کاروانسرای شاه عباسی نوروز ۹۲ افتتاح می‌شود

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی از افتتاح کاروانسرای شاه عباسی در نوروز ۹۲ خبر داد.
کد خبر: ۵۴۴۰۱۸
کاروانسرای شاه عباسی نوروز ۹۲ افتتاح می‌شود

 کاروانسرای شاه عباسی توسط هیات وزیران طی تصویب‌نامه 202052/ت41284 در تاریخ 5/11/1387 خصوصی به صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی واگذار شد تا با مشارکت بخش خصوصی و حجم سرمایه گذاری بالغ بر 8 میلیارد ریال نسبت به مرمت و احیای آن اقدام شود. با این بهره‌برداری، دارایی مشترکی بالغ بر 20 میلیارد ریال (دولتی و خصوصی) به گردش و رونق اقتصادی در خواهد آمد.

احسان ایروانی، مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی در بازدید از کاروانسرای شاه عباسی در استان البرز که با همراهی سرمایه‌گذار این بنا از"بنیاد شهید فهمیده" انجام شد، اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن مقدمات افتتاح این کاروانسرای تاریخی، بهره‌برداری از این مجموعه در ایام نوروز سال آینده آغاز شود.

به گفته فهمیده سرمایه گذار و بهره‌بردار این بنای تاریخی، بنیاد تمام تلاش خود را خواهد کرد که بخش پذیرایی این کاروانسرا را برای سرویس‌دهی به مسافران نوروزی راه اندازی کند.

ایروانی، مدیرعامل صندوق احیاء در این رابطه به فارس گفت: با توجه به اینکه اصولاً مرمت و احیای بناهای تاریخی روند طولانی مدتی دارد و مراحل نظارتی مستمر و سختگیرانه‌ای را در بر دارد ضروری است در مقطعی از زمان بهره‌برداری موقت یا فازبندی در بهره‌برداری صورت گیرد و در پی آن نواقص و کاستی‌ها با توجه به اهداف متعالی در نظر گرفته شده مرتفع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها