24هزار پرونده تعرض به زنان در دادگاه های هند

موضوع تعرض و ناامنی برای زنان هندی این روزها به چالشی بین دولت ؛ پارلمان و دستگاه قضایی این کشور تبدیل شده به طوری که وزیر قانون هند گفته که 24 هزار پرونده تعرض به زنان در نوبت بررسی در دادگاه های هند قرار دارد.
کد خبر: ۵۴۷۱۴۰

24هزار پرونده تعرض به زنان در دادگاه های هند

آشوانی کومار وزیر قانون هند روز سه شنبه در پاسخ به سوالات نمایندگان پارلمان درخصوص تعرض و ناامنی برای زنان اعلام کرد که بیش از 24 هزار پرونده مربوط به تجاوز و آزار جنسی زنان در دادگاه های مختلف این کشور از جمله دادگاه عالی در دست بررسی است.

وی توضیح داد: ایالت اتارپرادش با داشتن هشت هزار و 215 مورد پرونده در دادگاه عالی شهر الله آباد بیشترین آمار را دارد.

وی گفت: دولت مرکزی هند از قضات عالی 21 دادگاه عالی خواسته که روند دادگاهی این پرونده را در دادگاه های کوچک و منطقه ای سرعت بدهند.

وزیر قانون هند ادامه داد: دولت همچنین از دادگاه های عالی تقاضا کرده که روند پیشرفت این پرونده ها را کنترل کنند تا از بررسی به موقع آنها اطمینان حاصل شود.

براساس گزارش های وزارت قانون هند، از 24 هزار و 127 پرونده ای که در سراسر هند وجود دارد، سه هزار و 758 مورد در دادگاه عالی ایالت مادهیا پرادش، دو هزار و 717مورد در دادگاه عالی پنجاب و حاریانا، یک هزار و 533 مورد در چتیسگر، یک هزار و 80 مورد در اودیسها، یک هزار و 164 مورد در راجستان، یک هزار و 9 مورد در دادگاه عالی بمبئی و 924 مورد در دادگاه عالی بررسی در حال بررسی است.

این در حالی است که در دادگاه عالی جارکند 822 مورد مربوط به تجاوز و آزار جنسی در حال بررسی قرار دارد. همچنین در دادگاه عالی پتنا 797 مورد، در دادگاه عالی کرلا 240 مورد، در دادگاه عالی آندراپرادش 269 مورد، در دادگاه عالی کارناتاکا 243 مورد، در دادگاه عالی گجرات 230 مورد، در دادگاه عالی مدرس 179 مورد، در دادگاه عالی هیماچال پرادش 177 مورد، در داگاه عال گواهاتی 174 مورد، در دادگاه عالی جامو و کشمیر 28 مورد، در دادگاه عالی کلکته 27 مورد و در دادگاه عالی اتارکند 26 مورد در دست بررسی قرار دارد.

مساله تجاوز و آزار جنسی زنان پس از مرگ یک دختر دانشجو در دهلی نو که اواخر سال گذشته میلادی صورت گرفت در مرکز توجه فعالان اجتماعی این کشور قرار گرفته است.

هفته گذشته نیز در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر تجاوز به دختر بچه هفت ساله ای در مدرسه ای در دهلی، این شهر چند روز ناآرام بود و معترضان خشمگین خساراتی را به اموال عمومی و خصوصی مردم این شهر وارد کردند.(ایرنا)


بیشتر بخوانید: زیر چتر قانون / در قانون چه مجازات‌هایی برای انواع تعرض‌ به زنان در نظر گرفته شده؟


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها