یک برنامه رایانه ای که به افرادی که معلولیت جسمانی دارند این امکان را می دهد که با استفاده از قدرت ذهن خود آثار هنری خلق کند، در بزرگترین نمایشگاه فناوری سبیت که امروز شنبه 19 اسفندماه آخرین روز خود را سپری می کند، توجه عمومی را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۵۴۸۲۲۸
معلولانی که با مغزشان نقاشی می کشند

کاربری که دارای معلولیت جسمی است با سیستم «اینتندی ایکس» (intendiX) که توسط شرکت اتریشی «جی تک» (g-tec) عرضه شده است باید یک کلاه روی سر خود بگذارد تا فعالیت های مغزی وی اندازه گیری شود.

این کلاه با تمرکز روی یک آیکون چشمک زن روی صفحه نمایش می تواند فعالیت های خاص مغز را که مرتبط با این آیتم است شناسایی کند و به کاربر این امکان را بدهد که آنچه را که از رایانه می خواهند انجام دهند را انتخاب کند.

مدیر فروش شرکت «جی تک» گفت: هنرمند می تواند از میان اشکال و رنگهای مختلف از طریق قدرت مغزی انتخاب خود را داشته باشد و یک تصویر ابتدایی روی صفحه بسازد. کاربر همچنین می تواند با استفاده از این سیستم خطوط صاف رسم کند.

مارکوس براکنر افزود: این محصول عمدتا برای افراد ناتوان، افرادی که معلولیت جسمی برخوردارند و یا افرادی که دچار یک حمله قلبی شده اند.

این سیستم به طور کلی 15 هزار دلار قیمت دارد و کلاهی که امواج مغزی را دریافت و منتقل می کند نیز در این مجموعه قرار دارد.

مدیر فروش جی تک اظهارداشت: این سیستم تاکنون آزمایشهای موفقیت آمیزی با بیمارانی داشته که ناتوانی های شدید داشته اند.

نمایشگاه «CeBIT» به عنوان بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان از روز سه شنبه 15 اسفند ماه در شهر هانور برگزار شد و امروز شنبه 19 اسفند ماه به پایان می رسد. امسال 4100 نمایش دهنده از 70 کشور جهان در این نمایشگاه حضور داشتند. (مهر)

newsQrCode
برچسب ها: معلولیت کلاه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها