چاک هاگل: به دنبال تقویت دفاع موشکی‌مان هستیم

آمریکا تهدید کره شمالی را جدی گرفت

به دنبال تهدیدات هفته گذشته مقامات کره شمالی، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت واشنگتن قصد دارد امور دفاع موشکی خود را در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه کره‌شمالی تقویت کند.
کد خبر: ۵۵۰۱۴۹
آمریکا تهدید کره شمالی را جدی گرفت

به گزارش خبرگزاری رویترز، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا گفت: پنتاگون 14 رهگیر ضد موشک جدید را در منطقه «فورت گریلی» در آلاسکا اضافه خواهد کرد.

پنتاگون همچنین این احتمال را در خصوص ایجاد یک سایت در ساحل دریای شرقی اعلام کرده؛ جایی که وزارت دفاع آمریکا می‌تواند موشک‌های رهگیر بیشتری را با قابلیت ساقط کردن یک موشک پرتاب شده، در آنجا مستقر کند.

این 14 رهگیر ضد موشک قرار است با هزینه یک میلیارد دلار مستقر شوند و این اقدام باید توسط کنگره آمریکا مورد تصویب قرار گیرد.

وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: امروز اعلام می‌کنم که می‌خواهیم به تقویت دفاع کشور، ثبات تعهدات خود به متحدان و شرکایمان پرداخته و این موضوع را برای جهان روشن کنیم که ایالات متحده علیه هرگونه تهاجمی قوی و استوار می‌ایستد.

کره شمالی هفته گذشته تهدید کرد که یک حمله پیشگیرانه اتمی علیه آمریکا انجام خواهد داد. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند، کره‌شمالی سال‌ها زمان نیاز دارد تا بتوانند آمریکا را با سلاح اتمی مورد هدف قرار دهد.

اما هاگل می‌گوید، اقدامات صورت گرفته توسط پنتاگون برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده است که دولت واشنگتن چین را که همسایه و متحد نزدیک کره شمالی محسوب می‌شود نسبت به تصمیم برای افزودن این 14 رهگیر ضد موشک مطلع کرد اما از اعلام واکنش پکن در این باره خودداری کرد.

آدمیرال جیمز وین فیلد، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای ارتش آمریکا با ابزار امیدواری نسبت به این موشک‌ها گفت که معتقد است اقدامات انجام شده از سوی ایالات متحده باعث شود تا کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی پیش از قصد داشتن برای لفاظی‌های ستیزه جویانه مجددا فکر کند.

سوء قصد به جان رهبر کره شمالی

همچنین بر اساس گزارش راشاتودی، کیم جونگ اون اخیرا هدف سوء قصد قرار گرفته است. ظاهرا توطئه ترور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مرتبط با یک گروه وفادار به یکی از مقام‌های بلندپایه ارتش کره شمالی بوده است.

بنا به گزارش روزنامه جونگ آنگ ایلبو، در کره جنوبی توطئه ترور رهبر کره شمالی ظاهرا مرتبط با کیم یونگ –چول ژنرال ارتش کره شمالی است که سال گذشته میلادی از مقام ژنرال چهار ستاره تنزل یافت اما چندی بعد به مقام قبلی خود بازگشت.

ژنرال کیم یونگ چول به دلیل آنکه رویکردی تهاجمی داشته و گفته شده عامل غرق کردن یک کشتی جنگی کره جنوبی در ماه مارس 2010 بوده، شهرت یافته است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها