رافائل کار خود را با تیم ملی شروع کرد؛

27 بازیکن به اردوی تیم ملی هندبال دعوت شدند

محمدرضا رجبی، بازیکن تیم ملی هندبال :

دیگر وقت آرامش در هندبال است

جام جم/ تیم ملی هندبال ایران بزودی کار خود را با سرمربی جدید و اسپانیایی اش "رافائل" آغاز می کند تا خود را برای حضور در جام ملت های آسیا آماده کند.
کد خبر: ۵۵۴۰۰۰
دیگر وقت آرامش در هندبال است


در میان 27 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی هندبال ایران نام بازیکنانی به چشم می خورد که پیش از این اخباری مبنی بر خداحافظی شان از تیم ملی و کنار گذاشته شدن آنها توسط فدراسیون هندبال به گوش می رسید، بازیکنانی نظیر محمدرضا رجبی و مسعود ظهرابی که اولی با توجه به اختلافاتی که با کادر فنی قبلی تیم ملی داشت به نظر می رسید دیگر جایی در تیم ملی نداشته باشد و دومی هم با اعلام خبر خداحافظی مشروطش از تیم ملی احتمال حضور مجدد خود در این تیم را کمرنگ کرده بود. محمدرضا رجبی بازیکن تیم ثامن الحجج سبزوار که از با تجربه ترین بازیکنان کنونی تیم ملی هندبال محسوب می شود در حالی که تا همین چند ماه پیش با ناامیدی از آینده تیم ملی صحبت کرده بود اکنون آینده روشنی را در انتظار تیم ملی می بینید و دلیل آن هم چیزی نیست جز انتصاب رافائل به عنوان سرمربی جدید تیم ملی هندبال . گفت و گوی جام جم با این بازیکن ملی پوش به شرح ذیل است:

- بعد از اتفاقاتی که سال گذشته افتاد و تعدادی از بازیکنان ملی پوش همانند شما از تیم ملی کنار رفتند فکر می کردید دوباره به تیم ملی دعوت شوید؟
• خیر. مدت زمان نسبتا طولانی یک فضای ناامیدی در هندبال به وجود آمده بود که این فضا هنوز به طور کامل از بین نرفته است اما به هر حال الان اوضاع بهتر است و همه ما امیدواریم که این اوضاع باز هم بهتر شود. تیم ملی جام ملت های آسیا را در پیش رو دارد و ما باید با نادیده گرفتن همه اتفاقات بدی که در گذشته افتاد تنها به موفقیت در این رقابتها فکر کنیم.

- آمدن رافائل را به تیم  ملی هندبال چگونه می بینید، فکر می کنید تیم ملی با او بتواند پیشرفت کند؟
• رافائل قابلیت های بالای خود را در تیم ثامن الحجج سبزوار نشان داد و این قابلیت ها را در تیم ملی هم می تواند نشان بدهد. در این مدتی که با رافائل در تیم  ثامن سبزوار کار کردم متوجه شدم که او مربی بسیار هوشمند، با تجربه و سطح بالایی است و با توجه به این ویژگی ها او می تواند خود را در تیم ملی هم نشان بدهد. تیم ملی می تواند با رافائل نتایج خوبی بگیرد ، البته این  موضوع به این بستگی دارد که بازیکنان تیم ملی چقدر تلاش می کنند و چطور می توانند خود و توانایی هایشان را در تیم ملی نشان بدهند.

- در جام ملت های آسیا تیم ملی می تواند نتایج خوبی  بگیرد؟
• ما یک دوره نامطلوب نسبتا طولانی مدت را پشت سر گذاشتیم  و به همین دلیل نمی توانم در رابطه با جام ملت های آسیا چیزی بگویم. ما ابتدا باید دوباره خودمان و تیم ملی را بشناسیم و سپس به آینده فکر  کنیم. باید مدت زمانی را در اردو باشیم تا ارزیابی درستی را از موقعیت کنونی خودمان انجام بدهیم ، در این صورت است که می توانیم تشخیص بدهیم در جام ملت های آسیا چه نتایجی بگیریم.

- تعدادی از بازیکنان تیم ملی سال گذشته از شرایط موجود در تیم ملی نارضایتی داشتند ، این نارضایتی هنوز هم وجود دارد؟
• همه آن نارضایتی ها فقط به خاطر نبود مربی در تیم ملی بود اما الان رافائل را داریم. رافائل مربی بزرگی است و با هوش و درایت خود تیم ملی را متحول می کند. ما الان با رافائل خیالمان راحت است اما ای کاش مربی تیم ملی زودتر انتخاب می شد . کشورهای دیگر برای حضور در جام ملت های آسیا از مدت ها پیش اقدام کرده اند اما ما خیلی دیر کارمان را شروع کردیم . با اینکه تیم ملی کارش را دیر آغاز کرد اما ناامید نیستیم چون هم خودمان با تجربه هستیم و هم اینکه رافائل خوب کارش را بلد است.

- رافائل را خیلی قبول دارید، این به دلیل حضور او در تیم باشگاهی شما به عنوان مربی نیست؟
• خیر ، اصلا اینطور نیست. فقط من و  بازیکنان تیم ثامن سبزوار نیستیم که از رافائل تعریف و تمجید می کنیم. سایر بازیکنان تیم ملی هم این مربی اسپانیایی را کاملا قبول دارند و کار او را تایید می کنند.

- با توجه به شرایط کنونی تیم ملی رافائل بهترین گزینه بود؟
• الان وقت فکر کردن به این مسائل نیست. حالا که یک مربی خوب بالای سر ما است دیگر نباید به چیز دیگری فکر کنیم . باید تمرکزمان را بر روی جام ملت های آسیا بگذاریم. تیم ملی مدت ها مربی نداشت و اکنون باید قدر رافائل را بدانیم.

- بازیکنان تیم ملی با مربی خارجی و پیشین تیم ملی یعنی ریمانیچ مشکل داشتند، چه تضمینی وجود دارد که اتفاق های گذشته تکرار نشود ؟
• نیازی به توضیح نیست که دوباره بگوییم چرا برخی با ریمانیچ مشکل پیدا کردند . این مربی اخلاق خاص خود را داشت و بازیکنان به راحتی با او کنار نمی آمدند. رافائل و ریمانیچ هرگز مثل هم نیستند و به همین دلیل هرگز قرار نیست  اتفاقات گذشته دوباره بیفتد. حداقل در این چند ماهه که با رافائل کار کرده ایم خوب می دانیم او با هیچ متر و معیاری قابل مقایسه با سرمربی قبلی تیم ملی نیست و زمین تا آسمان با او فرق دارد. رافائل به ما احترام می گذارد و جایگاه خود را می داند و به دلیل این جایگاه هرگز دیگران را مورد توهین قرار نمی دهد.

- اختلافی هم بین بازیکنان و فدارسیون وجود داشت، این اختلاف همچنان پابرجاست؟
• ما اختلافی با فدارسیون نداشتیم. البته باید بگویم یک نوع اختلاف نظر وجود داشت که بخش عمده این اختلاف نظر  به سرمربی تیم ملی در گذشته مربوط می شد. صحبت کردن درباره گذشته دیگر هیچ فایده ای ندارد . تیم ملی هندبال نباید اسیر حاشیه های گذشته باشد.

- هندبال سال گذشته با حاشیه های زیادی دست و پنجه نرم می کرد، پس از آن دوران هندبال بالاخره رنگ آرامش را به خود می بیند؟
آرامش در دست خودمان است و باید آن را حفظ کنیم. فکر می کنم اکنون دیگر وقت آرامش هندبال باشد. کاری به اینکه در جام ملت های آسیا چه نتایجی می گیریم ندارم چرا که هر چه باشد ما فعلا به آن آرامشی که به آن نیاز داشته ایم رسیده ایم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها