
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
قطار اگر سرعتش حساب شده باشد و ترمز نبرد، به آرامی و نرمی میتواند وارد شعر و ادبیات هم بشود.
دوست عزیز دوران گل آقایی ما عمران صلاحی مهربان در دفتر شعر «قطار در مه» ش در سال 49 راجع به بچگیهایش میگوید: همه خاطره ها/مخصوصا خاطرههای بچگی/یه قطارن که پره از بار شادی/که پره از بار غم/یه قطارن که تو مه سوت میکشن....»
خب حالا بگذریم؛ درست مثل خود قطار. چه شد که حرف از قطار به میان آمد. راستش، چشم همه روشن، بالاخره از امروز و فردا فروش بلیتهای نوروزی قطار شروع میشود و هم اکنون سوال همه دوستداران قطار این است که آیا کماکان با قیمتهای قبلی سوار این اسب آهنی خواهند شد، یا که بازار حسینقلیخانی ارز و سکه، دامن قطار را هم گرفته و به سختی حرکت میکند؟.... مساله این است.
خبر وارده: «وزیر راه و شهرسازی گفت:قیمت بلیت قطار افزایش پیدا نکرده و تنها شرکت قطارهای مسافربری رجا قیمت بلیتهای خود را 31 درصد افزایش داده است.»
بسته پیشنهادی: از آنجا که نگارنده نیز از مشتریهای هراز گاه قطار است و از هواپیما میترسد؛ فلذا عرایضی داریم که شاید در کاهش نرخ بلیت قطار و بهبود بیشتر آن موثر افتد:
1ـ تغییرنام رجاء: ظاهرا چون شرکت قطار رجا در اختیار تأمین اجتماعی و بخش خصوصی قرار گرفته، در اولین اقدام برای تأمین اجتماعی بیشتر، بر مبلغ بلیتها اضافه کرده است و خوف آن است که در آینده نیز باز این کار را بکند. فلذا به نظر ما در اولین فرصت مقتضی، نامش را از قطار رجا به قطار«خوف و رجا» تغییر دهد که از قضا از علامات آدم مومن هم هست.
2ـ واگن یدکی: مردم ما زیاد سخت نمیگیرند. اگر کمبود قطار نیز در افزایش نرخ آن تأثیر دارد، گاهی که ازدحام مشتریهای مشتاق هست، میشود چند واگن یدکی به آخر هر قطار بکسل و متصل کرد. کافی است یک موکت و گلیم و زیلو در کف هر کوپه پهن شود و چند تا پشتی هم در اطراف گذاشته شود.
رضا رفیع
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: