وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت ۷ فرودگاه بزرگ در کشور

ساخت 5 فرودگاه جدید در کشور‌

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور از ساخت 5 فرودگاه جدید در تربت حیدریه، گناباد، سقز، بروجرد و ماکو خبر داد و گفت: فرودگاه ماکو به دنبال اخذ مجوز شروع کار است.
کد خبر: ۵۶۰۶۲۱
ساخت 5 فرودگاه جدید در کشور‌

محمود رسولی نژاد از پیوستن 5 فرودگاه جدید به مجموع فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: عملیات احداث 4 فرودگاه در حال اجرا است و یک فرودگاه نیز به دنبال اخذ مجوز است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: فرودگاه مدرس در تربت حیدریه، فرودگاه گناباد در گناباد، فرودگاه سقز در کردستان و فرودگاه ولیعصر در نزدیکی بروجرد چهار فرودگاهی هستند که بخشی از عملیات احداث و اقدامات اولیه در آنها صورت گرفته است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت فرودگاه‌های در حال احداث پرداخت و گفت: باند فرودگاه گناباد با استفاده از اعتبارات مهر ماندگار آماده و در حال فعالیت است.

به گفته رسولی‌نژاد، زیرساخت‌های باند فرودگاه مدرس در تربت‌حیدریه نیز آماده شده و تاکنون 60 میلیارد ریال هزینه دربرداشته است و در صورت تزریق اعتبارات پیشرفت خوبی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها همچنین در خصوص وضعیت فرودگاه سقز گفت: این فرودگاه با نظارت اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان کردستان احداث می‌شود و هم‌ اکنون باند آن آماده است و پیش‌بینی می‌شود در سال 94 مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

رسولی نژاد در خصوص فرودگاه ولی‌عصر بروجرد نیز اظهار کرد: سایت‌ یابی این فرودگاه در مسیر بروجرد به ملایر انجام شده و در حال حاضر تملک اراضی و خریداری زمین‌های آن در حال انجام است.

به گفته وی، فرودگاه ماکو نیز به دنبال اخذ مجوز‌های لازم برای احداث و شروع کار است. یادآور می‌شود؛ چندی پیش آئین‌نامه‌ ای به تصویب دولت رسید که ضوابط تاسیس فرودگاه جدید را مشخص می‌کند. این آئین‌نامه که پروسه‌ کسب مجوز و ساخت فرودگاه جدید را مستند کرده با همکاری سازمان‌ هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور تدوین و در هیات دولت تصویب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها