متاسفم که به ایران نمی‌آیم

پیش به سوی وزنه برداری پاک

"تاماش آیان"، رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در پیامی به نخستین همایش بین‌المللی مبارزه با دوپینگ آسیا، ضمن تمجید از ایران به دلیل میزبانی این همایش، گفت: وزنه برداری دنیا در مسیر پاک بودن گام بر می‌دارد و تنها یک نمونه مثبت دوپینگ وزنه برداران در بازی‌های المپیک لندن ، گویای این مدعاست.
کد خبر: ۵۴۶۷۱۷
پیش به سوی وزنه برداری پاک

به نقل از روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی، نخستین همایش بین المللی مبارزه با دوپینگ وزنه برداری آسیا از سوی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور روسای وزنه برداری 45 کشور آسیایی، دبیران کل کنفدراسیون های وزنه برداری قاره های مختلف، برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی و کنفدراسیون وزنه برداری آسیا طی روزهای شانزدهم و هفدهم اسفندماه در جزیره کیش برگزار می شود.

در این رابطه "تاماش آیان"، رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری طی پیامی ضمن تمجید از وزارت ورزش و جوانان ایران، فدراسیون وزنه برداری آسیا، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران(نادو) به خاطر برگزاری این همایش، اظهارداشت: از آنجا که وزنه برداری طی 30 سال گذشته به لحاظ مدیریت و سازمان دهی تغییرات گسترده ای داشته ، خانواده این ورزش تلاش بسیاری را در راه مبارزه با دوپینگ انجام داده و به اهداف بزرگی در این راه رسیده است. به همین منظور از تمام فدراسیون های قاره ای و ملی تشکر و قدردانی می کنم. همچنین از نمایندگی های اختصاص داده شده در جهت تسریع در مبارزه با دوپینگ که هرگز کار آنها با شکست مواجه نخواهد شد، هم قدردانی می کنم.

در ادامه این پیام آمده است: در بازی های المپیک لندن 16 نمونه مثبت یافت شد که تنها یک مورد آن به وزنه برداری مربوط می شد و این نشان می دهد خانواده وزنه برداری در مسیر درستی در جهت وزنه برداری عاری از دوپینگ و پاک بودن حرکت می کند.

رئیس فدراسیون بین المللی وزنه برداری در پیام خود تاکید کرد: مایلم از وزارت ورزش و جوانان ایران و فدراسیون وزنه برداری آسیا برای سازماندهی این سمپوزیوم قدردانی کنم و از دکتر لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران به خاطر تلاش خوبش در راه مبارزه با دوپینگ در ورزش ایران و رشته وزنه برداری، قدردانی داشته باشم. دکتر پورکاظمی سال گذشته یک کتاب عالی در حوزه پزشکی و دوپینگ منتشر کرد که به دنبال آن فدراسیون بین المللی وزنه برداری از وی و روسای آسیایی وزنه بردار آسیا خواست که حمایت ها و تلاش هایشان را در راه مبارزه با دوپینگ ادامه دهند.

تاماش آیان در ادامه این پیام ضمن ابراز تاسف از اینکه به خاطر مشغله کاری نمی تواند شخصا در این همایش شرکت کند، مشاور حقوقی فدراسیون بین المللی وزنه برداری را نماینده اعزامی خود به این همایش معرفی کرد و خطاب به تمامی شرکت کنندگان یادآور شد: امیدوارم سمپوزیوم موفقی برگزار شود و تمامی شما عزیزان نهایت استفاده را از سخنرانی های ارزشمند و جالب همکارانمان برده و از تمامی آنها در آینده کاری و حرفه ای خود بهره ببرید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نخستین همایش بین المللی مبارزه با دوپینگ آسیا درباره لیست داروهای ممنوعه 2013 ، قوانین و مقررات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) و فدراسیون جهانی وزنه برداری، مکمل های مجاز و غیر مجاز ، قوانین حقوقی و صدور رای و مجازات ها بحث و بررسی شده و کارگاه عملی نیز در همین زمینه برای شرکت کنندگان برگزار می شود.

مراسم افتتاحیه این همایش با حضور محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان، حمید سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای و رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک، علی مرادی، دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها