اقتصاد کشاورزی ایران به فراتر از خودکفایی می اندیشد

نایب رئیس اتحادیه تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد : مزیت های تولیدی در زیربخش های کشاورزی برای توسعه امنیت غذایی کشور زیاد و خودکفایی در تولید ، هدف کوچکی است و باید به فکر صادرات پایدار باشیم.
کد خبر: ۵۶۰۷۶۶
اقتصاد کشاورزی ایران به فراتر از خودکفایی می اندیشد

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، سید رضا نیاورانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: هم سنجی کشاورزی در کشورهای همسایه نشان می دهد که مزیت تمام فصل برای تولید و صدور محصولات کشاورزی تازه و سالم داریم.

وی افزود: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فقط ایران را مطمئن ترین کشور تولید کننده کشاورزی منطقه معرفی کرده است.

نیاورانی تاکید کرد: باید به سمت اقتصاد کشاورزی مطمئن، تمام فصل، سودآور، صادرات محور و آینده نگر حرکت کنیم.

نایب رئیس اتحادیه تولید محصولات کشاورزی افزود: نباید اجازه دهیم اقتصاد کشاورزی تحت تاثیر نوسان اقلیمی قرار گیرد بلکه به راحتی می توان با پدیده های طبیعی سرمازدگی و مشابه آن مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا افق سند چشم انداز بیست ساله جمعیت کشور به 90 میلیون نفر افزایش می یابد و تولیدات محصولات کشاورزی باید به بیش از 200 میلیون تن برسد.

نیاورانی اظهارداشت: ایران 300 روز آفتابی در سال دارد و تنوع اقلیمی کشور موقعیت زمانی راهبردی در توسعه کشاورزی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه صادرات کشاورزی حدود پنج درصد تولیدات است، افزود: ضایعات این حوزه به 25 تا 30 درصد می رسد که باید حذف شود.

نایب رییس اتحادیه محصولات کشاورزی تصریح کرد: به واردات نیاز نداریم و وابستگی صنعت دام و طیور به واردات نهاده های تولیدی زیبنده کشور نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
فقط با چنین روحیه هایی می توان كشور را بجلو برد و باید جهانی اندیشی نه فقط داخلی...

نیازمندی ها