پایان دومین دوره کاراته کیوکوشین جایزه بزرگ؛

کیوکوشین ماتسویی قهرمان شد

جایزه بزرگ کاراته کیوکوشین از سال آینده بین المللی می شود

دلیلی برای انتقال کیوکوشین به فدراسیون هنرهای رزمی وجود ندارد

دومین دوره رقابتهای جایزه بزرگ کاراته کیوکوشین ، جام دوستی ، بیست و هفتم بهمن ماه در تهران برگزار می شود ، رقابتهایی که از دوره بعد به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۹۸۶۴
دلیلی برای انتقال کیوکوشین به فدراسیون هنرهای رزمی وجود ندارد

این رقابتها در حالی برگزار می شود که کیوکوشین پس از جدایی از فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو مجددا به زیر مجموعه فدراسیون کاراته اضافه شده است.
 به گزارش جام جم ورزشی ، علی اژدر کش مسئول برگزاری این رقابتها در نشست مطبوعاتی عصر امروز در جمع خبرنگاران عنوان داشت: این رقابتها در 26 سبک به مدت یک روز برگزار می شود و در هر سبک 5 ورزشکار به همراه یک مربی شرکت خواهند داشت. در مجموع 32 تیم در دومین دوره رقابتهای سبک کیو کوشین شرکت می کنند. وی با بیان اینکه این رقابتها با پشتیبانی حامیان مالی قدرت مندی برگزارمی شود افزود: چیزی که در این دوره از رقابتهای جایزه بزرگ کاراته ، سبک کیوکوشین، مد نظر ما خواهد بود کیفیت بالای برگزاری رقابتهاست. این گونه از رقابتها به گونه ای طراحی شده است که یک قهرمان برای رسیدن به مقام قهرمانی سختی های زیادی را متحمل نشود البته در کنار این موضوع سعی می کنیم رقابتهای سطح کیفی بسیار بالایی داشته باشد.

مسئول برگزاری دومین دوره رقابتهای جایزه بزرگ کاراته کیوکوشین در ادامه گفت: زمانی که سبک کیوکوشین به زیر مجموعه فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو رفت ما از کاراته دور شدیم که این اصلا خوشایند نبود. ریشه کیوکوشین در کاراته است و دلیلی ندارد که به فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو انتقال پیدا کند. از طرفی اگر قرار بر این بود که کیوکوشین تبدیل به یک انجمن ورزشی شود 25 سبک کاملا به انزوا می رفتند و جایی برای پیشرفت باقی نمی ماند. اژدر کش در پاسخ به این پرسش که چه جوایزی برای قهرمانان این رشته در نظر گرفته شده است گفت: سال گذشته در اولین دوره برگزاری این رقابتها قهرمان رقابتها یک میلیون تومان دریافت کرد و نفرات  دوم و سوم 600 و 300 هزار تومان گرفتند. اما برای امسال مبالغ اهدایی به قهرمانان افزایش یافته است. در این دوره از رقابتها قهرمانان اوزان سبک های مختلف دو میلیون تومان پاداش می گیرند و نفرات دوم و سوم به ترتیب یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کنند . این مبالغ به تیم های برتر این رقابتها نیز تعلق خواهد گرفت. در مجموع 21 میلیون تومان جایزه نقدی در این دوره از رقابتهای جایزه بزرگ کاراته کیوکوشین تعلق خواهد گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در 26 سبک کیوکوشین فقط یک سبک مد نظر قرار ندارد یاداور شد: اگر در میان سبک های گوناگون کیوکوشین فقط یک یا دو سبک مد نظر قرار بگیرد بقیه سبک ها به حاشیه می روند و این روند  به هیچ عنوان در برنامه های ما جایی نخواهد داشت. بازگشت به فدراسیون کاراته بهترین فرصت برای این است که سبک های مورد نظر ما به پیشرفت قابل توجهی برسند و اصلا باید به خاطر همین بازگشت به فدراسیون کاراته جشن بگیریم. وی اظهار داشت: نحوه داوری در این دوره از رقابتها کاملا با دوره گذشته متفاوت است. داوری از کنترل مستقیم ما خارج شده و به نوعی در کنترل شرکت کنندگان است. شیوه ای که ما برای داوری برای دومین دوره جایزه بزرگ کاراته کیوکوشین در نظر گرفته ایم حواشی را به حداقل می رساند. اژدری خاطرنشان کرد: به عنوان پیشگام برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ میزبان خوبی برای رقابتهای کیوکوشین خواهیم بود. البته ما برای هر بهتر کردن این رقابتها قصد داریم از دوره بعد وجهه بین المللی به رقابتها ببخشیم و از تیم های خارجی برای حضور در رقابتها دعوت به عمل بیاوریم.
شایان ذکر است دومین دوره رقابتهای جایزه بزرگ کاراته کیوکوشین در سالن معتمدی برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها