در اطلاعیه شماره 6 ستاد انتخابات کشور تبیین شد ؛

نحوه ثبت‌نام از عشایر و ساعات ثبت نام داوطلبین انتخابات شوراها

شورای شهرری از تهران جدا نمی‌شود

شورای نگهبان مصوبه مجلس مبنی بر جدا نشدن شورای شهرری از تهران و یکپارچه برگزارشدن انتخابات شوراها در محدوده شهری تهران، ری و تجریش را تصویب کرد.
کد خبر: ۵۵۵۰۴۸

به گزارش فارس، در جلسه گذشته مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که این مصوبه برای تامین نظر شورای نگهبان ارائه شد و در جلسه دیروز شورای نگهبان، این شورا با توجه به اصلاحات به عمل آمده، آن را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

براساس اصلاحیه مد نظر نمایندگان در محدوده شهری تهران، ری و تجریش یک شورای شهر تشکیل می‌شود.

پیش از این امر حسین طلا، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر در شهرستان تهران در خصوص این مصوبه گفته بود که اگر شورای نگهبان مصوبه مجلس را تائید کند علی‌القاعده لازم‌الاجراست؛ از این رو با تصویب این مصوبه، شورای شهرری و تهران از یکدیگر جدا نشده و انتخابات شورا‌ها به شکل یکپارچه برگزار می‌شود.

از سوی دیگر ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌ها همچنان ادامه دارد و آخرین گزارش‌ها حکایت از آن می‌کند که برخی از اعضای شورای شهر تهران با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات آینده نام‌نویسی کردند.

بر این اساس مهدی چمران، رئیس شورای شهر، علیرضا دبیر، علیرضا خادم، معصومه آباد، خسرو دانشجو و مرتضی طلایی عضو شورای شهر فعلی و بیادی از اعضای شورای شهر قبلی دیروز نام‌نویسی کردند. همچنین اسدالله عسکراولادی از دیگر چهره‌های آشنایی بود که برای ثبت‌نام در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران به فرمانداری مراجعه کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی: شورای شهر مدخل جریان‌های بایکوت شده سیاسی نشود

در همین حال امام جمعه مشهد با تاکید بر این‌که شورای شهر نباید مدخل جریان‌های بایکوت شده برای ورود به عرصه سیاست باشد، گفت: برخی از این جریان‌ها از طریق شورای شهر و ورود به این بخش برای خود پلکان سیاسی ایجاد می‌کنند و این خطر بزرگی است.

به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در حاشیه سلسله‌نشست‌های بصیرتی فعالان فرهنگی در محل حسینیه قرآن و عترت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح الگوی انتخابات شورای شهر باید متمایز از الگوی انتخابات ریاست‌جمهوری باشد.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که مساله شورای شهر به مراتب از ریاست‌ جمهوری حساس‌تر و خطرناک‌تر بوده و باید بیشتر مورد اهتمام و بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: نباید اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل انتخابات ریاست جمهوری تحت‌الشعاع قرار گیرد و از آن غفلت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها