدر را گرامی می‌دارد که مهم‌ترین آنها پخش یک قسمت از برنامه کلاه‌قرمزی است. ویژه‌برنامه کلاه‌قرمزی 92، ساعت 21 امشب از شبـــکه دو به نمایش درمی‌آید.

همچنین عموهای فیتیله‌ای هم برای این مناسبت بزرگ یک ویژه‌برنامه در نظر گرفته‌اند. محمد مسلمی کارگردان «فیتیله، جمعه تعطیله» درباره این ویژه‌برنامه گفت: در سالروز ولادت باسعادت امام علی(ع) نوزاد تازه متولد شده‌ای به این برنامه آورده می‌شود که نام علی برای او انتخاب شده و پدربزرگی در گوش او نخستین اذان زندگی‌اش را زمزمه خواهد کرد.

در این برنامه عموهای فیتیله‌ای شعرها و ترانه‌های شادی با موضوع پدر و امام علی(ع) به بچه‌ها ارائه می‌کنند. این برنامه هر جمعه ساعت 14 تا 16 از شبکه دو پخش می‌شود.

برخی از برنامه‌های همیشگی این شبکه مانند «با ما بیا» و برنامه «بچه‌های مسجد» که قبل و بعد از اذان از شبکه دو پخش می‌شود، امروز و فردا به موضوع ولادت امام علی (ع) و مقام پدر اختصاص دارد.

شبکه سه در عید آخر هفته با دو فیلم سینمایی و مجموعه خنده‌بازار میزبان مخاطبان است. این شبکه به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) یک ویژه‌برنامه 35 دقیقه‌ای به نام ترنم باران تدارک دیده که ساعت 16 روز جمعه پخش می‌شود. این برنامه با حضور کارشناسانی چون حجج‌اسلام مظلومی و محمدی و همچنین محمدرضا طالقانی رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی، به شخصیت و سجایای اخلاقی آن حضرت، صفت پهلوانی و اعتکاف می‌پردازد.

مجموعه طنز خنده‌بازار نیز امروز ساعت 21 به نمایش درمی‌آید و این هفته به مناسبت روز پدر بخش‌های متنوع‌ و جذاب‌تری خواهد داشت.

3 ویژه‌برنامه برای مولود کعبه

شبکه تهران امروز و فردا علاوه بر اختصاص بخش‌هایی از برنامه‌های همیشگی خود به ولادت امام علی(ع) و روز پدر، سه ویژه‌برنامه نیز برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

«میلاد امام پارسایی» و جنگ تصویری شبکه تهران به مناسبت سالروز میلاد امام علی(ع) است که اجرای آن را هومن حاج عبداللهی به‌عهده دارد و مازیار عصری، سام درخشانی، پژمان بازغی و... مهمانان آن هستند. گروه تواشیح لیله‌القدر، میان‌برنامه شاد و وله‌های متنوع از دیگر بخش‌های این برنامه است. «میلاد امام پارسایی» جمعه ساعت 22 از شبکه تهران پخش می‌شود. «شاخه طوبی» عنوان برنامه زنده گروه معارف شبکه تهران است که ساعت 21 امروز و در شب میلاد به مخاطبان شبــکه دو ارائه می‌شود.

«خورشید عدالت» برنامه‌ای تولیدی از گروه فرهنگ و معارف شبکه تهران است که مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت علی( ع) را در مجتمع فرهنگی ورزشی ریحانه الحسین(ع) به نمایش می‌گذارد.این برنامه روز جمعه قبل از اذان ظهر به مدت 50 دقیقه پخش می‌شود.

رادیو 7 برای پدرها

شبکه آموزش نیز برای جشن بزرگ امامت، برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته که از آن جمله می‌توان به پخش ویژه‌برنامه «رادیو هفت» اشاره کرد. این برنامه امروز و فردا ساعت 23 با بخش‌های متنوعی میزبان مخاطبان شبکه آموزش است.

انیمیشن همای رحمت به صورت میان‌برنامه در چند نوبت از شبکه آموزش به نمایش درمی‌آید. همچنین برنامه دوربین 7، باز باران، مشاعره و صبحی دیگر نیز به صورت ویژه از این شبکه پخش می‌شود.

رادیو و جشن روز پدر

رادیو ایران در جشن میلاد امام علی(ع) برنامه‌هایی شاد به مخاطبان خود ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به «کوی نشاط»، «عصر جمعه با لبخند»، «عیدانه»، «کعبه عشق» و «سایه مهر» اشاره کرد. در میان این برنامه‌ها «عصر جمعه با لبخند» برنامه‌ای طنز است که همزمان با روز پدر متولد می‌شود و در رادیو ایران ادامه پیدا می‌کند.

رادیو فرهنگ ویژه‌برنامه «امام مبین» را ساعت 9 روز جمعه به مخاطبان خود ارائه می‌کند که مروری است بر زندگی و سیره امیرمومنان و بررسی آیاتی که در مورد این حضرت وجود دارد. برنامه «ققنوس» نیز در این شبکه به شعر علوی در ادبیات ایران می‌پردازد. اشعار حاج محمدرضا آغاسی از جمله مواردی است که در این برنامه مورد برررسی قرار می‌گیرد. برنامه «پدرانه» از گروه جوان و جامعه در رادیو جوان امروز ساعت 22 از پدران افراد موفق و مادرانی یاد می‌کند که به تنهایی فرزندانی موفق به جامعه تحویل داده‌اند. جنگ رادیویی «مژده میلاد» از گروه جوان و تفریحات و سرگرمی ساعت 9 صبح به مخاطبان رادیو جوان ارائه می‌شود. «شکوفه‌های خرد» از گروه جوان و اندیشه نیز به بررسی نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اختصاص دارد و ساعت 16 تا 17 پخش می‌شود.

ویژه‌برنامه «کله قند» ویژه‌برنامه رادیو تهران به مناسبت این عید بزرگ است که ساعت 15 روز جمعه پخش می‌شود و در برنامه‌های بخش نیمروزی و بخش شامگاهی این شبکه نیز به ولادت امام علی (ع) و روز پدر پرداخته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها