ملک‌زاده: اطلس باستان‌شناسی ایران سه ماهه راه‌اندازی شود

خانه باستان‌شناسان افتتاح شد

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: باید در حوزه باستان‌شناسی در منطقه حرف اول را بزنیم.
کد خبر: ۵۴۲۸۹۵
باید در حوزه باستان‌شناسی در منطقه حرف اول را بزنیم

مسعود علویان‌صدر عصر امروز در مراسم افتتاح خانه باستان‌شناسان کشور گفت: باید به سمت باستان‌شناسی تحلیلی برای شناخت واقعی و تأثیرگذار دست یابیم، باستان‌شناسی فقط کشف آثار نیست بلکه باید آثار به مردم معرفی شود و از آنها حفاظت شود.

وی افزود: امیدوارم این خانه باستان‌شناسان مطلعی برای انسجام متخصصان در این حوزه شود، شاید ارتباط بین نسل‌ها در حوزه باستان‌شناسی زیاد باشد و یک فضایی لازم است که اینها با هم همدل شوند.

معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: باید این خانه، خانه همدلی باستان‌شناسان شود و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی در این خانه سرلوحه قرار گیرد.

علویان‌صدر تأکید کرد: باید در حوزه باستان‌شناسی به نقطه عطفی رسید که در منطقه حرف اول را بزنیم.

محمدحسین فراهانی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نیز در این مراسم گفت: خانه باستان‌شناس ایران، خانه پدری جلال آل‌احمد است که از خواهر ناصرالدین‌شاه خریداری شده است، طی دو ماه گذشته مرمت این خانه را آغاز کردیم و در حال حاضر در اختیار باستان‌شناسان قرار گرفته است.

خسرو پوربخشنده، باستان‌شناس نیز در این مراسم اظهار داشت: پژوهشکده باستان‌شناسی سال‌ها با رکود همراه بوده است اما بعد از سالها وقفه، یازدهمین همایش باستان‌شناسی را برگزار کرد و در طی آن نیز خبر از اختصاص خانه‌ای برای باستان‌شناسان اعلام شد که برای ما ناباورانه بود و به نظر پیشنهادی مجلس‌ گرم‌کن می‌آمد.

وی افزود: اما در حال حاضر خوشحالیم که این وعده محقق شده است و خانه باستان‌شناسان کشور می‌توانند پایگاهی برای بحث و تبادل افکار، ارائه دستاوردها و نمایشگاهی دائمی از کاوش‌ها باشد.

این باستان‌شناس تأکید کرد که اگر حمایت‌های مالی انجام نشود،‌در این خانه نیز چند روز دیگر بسته خواهد شد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها