معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد: بازنگری سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد که برای دوره‌ زمانی سال‌های ۹۰ تا ۹۴ نوشته شده بود آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۳۴۲۹
آغاز بازنگری سند جامع پیشگیری از اعتیاد سال‌های ۹۰ تا ۹۴

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ بابک دین پرست در اولین جلسه کارگروه تخصصی بازنگری سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد که با حضور نمایندگان بیش از 20 دستگاه حوزه فرهنگی پیشگیری در مجموعه فرهنگی شقایق آغاز بکار کرد، گفت: این سند برای دوره‌ زمانی سال‌های 90 تا 94 نوشته شده بود و هدف غایی آن نیز کاهش میزان بروز اعتیاد به موادمخدر در کشور و هدف کمی سند نیز تحت پوشش قرار دادن 40 درصد از جمعیت کشور تحت برنامه‌های استاندارد پیشگیری از اعتیاد می‌باشد به طوری که هر ساله 8 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش این برنامه‌ها قرار گیرند.

وی گفت: بر اساس مصوبه چهلمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر، مقرر شد سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد مورد بازنگری قرار بگیرد به همین دلیل نمایندگانی از سوی دستگاه‌هایی مسئول در این امر معرفی شدند.

دین پرست هدف اصلی تشکیل این کارگروه را روان سازی فرآیند اجرای ماموریت‌ها و فعالیت‌های مندرج در این سند که به‌عنوان تکلیف برای دستگاه‌ها تعیین شده است دانست و افزود: بازنگری بخش اهداف، ماموریت‌ها، راهبردها، برنامه‌های ملی، پروژه‌ها و تقسیم کار سند از دیگر اهداف مهم تشکیل کارگروه بازنگری خواهد بود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد ادامه داد: این کار گروه باید خلاءها، نواقص و معایب احتمالی موجود در مسیر اجرای سند را احصاء و پیشنهادهای لازم را برای اصلاح آن ارائه دهد.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با موادمخدر با اعلام ضرورت بررسی روند اجرای تکالیف دو ساله اجرای این سند که بر عهده دستگاه‌ها بوده است، افزود: همچنین این کمیته وظیفه دارد تکالیف و ماموریت‌های که مورد توجه دستگاه‌ها قرار نگرفته و به مرحله اجرا در نیامده اند را نیز احصاء و اعلام نماید.

دین پرست گفت: طراحی فرآیند مورد نیاز جهت ارزیابی و پایش میزان اثربخشی فعالیت‌ها و تکالیف این سند از دیگر وظایف کمیته بازنگری سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد است.

وی با بیان اینکه طراحی مکانیزم نظارت بر روند اجرای برنامه‌‌ها و پروژه‌های مصوب این سند از سوی دستگاه‌ها و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر از فعالیت‌هایی است که توسط این کمیته مورد بازنگری قرار می‌گیرد، ادامه داد: بررسی و یکسان سازی برش‌های استانی مربوط به سند با هدف تطبیق با راهبردها، برنامه‌های ملی و پروژه‌های مندرج در سند نیز از فعالیت‌هایی است که کمیته بازنگری به انجام خواهد رساند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد با اعلام بررسی روند تخصیص و مصرف اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مندرج در سند از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مربوط توسط کمیته مذکور گفت: طبق مندرجات این سند معاونت راهبردی ریاست جمهوری موظف است 80 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌ها را پس از تایید ستاد مبارزه با موادمخدر در تفاهم‌نامه‌های دستگاه‌ها لحاظ کند و 20 درصد دیگر را نیز ستاد مبارزه با موادمخدر به دستگاه‌ها اختصاص خواهد داد.

دین پرست در این خصوص همچنین افرود: استانداری‌ها نیز موظف هستند که 10 درصد از اعتبار فرهنگی استان را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشگیری لحاظ شده در سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد اختصاص دهند.

گفتنی‌ است؛ ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن اجرای تکالیف قانونی سند مذکور که در سومین سال اجرای خود می‌باشد، برنامه بازنگری و بررسی میزان اثربخشی فعالیت‌های این سند را نیز در دست اجرا دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها