پیش‌بینی بانک مرکزی:

نرخ تورم 91 معادل 32 درصد

پیش‌بینی‌ها و برآوردهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ تورم در سال 91 به 32 درصد خواهد رسید.
کد خبر: ۵۳۹۲۳۹
نرخ تورم 91 معادل 32 درصد

روند نرخ تورم از فرورین تا دی ماه امسال همواره افزایشی بوده و این نرخ از 21.8 درصد ابتدای سال به 28.7 درصد در دوازده ماهه منتهی به اولین ماه زمستان 91 رسیده است.

در همین حال، برآوردهای بانک مرکزی حاکی از آن است که به احتمال زیاد، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به اسفندماه ( متوسط سال 91 ) به 32 درصد خواهد رسید. البته برآوردهای گذشته نشان می‎‌‌داد که نرخ تورم در سال 91 به 37 درصد خواهد رسید اما با اتخاذ تدابیری، این رقم برآوردی تعدیل شده است.

پیش از این، بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذر ماه را 27.4 درصد، آبان ماه را 26.1 درصد، مهرماه را 24.9 درصد، شهریورماه را 24 درصد، مردادماه 1391 را 23.5 درصد، تیرماه را 22.9 درصد، خردادماه را 22.4 درصد، اردیبهشت ماه را 22.2 درصد و فروردین ماه را 21.8 درصد اعلام شده بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مهدی
-
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
۰
۰
نرخ تورم كالاهای اساسی بیشتر از 100 درصد میباشد
مجید
-
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
۰
۰
بانك مركزی برا خودش میگه اقایون بانك مركزی مرد نیستند كه این رقم ها رو اعلام میكنند البته دروغ كه دیگه شده حرف اول این اقایون مهم اعتمادی بوده كه دیگه الان كم كم داره از بین میره مردم دیگه هیچ اعتمادی به مسئولین ندارند چون دیگه كسی به فكر این مردم نیست
ناشناس
-
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
۰
۰
پناه بر خدا یه مدت دیگه ازگشنگی میمیریم
نوید
-
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
۰
۰
بانك مركزی تورم گوجه خیار رو محاسبه میكنه من نمیدونم با چه روی تو چشم مردم نگاه میكنن میگن 32 درصد تورم داریم یا ما تو این مملكت زندگی نمیكنیم یا اینا

نیازمندی ها