ناپلئون بناپارت به مناسبت نامزدی اش با ژوزفین انگشتری را به او اهدا کرد که حدود یک ماه دیگر در یک حراج به معرض فروش گذاشته می شود.
کد خبر: ۵۴۱۰۲۵
حراج انگشتر اهدایی ناپلئون به ژوزفین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نیوزنت، این انگشتر طلا مزین به یک الماس و یک یاقوت کبود که به شکل گلابی تراش خورده در سال 1796 توسط ناپلئون بناپارت به ژوزفین دو بوآرنه نامزدش اهدا شد.  

قیمت پایه این انگشتر بین 8000 تا 12 هزار یورو برآورد شده است اما ارزش تاریخی آن را نمی توان تخمین زد.

ناپلئون در آن زمان ژنرال ارتش انقلابی فرانسه بود و پول زیادی نداشت. وی در 24 فوریه سال 1796 نامزدی اش با ژوزفین بیوه الکساندر دو بوآرنه اعلام کرد. آنها در 9 مارس همان سال و قبل از حمله ناپلئون به ایتالیا با یکدیگر ازدواج کردند.

این انگشتر متعلق به کلکسیون پرنس ویکتور ناپلئون (1926-1862 ) بوده است. وی نوه دو پادشاه بود. یکی ژروم آخرین برادر ناپلئون پادشاه وستفالی و دیگری ویکتور امانوئل دوم پادشاه ایتالیا.

همچنین در این حراج یک پرتره از دوک رایشتاد پسر ناپلئون اول امپراتور فرانسه و ماری لوییز ملکه این کشور و دختر امپراتور اتریش در زمانی که 12 ساله بود کشیده شده است ، به فروش می رود.

قیمت پایه این تابلو که در سال 1823 نقاشی شده بین 200 تا 250 هزار یورو تخمین زده شده است.  حراج این اشیای تاریخی در روز 24 مارس 2013 در فونتن بلو در نزدیکی پاریس برگزار می شود. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها