گزارش

بهبود شرایط روحی دانش‌آموزان زلزله‌زده

مهم‌ترین اتفاق در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی را می‌توان بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان حادثه دیده در کلاس درس دانست.
کد خبر: ۵۵۳۹۸۳

به گزارش مهر، کلاس‌های درس مناطق زلزله‌زده شنبه گذشته در چادرهای هلال احمر برگزار شد و دانش‌آموزانی که هنوز مصیبت زلزله و تخریب خانه‌های خود و همچنین درگذشت عضوی از خانواده خود را فراموش نکرده بودند در این کلاس‌ها حاضر شدند.

کلاس‌های درس مناطق زلزله‌زده اگرچه بار علمی بالایی نداشت، ولی در بهبود شرایط روحی دانش‌آموزان این منطقه تاثیر بسیاری داشت و با حضور مشاورانی از سوی آموزش و پرورش در این کلاس‌ها باعث بهبود شرایط روحی دانش‌آموزان شد.

با توجه به درخواست اهالی و مسئولان محلی شهرستان دشتی برای تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی این شهرستان، تلاش‌ها برای اقدامات مقدماتی به منظور بازسازی واحد مسکونی انجام شد.

شاپور رستمی، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به آغاز روند بازسازی واحدهای مسکونی و اداری در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای بازسازی واحدهای مسکونی تجهیز کارگاه بازسازی است که این اقدامات با سرعت در حال پیگیری و اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به آغاز بازسازی واحدهای مسکونی شهرستان دشتی با مشارکت60 پیمانکار بومی، گفت: 300 نقشه تیپ با ابعاد گوناگون آماده است که پس از انتخاب ساکنان مناطق زلزله‌زده و تائید دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اجرایی می‌شود.

ابراهیم فرزانه بیان کرد: در مناطق زلزله‌زده بیش از 3000واحد مسکونی بازسازی می‌شود و بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده هر پیمانکار در مرحله اول 25 واحد مسکونی را بازسازی می‌کند. قیمت‌ها در تیپ‌های مختلف تهیه شده که مورد تائید پیمانکاران قرار گرفته است.

حل مشکلات تاسیسات زیربنایی

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر همچنین از بازگشایی راه‌های مواصلاتی مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: امکانات زیربنایی شامل آب، برق و گاز در تمام شهرها و روستاهای زلزله‌زده مهیا شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رستمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین آرد مورد نیاز این مناطق، بیان کرد: قرار شد ضمن تامین آرد مورد نیاز نانوایان به‌صورت رایگان، 600 کیسه آرد در اختیار کسانی که متقاضی پخت نان محلی در منزل خود هستند، به‌صورت رایگان قرار گیرد. وی از تامین روشنایی معابر همه شهرها و روستاهای مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: با هماهنگی به‌عمل آمده با وزارت دفاع و پشتیبانی، قرار شد این وزارتخانه سرویس‌های بهداشتی و حمام مورد نیاز مناطق زلزله‌زده را در اسرع وقت تامین کند و در اختیار ستاد قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها