پایتخت ایران همزمان با سال نو میزبان مجسمه‌های تازه بود

نصب مجسمه‌های جدید در تهران

شهر تهران نوروز امسال برای شهروندان تهرانی تفاوت‌های بصری محسوسی داشت، چرا که معابر تهران میزبان مجسمه‌های جدیدی بودند. مجسمه‌های الله اکبر، بازی کودکانه، درختانی با میوه ماهی، قاصدک، مرد روشندل، مسافر، کیوسک زرد و پیکان برخی مجسمه‌هایی است که در ایام نوروز در خیابان‌ها، میدان‌ها و بوستان‌های تهران نصب شد.
کد خبر: ۵۵۱۵۸۸

به گزارش جام‌جم، نوروز امسال مجسمه الله اکبر، ساخته مجید حقیقی در بزرگراه یادگار امام نصب شد. این مجسمه در ابعاد پنج متر در پنج متر و از جنس آهن ساخته شده است.

همچنین مجسمه بازی کودکانه، اثر بیتا فیروز رنجبر در بوستان کودک در ابتدای خاوران، بوستان کودک منطقه 5 و بوستان پرواز در منطقه 2 نصب شدند. در این طرح یک پسر بچه در حال بازی با ماشین است.

رضا حسینی اشلقی نیز اثر خود را با عنوان درختانی با میوه ماهی ارائه کرد. در این طرح شش درخت و دو بوته وجود دارد که روی هر درخت سه ماهی کار شده است. این اثر هنری در اتوبان همت بعد از پل باکری جانمایی شده است.

مجسمه قاصدک به هنرمندی امیر وفایی برگرفته از نقوش سنتی ترکمن نیز دیگر مجسمه‌ای بود که در ایام نوروز در تهران نصب شد. روش ساخت این مجسمه برش و جوشکاری است که به ابعاد پنج متر ارتفاع و هفت متر عرض ساخته شده است.

یکی دیگر از مجسمه‌هایی که در ایام نوروز در تهران نصب شد، مجسمه «مرد روشندل و پسرش» بود. در این اثر که ساخته زهرا عالی‌پور است، مرد روشندل دو متر و 20 سانتی‌متر و پسرش یک متر و 50 سانتی‌متر ارتفاع دارند. این طرح هم‌اکنون در پارک دانشجو در چهارراه ولی‌عصر نصب شده است.

مجسمه مسافر یکی دیگر از مجسمه‌هایی بود که در ایام نوروز در پایانه‌های بیهقی و میدان راه‌آهن که محل گذر مسافران است، نصب شد. این اثر ساخته المیرا سلامت و ارتفاعش دو متر و ده سانتی‌متر است. این مجسمه فیگور انسان چاق و معمولی با چهره غمگین و شال گردن و یک چمدان را نشان می‌دهد.

کیوسک زرد تلفن عنوان مجسمه‌ای است از ابراهیم اسکندری که برای القای حس نوستالژیک تلفن‌های عمومی قدیمی ساخته شده است. در این اثر سربازی در حال صحبت با تلفن همگانی است. جنس این مجسمه تلفیقی از فلز و فایبرگلاس با دو رنگ زرد و آبی است که در خیابان شریعتی، خیایان پالیزی نصب شده است.

سازمان زیباسازی شهر تهران که این مجسمه‌ها را در ایام نوروز نصب کرده، در اقدام دیگری مجسمه‌ای با عنوان «مسافرت» طراحی کرد که ساخته مهدی شیراحمدی است و یک دستگاه پیکان قدیمی همراه با باربند و چمدان در چهار رنگ را شامل می‌شود.

از آنجا که زمانی پیکان، ماشین مسافرت بیشتر ایرانی‌ها بود این مجسمه در ورودی بزرگراه تهران ـ کرج به رنگ قرمز در ورودی بزرگراه شهید بابایی به رنگ زرد، در بلوار امام رضا(ع) به رنگ نارنجی و در بزرگراه خلیج فارس نیز به رنگ آبی نصب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها