حادثه در جهان

کشف 220 تکه الماس از شکم مرد آفریقایی

پلیس آفریقای جنوبی مرد بیست و پنج ساله‌ای را که 220 تکه الماس را با هدف قاچاق بلعیده بود، در فرودگاه دستگیر کرد. پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرد: ماموران پلیس این مرد را روز سه‌شنبه در حالی که در صف بازرسی ایستاده بود، دستگیر کردند و مشخص شد وی 220 عدد الماس تراش خورده را بلعیده تا به‌طور غیرقانونی از کشور خارج کند.
کد خبر: ۵۴۶۴۷۹

ماموران پلیس اعلام کردند این تعداد الماس با ارزش بیش از 2/3 میلیون دلار از وی کشف و ضبط شد. / ایسنا

مرد خسیس نقره‌داغ شد

مرد چهل و پنج ساله‌ای که وکیلش در دادگاه او را یک خسیس بالفطره توصیف کرد، به اتهام جعل بن‌های تخفیف، به پرداخت 5000 یورو جریمه محکوم شد.

این مرد که مقیم شهر «رن» فرانسه است، بن‌های تخفیف خرید از مغازه‌ها را کپی کرده و به این ترتیب در خریدهای ماهانه‌اش حدود 400 یورو صرفه‌جویی می‌کرد.

وی کارمند بازنشسته بوده و دارای حقوق بازنشستگی کافی است، اما با بن‌های جعلی خرید می‌کرد و سرانجام در یک مغازه شهر رن، صندوقدار به او مشکوک شد و پلیس را خبر کرد. وکیل این مرد در دادگاه جزایی شهر رن در دفاعیه‌اش او را یک «خسیس بالفطره» توصیف کرد تا قاضی در مجازاتش تخفیف قائل شود.

دادستان، خواستار مجازات یک سال زندان برای این مرد شد، اما قاضی تصمیم گرفت با توجه به خست مرد، او را به پرداخت 5000 یورو جریمه محکوم کند. / جام‌جم آنلاین

توفان، جنوب روسیه را خاموش کرد

توفان و کولاک شدید در جنوب روسیه موجب قطع برق 12 ایستگاه در این منطقه شد که در پی آن بیش از ده هزار نفر با مشکل خاموشی روبه‌رو شدند.

این توفان سهمگین که با سرعت 38 متر بر ثانیه در حرکت بود، یکشنبه جزایر «ساخالین» را در نوردید که به دنبال آن برق جنوب این جزیره قطع شد و این ناحیه در تاریکی مطلق فرو رفت. گزارش‌ها حاکی است، جنوب جزایر «ساخالین» همچنان تحت تاثیر توفان است اما جاده‌های «یوژنو ـ ساخالینسک» در مسیر شهرهای «کورساکوف» و «دولینسک» با استفاده از بولدوزر از برف پاکسازی شده‌ است.

به گفته مقامات محلی در شهر «نولسک» تردد خودروها امکان‌پذیر نیست، ضمن این که حدود 20 کیلومتر از جاده‌های منتهی به این شهر در نواحی کوهستانی پوشیده از برف است و رفت و آمد خودروها از یوژنو ـ ساخالینسک به بندر خولمسک غیرممکن است. توفان پس از عبور از شمال ژاپن و مجمع‌الجزایر «ساخالین» در شمال این کشور که متعلق به روسیه است، وارد مجمع الجزایر «کیپ لوپاتکا» واقع در «کامچاتکا» شد. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها