یادواره شهدای ایل شوهان در مهران

یادواره 183 شهید ایل شوهان و شهدای عملیات والفجر پنج روز سه شنبه در منطقه عملیاتی گرشیر شهرستان مرزی مهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۹۰۷۰
یادواره شهدای ایل شوهان در مهران

فرماندار مهران در این یادواره به نقش و تاثیر گذاری عملیات والفجر پنج در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: این مکان مقدس یادآور حماسه آفرینی مردانی بزرگ است که با نثار خون خود درخت پربرکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

حجت ا... نصیری پور افزود: ملت ایران با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب و وحدت و همدلی توانستند تجاوز دشمن بعثی را دفع، و با اقتدار هرچه تمام تر و بدون از دست دادن یک وجب از خاک میهنف جنگ تحمیلی را با پیروزی به اتمام برسانند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از لحظه شکل گیری تاکنون با توطئه های گوناگون از سوی استکبار روبه رو بوده، که در راس آنها جنگ تحمیلی هشت ساله بود.

فرماندار مهران اضافه کرد: غیورمردان ایل شوهان در دوران جنگ تحمیلی در منقطه ˈگرشیرˈ، در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و این تپه، مقاومت این ایل را برای همیشه در سینه خود ثبت و ضبط کرد.

نصیری پور گفت: امروز نیز دشمن از طریق جنگ نرم، اعتقادهای دینی و پیوند عمیق و ریشه دار میان مردم با ولایت و شهیدان را هدف قرار داده و می خواهد آنرا از میان بردارد.

وی بیان کرد: ملت ایران همانگونه که در دفاع مقدس خالق حماسه ها بودند، امروز نیز با حضور خود در راهپیمایی ها حمایت و تبعیت خود را از آرمان های امام و شهدا ثابت کرده اند.

ارتفاعات گرشیر در 18 کیلومتری جنوب غرب تنگه راهبردی چنگوله در شهرستان مرزی مهران قرار دارد.

اهالی ایل غیور شوهان در عملیات والفجر پنج و در قالب نیروهای مردمی در مقابل حملات رژیم بعث عراق ایستادگی کرده و با تقدیم 183 شهید نامشان را برای همیشه در تاریخ سراسر افتخار این منطقه ماندگار کردند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها