در آیین بهره برداری از بیمارستان محب کوثر

رییس جمهور: هیچ انرژی با توان مردم قابل مقایسه نیست

رئیس جمهور:

هرکاری را که در اختیار دولت بود با موفقیت انجام شد

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت اجرایی در کشور امری واحد است و تصمیم‌گیری در خصوص موارد مشترک را نمی‌توان از یکدیگر تجزیه کرد، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم هر اقدامی که در اختیار دولت قرار داشت، به موفقیت رسید، اما هر کجا که نظرات متفاوت بود و دیگران تأثیرگذار بودند کار با مشکل مواجه شد.
کد خبر: ۵۵۳۷۷۴
هرکاری را که در اختیار دولت بود با موفقیت انجام شد

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت انجام کار مستمر، عالمانه وخستگی ناپذیر و استفاده از ظرفیت های بومی و مردمی برای رسیدن به پیشرفت اظهار داشت: باید به بدنه مردم اعتماد کرده و آنها را به صحنه آورده و فرصت ها را میان آحاد مردم توزیع کنیم چرا که پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف طی سالهای گذشته تنها حاصل اعتماد به مردم و حضور آنان در صحنه بوده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر (شنبه) در اجلاس سراسری مدیران وزارت صنعت، معدن ، تجارت با بیان اینکه همگان بر ضرورت پیشرفت با سرعت حداکثری اتفاق نظر دارند گفت: دستیابی کشور به پیشرفت در حقیقت ماموریت ، ظرفیت و شایستگی ملت ایران است و ما وظیفه‌ای جز رساندن ایران به جایگاه شایسته و برتر در جهان نداریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشور روی ریل پیشرفت، در مسیر خوبی در زمینه های گوناگون در حال حرکت بوده و در بخش های مختلف شاهد جهش های بلندی هستیم،‌اظهار داشت: در حالیکه دشمنان با بهانه های مختلف به طور مستقیم رشد و پیشرفت ملت را هدف قرار داده اند و هر روز با بهانه های گوناگون در برابر حرکت ملت ایران مقابله می کنند، طراحی دشمنان برای کند کردن حرکت ملت ایران در مسیر رشد و پیشرفت با شکست روبرو بوده است.

وی با اشاره به این که دشمنی دشمنان و بهانه های گوناگون آنها مسئله‌ای عارضی است که باید حل شود، تصریح کرد: البته برخی تصور می‌کنند که این دشواری ها و بهانه ها تنها با گفتگو حل می شود؛ البته بنده نیز قائل به گفتگو در همه زمینه ها هستم اما اینکه با چه موضع و دیدگاهی بخواهیم گفتگو کنیم، دارای اهمیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز عده ای در دنیا پیشرفت ملت ایران را نقطه مقابل خود می دانند و فعلاً با بهانه موضوع هسته ای به مخالفت با ملت ایران می پردازند، گفت: سال گذشته شرایط کار و فعالیت بسیار سخت بود و برخی اقدامات در داخل کشور نیز راه را برای فشارها بر کشور و مردم باز کرده بود.

وی افزود: دشمنان ملت ایران برای مقابله با پیشرفت کشور طراحی های وسیعی داشته اند و طبق گفته خودشان می خواستند با برهم زدن نظام اقتصادی نظام و ساختار اجتماعی ملت ایران را از بین ببرند و در این راستا با هدف گرفتن بانک مرکزی، مراودات ارزی و نفت یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه کشوری که بیش از 50 سال اقتصاد آن با نفت گره خورده را ایجاد کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان ملت ایران با ایجاد کمیته ای هوشمند که همه مبادلات و نقل و انتقالات در کشور را زیر نظر داشت و به طور لحظه ای آنها را رصد می کرد همه توان نظام سرمایه داری را برای ایجاد محدودیت علیه ملت ایران بسیج کرده بود، خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت در این جریانات هماهنگی صورت گرفته میان داخل و خارج کشور بود که اگر نگاهی به مصاحبه ها و تیترهای رسانه ها در سال گذشته انداخته شود متوجه خواهیم شد که یک سناریوی هماهنگ در مسیر مقابله با پیشرفت کشور اجرا شد.

رئیس جمهور با اشاره به طراحی ها و فشارهای داخلی که برای برهم زدن بازار ارز در کشور شکل گرفت، گفت: این اقدامات در حالی بود که هیچ تغییری در عرضه و تقاضای ارز نبود و عده ای با خوشحالی از اوضاع به وجود آمده در بازار، بهره برداری اقتصادی و سیاسی داشتند.

وی افزود: همان کسانی که باعث بر هم زدن بازار ارز بودند با در اختیار داشتن تریبون به دولت فشار می آوردند و حتی در این مسیر به ایجاد محدودیت ها و فشارهای داخلی و خارجی کفایت نکرده و یک جنگ روانی بدتر از محدودیت اقتصادی را علیه ملت ایجاد کردند.

رئیس جمهور با بیان این که دشمنان داخلی و خارجی سعی داشتند با اقدامات خود تلاش مدیران برای تنظیم بازار را با ایجاد موج های گوناگون در رسانه ها و دیگر بخش های جامعه از بین ببرند و تصویر سیاهی از آینده را به ملت نشان دهند، گفت: ملت ایران سال 91 تحت سنگین ترین فشارهای روانی تمام عیار قرار داشت اما در چنین شرایطی فعالان اقتصادی و بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، روند تولید را حفظ کرده و توانستند با اقدامات خوب خود به پیروزی هایی دست پیدا کنند که مهار ابعاد شکننده داخلی و خارجی فشار دشمنان بخش مهمی از این پیروزی است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد باید به سمتی برویم که موانع برداشته شده و مسیر پیشرفت کشور با شتاب بیشتر طی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ماجرایی که علیه بانک مرکزی در داخل درست شد کمتر از فشارهای خارجی نبود در حالی که بانک مرکزی تخلفی نداشت و قوانین را اجرا کرده بود، گفت: بسیاری از مدیران و فعالان اقتصادی به نام نظارت از سوی عده‌ای که هیچ گونه تخصصی هم نداشتند تحت فشارهای زیاد قرار می گرفتند و روزانه باید پاسخگوی نهادها و مراکز گوناگون می شدند.

احمدی‌نژاد افزود: درست است که بعضاً مشکلات و گرانی در بخش های گوناگون به وجود آمده و نارضایتی هایی نیز وجود دارد اما بی‌تردید اگر تلاش خدمت‌گزاران مردم در دولت نبود مطمئناً دو گروه داخلی و خارجی به اهداف خود در دشمنی با ملت می رسیدند.

وی با بیان این که یکی از نشانه‌های عدم رسیدن دشمن به اهداف خود سفرهای نوروزی مردم در آغاز سال جدید بود، گفت: دشمنان ملت ایران سعی داشتند تا بخاطر فشارهایی که ایجاد کردند مردم در نوروز امسال به سفر نروند در حالی که گزارش‌ها حاکی از آن است که امسال بیش از 138 میلیون نفر سفر در نوروز صورت گرفته و اکثر نقاط کشور پذیرای مسافران نوروزی بودند که البته سازماندهی این حرکت بزرگ نیز نیازمند تلاش و اقدامی گسترده است.

احمدی‌نژاد افزود: مردم علیرغم طراحی دشمنان در نوروز امسال بانشاط بودند و این به معنای آن بود که دشمنان در طراحی‌های خود اشتباه کرده و شکست خوردند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید با همان روحیه گذشته، کارها و فعالیت‌ها در کشور ادامه یابد، تصریح کرد: فشار دشمنان مطمئناً ادامه خواهد داشت، اما به فضل الهی در آینده‌ای نزدیک با انجام حرکتی بزرگ از سوی ملت ایران و برگزاری انتخاباتی باشکوه همه چیز به نفع ملت تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید برای پیشرفت کشور، چندین کار مهم صورت گیرد، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که برای رسیدن به پیشرفت به آن نیاز داریم، تغییر جهت دادن به مسیر سرمایه و منابع کشور است؛ اگر بخش مهمی از سرمایه در کشور به سمت منابع ناپایدار و دست‌درازی‌ها برود، مطمئناً تلاش‌های صورت گرفته موجب اصلاح نخواهد شد.

رئیس جمهور تغییر ذهنیت مردم و تغییر اولویت‌ها در زندگی اقتصادی آحاد مردم را مقدمه جهت‌دهی به مسیر سرمایه در کشور دانست و گفت: در حال حاضر تقاضای کاذب در بازار ارز وجود دارد در حالی که منابع کافی توسط بانک مرکزی وارد بازار شده است و سفرهای نوروزی نشان داد در مجموع منابع در اختیار مردم به غیر از یک یا دو دهک، منابع قابل توجهی است که می‌توانند آن را وارد چرخه اقتصاد کنند.

وی با بیان اینکه باید جهت‌گیری‌ها در کشور به سمت سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت سوق یابد، خاطر نشان کرد: برای تحقق این امر و مصون کردن اقتصاد از تأثیرگذاری درآمدهای نفتی، باید به سمت منابع بومی از جمله زمین و معادن برویم که هیچگاه تحت تأثیر فشارها قرار نخواهند گرفت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هنوز قدر زمین در کشورمان ناشناخته مانده است، گفت: ایران جزو کشورهایی است که از لحاظ پتانسیل معدنی دارای ظرفیت بالایی می‌باشد که می‌توان آنها را مورد استفاده قرار داد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته 390 میلیون تن مواد معدنی در کشور استخراج شده که این میزان می‌تواند به 700 میلیون تن در سال افزایش یابد، تصریح کرد: هم به لحاظ توسعه ظرفیت‌های تولیدی و هم از جهت درآمدهای دولت، می‌توانیم از منابع معدنی و زمین به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده صحیح و درست از منابع آبی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر 14 میلیون هکتار زمین زیر کشت در کشور وجود دارد که می‌توان به این میزان 14 میلیون هکتار دیگر نیز اضافه کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید منابع داخلی و بومی خود را که خارج از دست‌اندازی دشمن است را فعال کنیم، گفت: این اقدام موجب تغییر جهت فعالیت‌ها، منابع و سرمایه‌گذاری‌ها در کشور خواهد بود.

احمدی‌نژاد اصلاح ساختارها در کشورها را از دیگر مواردی دانست که در مسیر جهت‌دهی به سرمایه‌ها در کشور می‌توان از آن استفاده کرد، اظهار داشت: ادغام وزارتخانه‌ها که از سوی دولت انجام شد، از جمله این اقدامات است که البته با مخالفت‌های زیادی نیز مواجه بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت اجرایی در کشور امری واحد است و تصمیم‌گیری در خصوص موارد مشترک را نمی‌توان از یکدیگر تجزیه کرد، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم هر اقدامی که در اختیار دولت قرار داشت، به موفقیت رسید، اما هر کجا که نظرات متفاوت بود و دیگران تأثیرگذار بودند کار با مشکل مواجه شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه سلسله مراتب تصمیم‌گیری در کشور باید مسیری طولی داشته باشد، تصریح کرد: دولت هرساله بودجه را با نگاه ملی تنظیم می‌کند، اما بعضاً این بودجه با نگاه بخشی مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد چرا که سیستم اداری کشور سیستمی بخشی است که باید تغییر کند، اما برخی با عدم شناخت این سیستم تنها ساختار اداری را به عنوان موضوعی مبهم و پیچیده می‌شناسند.

وی با بیان اینکه می‌شودساختارهای پیچیده اداری را اصلاح کرد، اظهار داشت: اگر ساختارهای خشک اداری اصلاح نشود، انرژی ملی در ساختارهای کنونی مستهلک خواهد شد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: باید موضوع صنعت، کشاورزی، صادرات و بانک‌ها در یک کانون مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد، تا اثرگذار بوده و بتوان از ظرفیت ملت در این بخش‌ها بهره‌مند شد.

رئیس جمهور اعتماد به مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را از دیگر موارد مورد نیاز برای جهت‌دهی به سرمایه‌ها در کشور عنوان کرد و با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حماسه اقتصادی به معنای آن است که باید اقداماتی انجام دهیم که شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دشمن شرایطی را ایجاد کرده که با اقدامات معمول نمی‌توان آن را اصلاح کرد و نیاز به حماسه و اقدامی بزرگ برای تغییر این شرایط به نفع مردم وجود دارد، تصریح کرد: باید به بدنه مردم اعتماد کرده و آنها را به صحنه بیاوریم چرا که در طی سال‌های گذشته به واسطه اعتمادی کوچک و جزئی به مردم شاهد تحولات بسیار زیادی در اقتصاد کشور از جمله راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی بزرگ بوده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان این که پیشرفت اقتصادی کشور بیش از آنکه نیازمند سرمایه‌گذاران بزرگ باشد، به انسان‌های بزرگ نیاز دارد، خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور تنها با چهار یا پنج هزار نفر که خود را عالم می‌دانند، اداره نمی‌شود، بلکه باید فرصت‌ها بین آحاد مردم توزیع شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های گوناگون از جمله بخش‌های علمی تنها حاصل اعتماد به مردم است، گفت:‌ در موضوع هسته‌ای هیچ‌کس باور نمی‌کرد که ملت ایران بتواند به موفقیت دست پیدا کرده و هسته‌ای شود، اما بخاطر اعتماد به دانشمندان و جوانان توانستیم به این دانش دست یافته و بازی دشمنان برای در اختیار قرار دادن تکنولوژی هسته‌ای را با شکست مواجه کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: مطمئناً ملت ایران که توانسته با اتکاء بر اندیشه و توان خود به فناوری و دانش هسته‌ای دست پیدا کند، می‌توانند در کشاورزی و صنعت نیز تحول‌آفرین باشند و نباید بخاطر اینکه عده معدودی تخلفی را انجام داده‌اند، از اعتماد به مردم دور شویم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای در کشور تصور می‌کنند از سایر ملت بیشتر می‌فهمند و اگر آنها کارها را به دست گیرند، پیشرفت صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: چگونه ممکن است عده‌ای قلیل توان خود را بالاتر از آحاد ملت بدانند؛ در حال حاضر حداقل 30 میلیون نفر انسان تأثیرگذار و صاحب‌نظر در موضوعات اقتصادی در کشور وجود دارد که می‌توان بسیاری از منابع را در اختیار آنها قرار داد و نباید مردم را برای انجام کارهای اقتصادی مورد گزینش قرار داد.

رئیس جمهور با تقدیر از تلاش‌های مدیران صنعت، معدن و تجارت در مسیر پیشرفت‌های گوناگون اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: ایمان دارم ملت ایران از گردنه فشارهای دشمن با صلابت و پیروزی عبور کرده و مدیران صنعت، معدن و تجارت نیز از این حوادث سربلند بیرون خواهند آمد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ملت ایران در طول سالیان متمادی در برابر خود حوادث گوناگون از جمله اشغالگری‌ها، جنگ‌ها و دفاع مقدس را داشته که از آنها سربلند بیرون آمده است، اظهار داشت: تلاش امروز دشمنان در برابر ایستادگی‌های گذشته ملت ایران، قابل توجه نیستند و سر جا نشاندن دشمنان هیچ کاری ندارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه قدرت ملت ایران قدرتی عظیم و بی‌پایان است، گفت: ملتی که تاریخ، تمدن و فرهنگ را در جهان ایجاد کرده و بسیاری از ارزش‌ها و اندیشه‌های انسانی امروز جهان بخاطر ایستادگی ملت ایران بر این ارزش‌هاست، با اقدامات پیش پا افتاده دشمنان اتفاقی برایش نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه برخی اظهارنظرها از سوی عده‌ای افراد جاهل و بعضاً مغرض مبنی بر اینکه دولت‌ها در ماه‌های پایانی عمر خود سست شده و باید تحت فشارها قرار گیرند، گفت: ثانیه اول و آخر خدمت به مردم با هم هیچ فرقی ندارند و باید با همان عشق و امید روز اول تا لحظه پایان به مردم خدمت کرد و همانطور که قبلاً‌ نیز گفته‌ام تا ساعت 9 صبح 12 مرداد که قرار است کار را به خدمتگزاری دیگر تحویل دهم با همان شتاب گذشته کار خواهم کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مطمئناً همکاران بنده در بخش‌های گوناگون دولت قدر مسئولیت را می‌شناسند و در مسیر پیشرفت کشور به پیش خواهند رفت و به فضل الهی ملت ایران قله‌های بزرگ پیشرفت و افتخار را فتح خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف این وزارتخانه در سال 91 و برنامه‌های آتی برای رشد و ارتقاء در حوزه‌های گوناگون ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سردار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
آره دیدیم چطوری فشار تحریم ها را بر دوش این ملت گذاشتید. حاضر به قبول هیچ كدام از اشتباهاتتان نبودید. مدام دیگران را می كوبید.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
یكی از اون كارها هم گرونی بود كه با موفقیت انجام شد

نیازمندی ها