راه رفتن در آب؛ موثر در درمان سیاتیک

یک متخصص فیزیوتراپی گفت: شایع‌ترین عاملی که موجب فشار یا تحریک عصب سیاتیک می‌شود، بیرون‌زدگی دیسک بین مهره‌ای است که تحت عنوان فتق دیسک از آن یاد می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۷۹۰
راه رفتن در آب؛ موثر در درمان سیاتیک

نوید طاهری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بیماری سیاتیک به مجموعه‌ای از علامت‌هایی گفته می‌شود که با تحت فشار قرار گرفتن یا تحریک شدن عصب سیاتیک به وجود می‌آید.

این متخصص فیزیوتراپی تاکید کرد: سیاتیک، اسم یک عصب است و اسم یک بیماری نیست، زمانی که این عصب تحت فشار قرار گیرد یا تحریک شود، یکسری از علامت‌ها برای فرد ایجاد می‌شود.

طاهری با بیان این‌که درمان سیاتیک باید براساس عامل به وجود آورنده آن انجام ‌شود، اضافه کرد: برای درمان سیاتیک باید ابتدا علت تحریک سیاتیک را جست‌و‌جو کرد و درمان باید دقیقا براساس منشا علت انجام شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از علت‌های بروز سیاتیک فشار عضلات پشت مانند کمر و اندام تحتانی بر عصب‌های سیاتیک است و این عضلات عصب‌های سیاتیک را می‌پوشاند و موجب فشار آمدن روی عصب سیاتیک می‌شود.

طاهری با اشاره به این‌که ورزش‌ و نرمش‌های افراد مبتلا به سیاتیک باید از یکسری قواعد خاص پیروی کند، گفت: ورزش این بیماران باید براساس عامل به وجود آورنده سیاتیک باشد. پیاده‌روی و راه رفتن در آب از ورزش‌های موثر و مفید برای درمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها