ساعتی با محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال

راه تکامل ورزش را اشتباه می رویم

امسال سخت‌تر از همیشه برای بسکتبال خواهد بود

مشحون: هرکاری می‌کنیم تا دوباره قهرمان آسیا شویم

محمود مشحون با تاکید بر اینکه ماه‌های پر برنامه و شلوغی پیش روی بسکتبال ایران قرار دارد، گفت: در میان تمام رویدادهایی که باید در آنها شرکت کنیم، جام ملت‌های آسیا و قهرمانی در آن مهمترین هدف و دغدغه‌مان است که برای رسیدن به آن هر کار لازمی را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۵۵۵۸۷۸
مشحون: هرکاری می‌کنیم تا دوباره قهرمان آسیا شویم

رئیس فدراسیون بسکتبال به رویدادهای پیش روی بسکتبال ایران در سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت: مسابقات قهرمانی جوانان جهان، رقابت‌های نوجوانان غرب آسیا، مسابقات باشگاه‌های آسیا، جام ویلیام جونز و مسابقات جام ملت‌های آسیا رقابت‌هایی است که طی چند ماه آینده باید در آن‌ها شرکت کنیم ضمن اینکه مهرماه هم میزبان رقابت‌های زیر 16 سال آسیا هستیم.
وی تصریح کرد: برایمان خیلی اهمیت دارد که نمایندگانمان در تمام مسابقات بهترین نتیجه را بگیرند و به خصوص نوجوانان در تهران قهرمان شوند اما مهم‌تر از همه قهرمان شدن دوباره تیم ملی در آسیا و کسب سهمیه پیکارهای جهانی 2014 است که مهم‌ترین هدفمان برای امسال است و بابت آن دغدغه زیادی داریم.
مشحون با تاکید بر اینکه هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا دوباره قهرمان آسیا شویم، ادامه داد: البته همیشه نتایج همانی نمی‌شود که در برنامه ریزی‌ها به دنبال آن بودیم. در کل امسال سخت‌تر از همیشه برای بسکتبال خواهد بود اما تلاش می‌کنیم در این سال دشوار، با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم بتوانیم از تمام تنگا‌ها و مرز‌ها عبور موفقی داشته باشیم.
"با این اوصاف چه برنامه ریزی برای تیم ملی شده و از چه زمان اجرای این برنامه آغاز خواهد شد"؟، رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: پیش از نوروز 92 سازمان تیم‌های ملی برنامه ریزی‌های لازم را برای امسال انجام داد که مورد تائید من و اعضای هیات رئیسه هم قرار گرفت. این برنامه‌ها نه تنها تیم ملی، بلکه چگونگی آماده سازی دیگر تیم‌ها را هم شامل می‌شود.
وی تاکید کرد: از روز گذشته برنامه‌های فدراسیون بسکتبال برای شرکت در رویدادهای سال جاری با اردوی جهانی جوانان آغاز شد و به طور مستمر ادامه خواهد داشت. طبق برنامه ریزی صورت گرفته آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم پس از رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا آغاز می‌شود.

مشحون یادآور شد: البته احتمال دارد همزمان با برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا یک مرحله اردو برای تیم ملی و با حضور بازیکنانی که در ترکیب دو تیم پتروشیمی و ماهان نیستند، برگزار شود. قطعی بودن این برنامه تا پایان این هفته مشخص می‌شود.
رئیس فدراسیون بسکتبال اعلام کامل برنامه‌های آماده سازی تیم ملی را به زمانی بعد از بازگشت بچیروویچ به ایران، بازنگری دوباره برنامه با نظر این مربی به منظور نهایی کردنش موکول کرد و گفت که سرمربی تیم ملی طی روزهای آینده به ایران باز می‌گردد.
وی با یادآوری اینکه بچیروویچ در جریان فصل گذشته مسابقات لیگ بر‌تر هدایت تیم مهرام را بر عهده داشت، گفت: شاید این همکاری مشکلاتی داشت اما باعث شد تا بچیروویچ تمام بازیکنان را از نزدیک ببیند و شناخت بیشتری نسبت به تمام آنها به دست آورد. با این اوصاف برای رسیدن به ترکیب تیم ملی انتخاب‌های کم اشتباه تری خواهیم داشت.
مشحون اظهارداشت: در هر صورت معیار اصلی برای انتخاب بازیکنان اردوی تیم ملی عملکرد آن‌ها در لیگ گذشته است. ضمن اینکه با ناظران رقابت‌های لیگ دسته اول هم صحبت کرده‌ایم تا بازیکنان بر‌تر این رقابت‌ها را به سرمربی تیم ملی معرفی کنند تا با صلاحدید وی از آن‌ها هم بتوانیم در اردوی تیم ملی استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال که دو سه روز پیش از سفر نوروزی بازگشت، یادآور شد: در زمان غیبت من و نبودنم فعالیت‌های فدراسیون مانند ثانیه شمار دنبال شد بدون اینکه خللی در کار‌ها ایجاد شود چون برای این ایام پیش از نوروز برنامه ریزی شده بود. بنابراین نبودن من مشکل ساز نبود.
وی با اشاره به در پیش بودن مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا و قوانین مربوط به این رقابت‌ها مبنی بر اینکه بازیکن کمکی حکم یار خارجی را دارد، به مهر گفت: بودن و نبودن من تاثیری در اجرای این قانون ندارد چون این قانونی چند ساله است که امسال هم همچون همیشه اجرا خواهد شد. در کل قوانین مربوط به رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا با باشگاه‌های آسیا فرق دارد. قوانین مسابقات باشگاهی غرب آسیا مانند پلی آف لیگ بر‌تر است که بازیکنی اجازه جایگزین شدن در آن ندارد.
محمود مشحون در پایان یادآور شد که فدراسیون بسکتبال در حال حاضر تصمیمی برای تغییر اعضای کادر فنی تیم‌ها در هیچ یک از رده‌های سنی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها