مرحله دوازدهم طرح جمع‌آوری مخلان امنیت اجتماعی پایتخت اجرا شد

دستگیری 63 نفر از اراذل و اوباش شرق تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶۳ نفر از اراذل و اوباش بنام شرق تهران در دوازدهمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۵۴۰
دستگیری 63 نفر از اراذل و اوباش شرق تهران

به گزارش روز یکشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای مرحله دوازدهم، طرح برخورد با اراذل و اوباش، خبر داد و گفت: در این طرح 63 نفر از اراذل و اوباش، سارقان، مزاحمان نوامیس و خرده فروشان مواد مخدر در شرق تهران شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی افزود: این طرح از بامداد امروز آغاز شده و ماموران انتظامی پلیس تهران بزرگ در عملیاتی مشترک از سوی پلیس‌های تخصصی امنیت، پیشگیری و یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، اجرا شده است که طی آن 63 نفر از اراذل و اوباش بازداشت شدند.

این مقام انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح مذکور بر اساس درخواست شهروندان و شکایت‌های مردم با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 صورت گرفته و با هماهنگی‌های خوب قوه قضاییه احکام متناسب با جرایم متخلفان صادر خواهد شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده در این زمینه مشخص شد که از ابتدای امسال که طرح مذکور آغاز شده است، میزان دستگیری‌ها روندی نزولی را طی کرده به صورتی که اکثر اراذل و اوباش سطح یک در مرحله‌های پیشین طرح مذکور دستگیر شده و تعداد دستگیری‌ها در مرحله‌های پایان طرح به میزان قابل توجهی کاهش یافته که این موضوع نشان دهنده کاهش فعالیت اراذل و اوباش است.

دستگیری 1600 نفر از اراذل و اوباش از ابتدای سال 91

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: از ابتدای سال 91 تا کنون در حوزه اراذل و اوباش قریب به 1600 نفر از مخلان نظم عمومی شناسایی و بازداشت شدند و اگر شهروندان در این خصوص شکایت دارند می‌توانند به پایگاه‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ مراجعه و یا با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند.

سردار حسین ساجدی نیا، بیان کرد: سال آینده نیز پلیس برای حفظ و برقراری نظم و امنیت شهروندان برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است و با توجه به مطالعات پژوهشی که از سوی معاونت اجتماعی پلیس تهران بزرگ انجام شده است، امیدواریم که در سال آینده نیز احساس امنیت در میان شهروندان همچون سال‌های دیگر بیشتر شده و پلیس بتواند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده که امروز در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند، بیشتر از اراذل و اوباش سطح دو و سه هستند، گفت: در میان افراد دستگیر شده فقط یک باند وجود دارد که به اقدام به شرارت و خلاف می‌کنند و بقیه این متهمان به صورت انفرادی فعالیت داشته اند که این امر خود نشان دهند این است که اراذل و اوباش سطح یک یا در زندان هستند و یا توبه کرده و به سراغ خلاف نمی‌روند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه با تصریح این موضوع که جرایم این دسته از افراد دستگیر شده شامل سرقت، مزاحمت برای شهروندان، عربده کشی و توزیع مواد مخدر بوده است گفت: شهروندان می‌توانند با پل ارتباطی پلیس که همان 110 می‌باشد موضوعات را با پلیس در میان بگذارند، تا پلیس در اسرع وقت به موضوعات رسیدگی کند.

وی همچنین با بیان اینکه  پلیس از 15 اسفند ماه امسال تا 15 فروردین سال 92 در آماده باش کامل است، گفت: طی 2 مرحله که از 15 اسفند ماه امسال آغاز شده است، پلیس با حضور مستمر و شبانه روزی در محله‌های شهر تهران، اقدام به حفظ نظم و امنیت شهروندان می‌کند که این حضور به صورت گشت‌های پیاده، موتوری و خودرویی و همچنین استقرار ایستگاه‌های نوروزی است.

سردار ساجدی نیا، در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن توصیه به خانواده و حضور آنها در کنار فرزندانشان در شب چهارشنبه آخر سال و اشاره به کاهش تلفات و مصدومیت‌های چهارشنبه سوری در سال 91 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته حوادث کمتری در خصوص مواد محترقه در شهر تهران داشته ایم و این در حالی است که امسال میزان تلفات و مصدومیت‌های ناشی از مواد محترقه نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس پلیس پایتخت در پایان ضمن آرزوی سالی خوش برای شهروندان اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح‌های امنیت محله محور، شهروندان، سالی خوب و سرشار از امنیت داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها