اجرای قانون برنامه پزشک خانواده از سال 74 تکلیف شده است

انتقاد سرپرست وزارت بهداشت از بلاتکلیفی طرح پزشک خانواده

سرپرست وزارت بهداشت گفت: پس از هفت سال فشار حاکمیت و 17 سال تکلیف قانونی، توجیهی نمی‌بینم که طرح پزشک خانواده تا این حد در شرایط مبتدی قرار داشته باشد.
کد خبر: ۵۴۵۵۵۴

به گزارش ایسنا، محمدحسن طریقت‌منفرد در هفتادوچهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان این ‌که اجرای قانون برنامه پزشک خانواده از سال 74 تکلیف شده است، افزود: اکنون 17 سال از زمان تکلیف اجرای برنامه پزشک خانواده گذشته است و در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه نیز بشدت بر اجرای این برنامه تاکید شده؛ چه مشکلی در اجرا وجود داشته؟ در سطح اول پزشک نداشته‌ایم؟ اعتبار نداشته‌ایم؟ یا به آن توجه نشده یا سراسیمه وارد شده‌ایم که هنوز نتوانستیم حتی الگویش را جمع کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت تاکید کرد: هیچ توجیهی نمی‌بینم که پس از هفت سال فشار حاکمیت و 17 سال تکلیف قانونی، پزشک خانواده این‌قدر در وضع مبتدی باشد. فکر می‌کنم باید استغفار کرد و این مساله جدی را بسرعت جبران کرد.

وی برنامه پزشک خانواده را اولویت اصلی وزارت بهداشت خواند و گفت: پزشک خانواده می‌تواند مصرف را سامان دهد و احیای جایگاه همکاران در سیستم دولتی و در سطوح دوم و سوم خدمات می‌تواند تولید خدمات را سامان دهد.

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که بشدت می‌تواند باعث آزار آحاد جامعه شود بحث درد و رنج غیرقابل تحمل بیماری‌هاست. محدودیت در بخش‌های دیگر قابل تحمل‌تر است.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: طبق برآوردهای انجام‌شده در سال گذشته حدود 40 هزار میلیارد تومان در بحث بهداشت و درمان هزینه شده که 15 هزار میلیارد تومان آن را اعتبارات عمومی و منابع بیمه‌ها پوشانده است و 25 هزار میلیارد تومان را مردم پرداخته‌اند که رقم بسیار سنگینی است. ای کاش در مقابل این هزینه‌ها اکثریت مردم رضایتی را که ما طالب آن هستیم، به دست می‌آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها