بارش های پراکنده فصلی در روزهای آخر هفته

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: روزهای آخر هفته جاری، بارش های پراکنده فصلی را در مناطق مختلف نیمه شمالی کشور شاهد خواهیم بود و به دنبال آن هوا بتدریج گرم خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۰۹۶۰
بارش های پراکنده فصلی در روزهای آخر هفته

عبدالرضا امیدوار شهری گفت: هوای امروز جنوب شرق کشور و نیز شمال غرب با بارش پراکنده مواجه است و این ناپایداریها غرب سواحل خزر را نیز دربر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی که بعداز ظهر امروز از غرب کشور وارد می شود، بارندگی‌های بهاری را موجب خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شرایط فعلی موجب گرم شدن تدریجی هوا می شود که تا روز شنبه دهم فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: ناپایداریهای هوا در روز پنجشنبه (فردا) شرق دریای خزر را تحت تاثیر خود خواهد داشت و در واقع با بارش پراکنده مواجه خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهارداشت: بارندگی‌های بهاری اغلب به صورت رگبار و موقت است و گاهی به شکل تگرگ بروز پیدا می کند.

وی افزود: روز جمعه شمال غرب کشور با بارش پراکنده مواجه می شود که چندان قابل ملاحظه نیست، اما در عین حال غرب سواحل خزر از روز شنبه با ناپایداریهایی رو به رو است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شنبه هفته آینده کل نوار شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز بارش پراکنده خواهند داشت که این شرایط جوی همانند موج از کشور عبور می کند.

وی از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمان، البرز، قزوین و ارتفاعات تهران به عنوان مناطقی یاد کرد که تحت تاثیر ناپایداریها و بارش پراکنده از بعداز ظهر چهارشنبه قرار می گیرند.

امیدوار شهری افزود: انتظار می رود اوایل هفته آینده استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور از جمله آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، ایلام، قزوین، زنجان، تهران، مازندران، گیلان، سمنان، ارتفاعات همدان، خراسان شمالی و خراسان رضوی حداقل یک نوبت تحت تاثیر بارش موقتی باران قرار گیرند.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهارداشت: ناپایداریهای بهاری روز پنجشنبه شرق دریای خزر را تحت تاثیر خود خواهد داشت.(ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: خزر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها