مشایی در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی:

خواهان زندگی بهاری برای همه ملت‌های جهان هستیم

رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها با بیان اینکه امروز کاشت درخت صلح و دوستی یک اقدام نمادین و آشکاری است که نشان می‌دهد همه ما بهاری هستیم و به استقبال بهار می‌رویم و خواهان زندگی پر از آرامش و دوستی ،در سایه استقرار عدل و داد برای همه جهانیان هستیم ، گفت: ما زندگی بهاری را برای همه ملت‌های جهان خواستاریم.
کد خبر: ۵۴۷۰۹۳
خواهان زندگی بهاری برای همه ملت‌های جهان هستیم

اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی و افتتاح بوستان غیرمتعهدها توسط رییس‌جمهور و با حضور سفرا و مسوولان دفاتر نمایندگی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، با بیان اینکه امروز مفتخریم تا در یک برنامه لطیف، زیبا، معنوی و ‌آسمانی حضور داریم، گفت: شاید بشود اینگونه توصیف کرد که درخت، حلقه اتصال زمین به آسمان است.

وی اظهار داشت: امروز به صورت نمادین صلح، دوستی، مودت، برادری و برابری جهانی ملت‌ها را در سرزمین ایران به عنوان مهد تمدن و زندگی باشکوه انسانی در کنار یکدیگر پاس می داریم به امید روزی که پاسداشت ارزش‌ها، خوبی‌ها و لطف و صفا در سراسر جهان همگانی شود.

رحیم مشایی گفت: بشریت اگرچه به ناچار حیات را در زمین با پراکندگی آغاز کرده است، اما این پراکندگی و تفارق اصالت نداشته و روند زندگی و حیات انسان‌ها آشکارا نشان می‌دهد که این پراکندگی موقتی است و مسیر حرکت انسانها از ابتدا به سمت با هم بودن و یکپارچگی است.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با اشاره به اینکه انسان‌ها در حیات خود به سوی یکدیگر در حال حرکتند و آنچه اصالت دارد اتحاد و یکی بودن است، خاطرنشان کرد: در این مسیر شکوهمند ، انسان‌ها گرد هم می‌آیند و آینده را باید همایش انسان‌ها نامید، چرا که انسان‌ها به هم و برای هم خواهند آمد؛ با هم بودنی برای هم بودن.

مشایی با بیان اینکه جهان امروز بیش از گذشته این فرایند را درک کرده و قضاوت روشن‌تری نسبت به فردای بشر دارد، اظهار داشت: جامعه بشری هم نیازها را به خوبی می‌شناسد و امروز به خوبی می دانیم که آنچه از آن به عنوان تضمین همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها می‌توان یاد کرد در گرو با هم بودن و برای هم بودن است.

وی با بیان اینکه امروز با کاشت درخت به استقبال بهار می‌رویم، اظهار داشت: به استقبال بهاری می رویم که مهمترین پیام آن تجدید حیات آفرینش و بروز و ظهور مجدد توانمندی‌ها و زیبایی‌های انسان‌هاست.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینکه اگر بهار طبیعت چرخشی بوده و در فرایند آن مجدداً شاهد پاییز هستیم، این برای درک بهتر انسان‌ها از نظام آفرینش الهی است، گفت: پاییز و زمستان به خودی خود اصالتی ندارند، بلکه هر دو از آن جهت دارای معنا هستند که وجود بهار از آنها درک می‌شود و در حقیقت زمستان صحنه‌ای است که در غیبت بهار اتفاق می‌افتد تا ما قدرشناس بهار باشیم و در جریان مستمر بهاری غفلت‌ها ما را فرا نگیرد.

رحیم مشایی با بیان اینکه انسان مامور آفرینش و به ظهور رساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خویش است، اظهار داشت: در بهار، شاهد رویش هستیم و آنچه که مهم‌تر، بزرگ‌تر و زیباتر از بهار طبیعت است، بهار انسانی می باشد که در آن پاییز و زمستان موضوعیت نداشته و بهار انسانی بهاری همیشگی است چرا که در آن همیشه فرصت آفرینش و بروز ظرفیت‌ها وجود دارد؛ از این رو بهار انسانی بهاری همیشگی است.

وی ادامه داد: آنان که در مرتبه حیات انسانی گوی سبقت از یکدیگر ربوده و در خط وصال پروردگار هستند در حقیقت دارای ظرفیت‌های بیشتری برای خلق و آفرینش هستند.

رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها تصریح کرد: در اندیشه اسلامی شیعی هنگامی که سخن از آمدن امام زمان(عج) به میان می آید که می‌خواهد جهان را پر از عدل و داد کند با تعابیر گوناگونی عنوان می‌شود که شاید زیباترین تعبیر از آن این است که وقتی می‌خواهیم به امام زمان(عج) سلام بدهیم می گوییم سلام به بهار انسان‌ها و خرمی دوران‌ها و انسان‌ها.

رحیم مشایی با بیان اینکه تمام تلاش‌های انسان‌های الهی در مکاتب گوناگون به ارمغان آوردن بهار برای بشر بوده است ، گفت: بدی‌ها ، زشتی‌ها، خصومت‌ها و دشمنی‌ها از لحاظ ذاتی جایگاهی ندارد و تنها نشانه نبود دوستی‌ها هستند و همه انسان‌های شریف هستند و مصلحان بشری کوشیده‌اند که خوبی‌ها را در جهان به اهتزاز درآورند.

رییس دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها با اشاره به اینکه رفع بدی‌ها، کینه‌ها و دشمنی‌ها از جهان یک راه بیشتر ندارد، خاطرنشان کرد: برای ریشه‌کن کردن ظلم، فساد و تباهی باید تخم زیبایی ، نیکی و صلح و صفا در جهان بکاریم که در این حالت هیچ جایی برای نفرت و کینه ورزی وجود نخواهد داشت.(پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
البته برای رسیدن به انچه كه شما فرمودید باید از خود گذشت كه كار بسیار سختی است ایا میتوان از خود گذشت ؟ به قول حافظ ای انسان تو خود حجاب خودی حافظ ازمیان برخیز! وباز البته همه این چیزها راخوب میدانند ولی خوب سخته كه عمل كنند.
حالا هر چی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
با این حرفهای خوب خوب فقط میتوان بهتر سر هم كلاه گذاشت !
علیقلی از بیراث آباد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
گوشمان از این بیانات پرشده به فكر مردم باشید نمیخاد بامردم باشید .
نعمت اله شاملو
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
لطفافكری بحال گرانی كنید تا مردم بهاریشدن را حس كنند

نیازمندی ها