از سوی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود

نقد و بررسی کتاب «تاریخ اجتماعی رسانه‌ها»

کتاب «یاقوت سرخ» حاوی زندگینامه، وصایا، تصاویر آثار هنری و خاطرات 38 شهید هنرمند استان اردبیل رونمایی شد.
کد خبر: ۵۴۷۵۰۳
«یاقوت سرخ» رونمایی شد

مراسم رونمایی از این کتاب، امروز در حاشیه «یادواره شهدای عملیات‌های خیبر و بدر» در مسجد جامع شهرستان «گرمی» برگزار شد. این کتاب در راستای پاسداشت یاد و نام شهدای عملیات‌های بدر و خیبر و تجلیل از 38 شهید هنرمند استان اردبیل رونمایی شد.

دراین مراسم، رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل کنونی، مکتوب کردن اتفاقات ارزشمند و اثرگذار آن دوران است.

وی افزود : بنده با اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک رزمنده در کنار سایر رزمندگان اسلام خدمت می‌کردم و شاهد ایثار و فداکاری دوستان و همرزمانم بودم، اما در گردآوری آثار گرانب‌های شهدای هنرمند استان با نکته‌ها و مواردی برخورد کردم که هر کدام از آنها می‌تواند به نوبه خود تحول عظیم درونی ایجاد کند. به خاطر همین برجستگی است که توصیه می‌کنم آثار شهدا را نسل امروز مطالعه کنند تا با سیره آنها آشنا شوند.

عظیم دشتی خاطرنشان کرد: ذخایر نهفته در دل گنجینه هشت ساله دفاع مقدس، بی‌پایان و متنوع است که بخش اندکی از این ذخایر استخراج شده است.استخراج این ذخایر همت همگانی و مضاعف مسئولان و متولیان فرهنگی را می‌طلبد تا بیش از هر زمان دیگر برجستگی‌های دوران دفاع مقدس نمود و ظهور پیدا کند.

رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در خصوص ویژگی‌های کتاب یاقوت سرخ اظهارداشت: این کتاب با حمایت مادی و معنوی سپاه حضرت عباس (ع)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بسیج هنرمندان و تبلیغات اسلامی استان اردبیل در 190 صفحه رنگی و با تیراژ 1000 جلد چاپ و منتشر شده است.

در این مراسم از تلاش عظیم دشتی به خاطر تالیف کتاب یاقوت سرخ با اهدای لوح سپاس از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها