مدیر کل بحران استانداری بوشهر خبر داد؛

ممنوعیت تفریحات دریایی تا 8 فروردین

بر اساس اعلام ستاد تسهیلات نوروزی استان تهران تاکنون حدود 2 میلیون تهرانی برای سفرهای نوروزی خود بلیط اتوبوس و هواپیما رزرو کرده اند و تعدادی بیشتر از این عدد نیز با وسایل نقلیه شخصی خود به مسافرت می‌روند که این موضوع تهرانی آرام و خلوت را در نوروز رقم می‌زند؛ تهرانی که در نوروز دیدنی تر است.
کد خبر: ۵۴۹۳۷۸
نوروز در تهران را از دست ندهید

 صبح دیروز سه شنبه ستاد تسهیلات نوروزی استان تهران با حضور اعضای ستاد شامل معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تهران، مدیرکل امور اجتماعی،  فرمانداران، مدیران کل راهداری، هلال احمر، میراث فرهنگی، انتظامی، بهداشت و درمان، ارشاد، هواشناسی، محیط زیست و غیره برگزار شد. هر چند غیبت برخی از فرماندران مانند فرماندار تهران و برخی مدیران کل مشهود بود ولی جلسه به مدت 2 ساعت گزارش عملکرد دستگاهها را مورد بررسی قرار داد.

91مدرسه تهران ویژه مسافران نوروزی

در این جلسه ابتدا فراهانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گزارشی اجمالی ارائه کرد و گفت: 94 درصد سفرهای نوروزی زمینی و 6 درصد هوایی و دریایی است ولی تمامی سیتمهای ریلی و هوایی و زمینی استان آماده سفرهای نوروزی شهروندان هستند. همچنین استان تهران 91 مدرسه را برای اسکان مسافران نوروزی آماده کرده است که 50 مدرسه در شهرستانها و 41 مدرسه در شهر تهران آماده پذیرایی از مسافران است. همچنین در این ایام قیمت هتل ها با 40 درصد و قیمت سفره ها هم تا 20 درصد تخفیف به مسافران عرضه می شود.

برگزاری تور گردشگری مدیران کل تهران قبل از عید

فراهانی در حال ارائه گزارش های تور گردشگری در تهران بود که صفرعلی براتلو معاون استاندار تهران به عنوان رئیس جلسه خطاب به مدیران گفت: این تورها در حالی است که مدیران خود استان هیچ شناختی از مکانهای گردشگری ندارند و باید ابتدا خودشان بازدید کنند.. بعد هم دستور داد تا اداره کل میراث فرهنگی تهران تور گردشگری ویژه مدیران با خانواده هایشان را قبل از سال نو برگزار کند. البته محمد علی عرفان منش مدیرکل اجتماعی استانداری تهران گفت: چند باری تور گذاشتیم ولی کسی استقبال نکرد.

فرمانداری تهران ورودی های تهران را پوشش نوروزی دهد

براتلو همچنین با انتقاد از فرمانداری تهران گفت: ورودی های شهر تهران باید بسیار زیبا و ویژه پذیرای مسافران نوروزی باشد که در سال گذشته این مهم کمرنگ بود. باید در ورودی های تهران راهنمای مسافران مستقر باشد. خودمان وقتی مسیری اشتباه می رویم یک صبح تا شب طول می کشد تا برگردیم چه برسد به مسافرانی که تهران را نمی شناسند و باید آنها را راهنمایی کرد.

ویژه برنامه موسیقی قومیت ها در کاخ سعد آباد تهران

در ادامه این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: در مدت زمان ایام تعطیلات نوروزی تمامی کاخ موزه ها و موزه های تهران باز بوده و هر روز یک برنامه ویژه در پارکها و موزه ها برگزار می شود. به عنوان نمونه سعد آباد تهران ویژه برنامه های متونعی از موسیقی اقوام ایرانی برگزار خواهد کرد و نمایشگاههای صنایع دستی هم در این مکان ها ارائه می شود.

در این جلسه نماینده سازمان راهداری هم گزارشی از وضعیت فروش بلیطهای نوروزی داد و گفت: آغاز پیش فروشهای بلیط های نروزی از 23 بهمن بود و 4 دستگاه وب کیوسک در پایانه های غرب و همچنین چندین وب کیوسک هم برای رزرو بلیط در دفاتر مسافرتی در سطح شهر جانمایی کردیم. هم اکنون حدود یک میلیون و 700 هزار بلیط به فروش رفته است که پیش بینی می شود این تعداد به 3 میلیون بلیط برسد.

نصب تردد شمار در ورودی و خروجهای تهران

وی اظهار داشت: از مهمترین اقدامات این سازمان نصب دوربینهای جدید نظارتی در بزرگراههای استان است که این تعداد از 12 دوربین به 25 دوربین افزایش داشته است. همچنین تردد شمار هم از 4 نقطه به 20 نقطه افزایش یافته است و در تمامی ورود و خروجیهای شهر پوشش کامل تردد شمار داریم.

اینترنت و پزشک رایگان ویژه مسافران راه آهن تهران

در ادامه نماینده راه آهن تهران در جلسه حضور پیدا کرد و گفت: هنوز آماری از خرید بلیطهای راه آهن نداریم ولی روزانه 60 هزار مسافر از طریق راه آهن تهران تردد می کنند. امسال هم تسهیلاتی مانند پزشک رایگان در ایستگاه راه آهن تهران، سفره هفت سین در ایستگاههای گرمسار، کرج، ورامین و تهران و ایجاد کتابخانه به نام ایستگاه مطالعه با 350 هزار جلد کتاب و مرکز اینترنت رایگاه در ایستگاه راه اهن تهران را برای مسافران نوروزی دیده ایم.

روزانه 150 فروند پرواز خارجی در نوروز 92

نماینده فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی اعلام کرد: زیباسازی فضای فرودگاه در دست اجرا است و امسال 150 فروند پرواز نوروزی داشته که پیش بینی ما این است که روزانه 25 هزار مسافر هوایی در فرودگاه امام خمینی (ره) داشته باشیم. ولی گلایه من از استانهای شرقی کشور است. در چند ماه گذشته 4 گروه 150 نفره مسافر عتبات عالیات از طریق تورهای غیرقانونی در فرودگاه امام خمینی (ره) رها شدند. البته ما آنها را اسکان داده و تغذیه آنها را مدتی تامین کردیم تا به شهرشان بازگردند ولی حتما باید به استانداریهای خراسان شمالی و جنوبی این موارد گزارش شود.

310 پرواز فوق العاده داخلی در نوروز 92

نماینده فرودگاه مهر آباد تهران هم اعلام کرد: هم اکنون روزانه 300 پرواز معمولی داریم ولی برای ایام نوروز روزانه 310 پرواز فوق العاده هم مجوز داده ایم. هم اکنون بلیط پروازهای نوروزی پیش فروش شده که 160 هزار بلیط کیش، 58 هزار مشهد، 29 هزار بلیط شیراز، 21 هزار بلیط اهواز و 11 هزار بلیط ماهشهر فروخته شده و الباقی برای سایر شهرستانها است. متوسط 140 مسافر برای هر پرواز داریم ولی برای نوروز روزانه 45 هزار مسافر خروجی از تهران پیش بینی شده است.

پلیس هم در گزارشی اعلام کرد امنیت کامل محلات تهران را در دستور کار داریم. 250 چادر ایستگاه نوروزی در محلات و پارکها برای گشتهای انتظامی و 130 خط 110 شبانه روزی آماده خدمات پلیسی به همشهریان تهرانی است.

آماده باش هلال احمر در نوروز

منتظر شبر مدیرعامل هلال احمر تهران هم با گزارشی کوتاه گفت: 30 پایگاه جاده ای، 20 پایگاه فرهنگی و امدادهوایی در ایام نوروز آماده باش بوده و کشیک های خواهران و برادران 24 ساعته برای امدادرسانی آماده کمک هستند. در نوروز امسال برپایی چادرهای نماز، نمایشگاه و مسبقات و توزیع کیفهای امدادی کودکان در ورودی شهرها و تهران همانند سال گذشته انجام می شود.

(مهر)

 

newsQrCode
برچسب ها: نوروز
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها